Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg alltid har sett på speidere som litt sære/rare. Ikke meningen å skjære alles personlighet under en kam, for det er selve "aktiviteten" jeg synes er litt snål. Nå er det slik at kjæresten min er veldig aktiv innen speidermiljøet. Han drar på leir, må selger kaker på lotteri for å tjene penger til gruppen osv og han er 23 år. (Vært sammen i nesten 1 år). Og hele familien hans bidrar hvis det er noe som skjer.

Selvfølgelig synes jeg det er positivt at han holder seg aktiv og er ute i skog og mark og jeg synes det er fint at han har en hobby. Jeg liker også å gå turer på fjellet og reise på tur, men han velger heller å gjøre dette med speidergruppen. Dette er en veldig stor del av han og jeg føler meg på en måte litt utenfor fordi jeg ikke helt forstår meg på dette spesielle fellesskapet de deler. Det er en veldig sammensveiset gruppe.

Uansett, jeg klarer bare ikke helt å forstå meg på dette? :fnise: Han må så klart få holde på med hva han vil altså. Men trodde det først og fremst var barn som var aktive i speideren på den måten. Andre med speiderkjærester her eller noen med noen tanker?

Anonymous poster hash: eec28...26c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør bare være glad for at han fortsatt er aktiv i speideren. Speideren har alt for få ledere, er mange speidergrupper som har måttet blitt lagt ned pga mangel på ledere.

Prøv å se det på den måten at han holder på med ting han liker veldig godt, samtidig som han er med folk han bryr seg om, og ikke minst, han er et godt forbilde for mange små, får unger ut i naturen, og i det hele tatt gir unger en aktivitet å gå til. Det er så mange unger som faktisk ikke har noe særlig annet positivt i livet sitt enn den aktiviteten dem er medlem av.

Han kan også fint få mange dører åpnet for seg pga han er aktiv i speideren vet du ;)

Anonymous poster hash: c6fe5...2ac
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var inntil nylig speider, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Det er mange ting med speideren som gjør at speidergruppa blir veldig sammenspleiset.

For det første er de fleste grupper klar over at mange som begynner i speideren er de som ikke trives på andre arenaer, så det jobbes hardt for at alle skal inkluderes.

For det andre gjør systemet med patruljer at alle får en plass der de kan få hjelp av og se opp til de som er eldre, til de selv er de eldste som skal hjelpe og være forbilder. Det gjør at alle får en plass og en verdi, for ingen patrulje vil være en patrulje uten medlemene, og ingen patrulje vil fungere uten en god leder og assistent.

For det tredje er leirene med på å styrke fellesskapet. På leir blir ei gruppe som et lite samfunn eller en stor familie. Man bor sammen, spiser sammen, lager mat sammen, reiser byggverk sammen og konkurerer mot andre grupper sammen.

For det fjerde vokser man opp sammen. Mange går i samme gruppe fra barneskolen til de er voksne. Da har man sett hverandres oppturer og nedturer, hvordan man er på sitt aller svakeste. Det gjør også mye med fellesskapet. Og selv om man starter seinere enn de andre eller beggynner i en ny gruppe så er det fellesskapet fortsatt der, for selv om man ikke har sett den personen på sitt svakeste enda, så vet man at mennesker kan være svake.

Du kan prøve å bli med kjæresten din på møter og turer, så kanskje du klarer å bli inkludert selv. Jeg tror han vil bli veldig glad for at du prøver, siden dette er en viktig del av livet hans.

Anonymous poster hash: 68f40...a23
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 og fremdeles aktiv speider. Gleder meg til barna mine blir gamle nok til å bli med offisielt (nå er de med meg likevel, men ikke som en egentlig del av gruppen). Eldstemann begynner i småspeider nå til høsten :)

Anonymous poster hash: 48994...949

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lets be honest - veldig mange karer i speideren roter rundt med hverandre på telttur.

Jeg trodde dette var en myte, men kjenner ihvertfall 3 gutter som har kommet ut av skapet etter x-antall år i speideren, Bestekompisen min er bifil og omtrent halve speidertroppen hans pleide å ha seg med hverandre på speidertur- det var der han fikk disse opplevelsene. Det tok meg mange år før jeg skjønte "greia", men nå er heldigvis kjæresten hans også veldig aksepterende og vi vet alle hva som foregår/foregikk på disse turene.

Anonymous poster hash: a8186...651
AnonymBruker
Skrevet

Lets be honest - veldig mange karer i speideren roter rundt med hverandre på telttur.

Jeg trodde dette var en myte, men kjenner ihvertfall 3 gutter som har kommet ut av skapet etter x-antall år i speideren, Bestekompisen min er bifil og omtrent halve speidertroppen hans pleide å ha seg med hverandre på speidertur- det var der han fikk disse opplevelsene. Det tok meg mange år før jeg skjønte "greia", men nå er heldigvis kjæresten hans også veldig aksepterende og vi vet alle hva som foregår/foregikk på disse turene.

Og dette var gutter i et forhold? Haha, så ser for meg Brokeback mountain :laugh: Det er både jenter og gutter med på turene da, og vil han kose seg i teltet med noen av de så er det hans tap.

Ts

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei dere!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg alltid har sett på speidere som litt sære/rare. Ikke meningen å skjære alles personlighet under en kam, for det er selve "aktiviteten" jeg synes er litt snål. Nå er det slik at kjæresten min er veldig aktiv innen speidermiljøet. Han drar på leir, må selger kaker på lotteri for å tjene penger til gruppen osv og han er 23 år. (Vært sammen i nesten 1 år). Og hele familien hans bidrar hvis det er noe som skjer.

Selvfølgelig synes jeg det er positivt at han holder seg aktiv og er ute i skog og mark og jeg synes det er fint at han har en hobby. Jeg liker også å gå turer på fjellet og reise på tur, men han velger heller å gjøre dette med speidergruppen. Dette er en veldig stor del av han og jeg føler meg på en måte litt utenfor fordi jeg ikke helt forstår meg på dette spesielle fellesskapet de deler. Det er en veldig sammensveiset gruppe.

Uansett, jeg klarer bare ikke helt å forstå meg på dette? :fnise: Han må så klart få holde på med hva han vil altså. Men trodde det først og fremst var barn som var aktive i speideren på den måten. Andre med speiderkjærester her eller noen med noen tanker?

Du,slutt å vær flau over kjæresten din.

Bare barn? Du skjønner vel at det ikke bare er barn i speideren da! Hadde tatt seg ut :-D. Vær stolt av ham du. Har ingen kjærester som har vært det selv. Men en god venninne. De gjør så utrolig

mye bra :-). Har vært med på turer. Unger o g voksne hygger seg masse. Samtidig som de lærer veldig mye bra. Spesielt mht naturen. Så er jeg et friluftsmenneske selv,så jeg gir de en stor honnør jeg.

Selg kaker med ham da. :-) pengene trengs,og blir brukt fornuftig.

De er ikke så sære og rare :-). Kule folk!

AnonymBruker
Skrevet

Haha, så bullshit. Etter mange år i speideren har jeg ikke opplevd det tullet du kommer med der. Selvfølgelig er det både homofile, hetrofile og bifile der som alle andre steder, men nei, alle har seg ikke med alle!

Slutt å kom med tull

Anonymous poster hash: c6fe5...2ac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Må si du er sær da. tydelig har du ikke vært speider selv.

De fleste barn er vel innom speideren. Lærerikt, sosialt, og de lærer veldig mye.

Så hvorfor du ser på slike folk som sære? Lol

Mine barn gikk i speideren i alle år. Noen velger å fortsette, for noen må gjøre det for at det skal fortsette. Hvem skal lede barna om ikke?

Fantastisk synes jeg, også at hele fam er engasjert

Anonymous poster hash: 25728...e7a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror inntrykket folk har av speideren kommer an på hvor man er fra.

Jeg syns det høres dritspesielt ut at han er med i speideren, for her jeg bor består speideren av 8 barn under 10 år, og presten er speiderleder..

Anonymous poster hash: f6bcb...bda
  • Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Er det virkelig mulig å komme med noe sånt?? :-D

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn; skulle jeg gå meg bort på fjellet eller andre steder, er en speider full av nyttig viten som mange andre ikke kan. Jeg ville ha støttet han, vært stolt av hans engasjement og blitt med på alt sammen hvis jeg kunne. Anonymous poster hash: 8eae5...788

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:klaske:

Anonymous poster hash: a2767...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er speider. Riktignok ikke like aktiv som din, men jeg synes det er koselig og faktisk litt sjarmerende! Fint at noen gidder å dra alle barna med på teltturer osv :)

Anonymous poster hash: 1edd3...676
Skrevet

Du vet vel at barna som er med i speideren vokser opp, ikkesant? Det er ikke alltid en fase

Skrevet

Jeg hadde iallefall syntes det bare var positivt! Men nå har jeg vært speider før som liten også, så jeg skjønner fellesskapet og syntes det var kjempekjekt. Flott at han til tross for at han er 23 er med i det, for vår klubb ble nedlagt fordi lederen sluttet og ingen ville ta over :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hottrio, hvor mange slike egne fantasi-tråder skal du lage nå? Nei - det du skriver stemmer ikke.

Hvorfor dette enorme behovet for å innbille folk på kg om at alle mannfolk ifølge deg er bifile?

Anonymous poster hash: 46347...cee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hottrio, hvor mange slike egne fantasi-tråder skal du lage nå? Nei - det du skriver stemmer ikke.

Hvorfor dette enorme behovet for å innbille folk på kg om at alle mannfolk ifølge deg er bifile?

Anonymous poster hash: 46347...cee

Vet ikke hvem du er eller hvem hottrio er, men det jeg skriver er altså det jeg har sett fra virkeligheten. Var en kjapp tur innom speideren selv også, men det er ikke noe for meg. Kan hende majoriteten av speiderbevegelsen ikke er slik jeg beskriver, men det er altså dette jeg har opplevd/sett.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bare vært stolt og glad. Både jeg og min mann var med i speideren som barn. Vi kommer sannsynligvis også til å melde barnet vårt inn i det. Svigermor har også vært aktiv speiderleder. Jeg ser bare positive ting ved det uansett alder. :) Om det skulle bli dere videre i fremtiden og dere får barn sammen så er jo dette også bare en fordel for de eventuelle barna. Friluftsaktiviteter er flott for alle og om man kan være sosial i samme slengen er det bare en fordel. :)

Skrevet

Gratulerer - du har funnet en gutt med gode, sunne verdier! Da er sannsynligvis også du en veldig bra dame :-)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...