Ruth_87 Skrevet 23. mai 2014 #1 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei! Hvis det er noen leger her eller andre som har efaring, så setter jeg stor pris på svar - på dette som jeg lurer på. Jeg er ei jente på 27 år som er frisk. Sjelden syk og blir jeg syk, så går jeg på jobben for det - for å si det sånn. Men en liten sak, ja ikke helt bekymrer meg - men jeg lurer på hva dette kan være. Jeg har for en ukes tid tilbake oppdaget en kul ved den ene øret. Kulen er plassert der kjeven på en måte slutter. Den er ikke vond og jeg merker ikke så mye til den. Så er dette noe å være bekymret for?? Når jeg kjenner på den så er den fast, den er rund og ikke bevegelig (på en måte). Noe som har opplevd lignende eller vet litt mer konkret om hva dette er??? Må jeg bestille time hos legen liksom, eller er dette noe som går over etter en tid. Hilsen en som er nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Del Skrevet 23. mai 2014 Jeg hadde det samme for noen år siden, det viste seg at det var en godartet svulst i spyttkjertelen. Det endte med operasjon, ikke fordi svulsten var farlig i seg selv, men fordi den vokste og kunne forstyrre nervene som går til ansiktet. Anbefaler deg å dra til legen og få dem til å henvise deg til ultralyd av kulen.Anonymous poster hash: 21f31...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruth_87 Skrevet 23. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mai 2014 Takk for svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei! Hvis det er noen leger her eller andre som har efaring, så setter jeg stor pris på svar - på dette som jeg lurer på. Jeg er ei jente på 27 år som er frisk. Sjelden syk og blir jeg syk, så går jeg på jobben for det - for å si det sånn. Men en liten sak, ja ikke helt bekymrer meg - men jeg lurer på hva dette kan være. Jeg har for en ukes tid tilbake oppdaget en kul ved den ene øret. Kulen er plassert der kjeven på en måte slutter. Den er ikke vond og jeg merker ikke så mye til den. Så er dette noe å være bekymret for?? Når jeg kjenner på den så er den fast, den er rund og ikke bevegelig (på en måte). Noe som har opplevd lignende eller vet litt mer konkret om hva dette er??? Må jeg bestille time hos legen liksom, eller er dette noe som går over etter en tid. Hilsen en som er nysgjerrig Har du hull i ørene? Jeg har vært plaget av kviselignende kuler el.l som kommer og går, i øreflipper og ved overgangen mellom øreflipp og kjeve flere ganger etter at jeg tok hull i ørene. Anonymous poster hash: d0586...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbeam Skrevet 23. mai 2014 #5 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Høres ut som en hoven lymfeknute. Kan hende kroppen din kjemper mot en infeksjon / sykdom. Så lenge den er liten skal det ikke være noe å stresse over - jeg kjenner den ene min hele tiden. Du kan lese mer her: http://nhi.no/symptomsjekk/barn/hovne-lymfeknuter-veiviser-1069.html Edit: legger til at selv om disse ikke vanligvis kan kjennes med fingrene alltid, så hovnet min opp da jeg fikk vannkopper ganske sent (jeg var typ 11-12 år). Etter at jeg ble kvitt koppene minket den, men forsvant aldri, den var blitt permanent forstørret slik lymfeknuter kan bli etter å ha jobbet hardt mot langvarig sykdom. Endret 23. mai 2014 av Sunbeam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Del Skrevet 24. mai 2014 Har du hull i ørene? Jeg har vært plaget av kviselignende kuler el.l som kommer og går, i øreflipper og ved overgangen mellom øreflipp og kjeve flere ganger etter at jeg tok hull i ørene. Anonymous poster hash: d0586...537 Jeg får også disse kulene du snakker om, enten bak øret eller på øreflippene. Men kul ved kjeven har nok ingenting med hull i ørene å gjøre, jeg vil tippe hoven lymfeknute. Trenger ikke å bety noe spesielt, hvert fall ikke om man føler seg frisk. Men det kan også bety at man har en pågående infeksjon i kroppen. Anonymous poster hash: 5c0d2...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Del Skrevet 24. mai 2014 Har også hatt en akkurat slik. Legen min sa det var en hoven lymfeknute. Min ble borte etterhvert, og jeg har hele veien følt meg frisk som en fisk. Men hold øye med den. Hvis den øker i størrelse eller eller ikke forsvinner, så bør man finne ut av det. Anonymous poster hash: 2a85e...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 24. mai 2014 #8 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Lurer du på om du bør gå til legen,så bør du mest sannsynlig gå til legen. Kuler er ikke noe man skal "vente og se an". Endret 24. mai 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruth_87 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 29. mai 2014 Tusen takk alle sammen! Det er veldig oppmuntrende å høre om at flere har eller hatt noe alla det samme Nei, det er nok ikke noe med hull i ørene. Denne kulen sitter lenger ned. Ca 1 cm neden for øret. Har ringt legen min og hørt. Han trodde også at det var en hoven lymfeknute. Jeg tror at jeg vil uansett sjekke den ut. Jobber innen helse, og sett mye sykdommer. Er ikke redd for å bli syk, men skulle den ene 0.0001 % være noe alla kreft. Da er tiden dyrebar Takk igjen for alle som har svart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. mai 2014 #10 Del Skrevet 31. mai 2014 Når lymfeknutene hovner opp, betyr det jo egentlig bare at immunsystemet ditt fungerer som det skal. Er den ikke veldig hoven er det som regel snakk om en forkjølelse eller en lett sykdom som du ikke får spesielt mye symptomer på fordi immunsystemet jobber på spreng for å bli kvitt dævelskapen. Sannsynligheten for at det er kreft er svært liten, men sjekk den for å få fred i sjela du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruth_87 Skrevet 1. juni 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 1. juni 2014 Takk igjen for svaret Denne våren/sommeren har jeg vært konstant tett i nesen. Hver eneste dag og hver time. Hjelper ikke å pusse nesen. Nesespray er sikkert tingen, men jeg venter på at det skal liksom gå over etter en tid. For det gjør du jo vanlig vis. Men denne gangen så har jeg hatt tett nese nå i ca 2- 3 mnd. Så det er sikkert derfor jeg har fått hoven lymfeknute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 1. juni 2014 #12 Del Skrevet 1. juni 2014 Høres ut som en lymfeknute eller lymfekjertel. Helt ufarlig og kan øke i størrelse/ komme og gå fra tid til annen, spesiellt hvis man er forkjølet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 2. juni 2014 #13 Del Skrevet 2. juni 2014 Kan godt være fettkul, jeg får det lett i/rundt ørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #14 Del Skrevet 2. juni 2014 Hei! Hvis det er noen leger her eller andre som har efaring, så setter jeg stor pris på svar - på dette som jeg lurer på. Jeg er ei jente på 27 år som er frisk. Sjelden syk og blir jeg syk, så går jeg på jobben for det - for å si det sånn. Men en liten sak, ja ikke helt bekymrer meg - men jeg lurer på hva dette kan være. Jeg har for en ukes tid tilbake oppdaget en kul ved den ene øret. Kulen er plassert der kjeven på en måte slutter. Den er ikke vond og jeg merker ikke så mye til den. Så er dette noe å være bekymret for?? Når jeg kjenner på den så er den fast, den er rund og ikke bevegelig (på en måte). Noe som har opplevd lignende eller vet litt mer konkret om hva dette er??? Må jeg bestille time hos legen liksom, eller er dette noe som går over etter en tid. Hilsen en som er nysgjerrig Jeg har hatt (og kan fortsatt ha) en akkurat tilsvarende på det som høres ut som samme sted. Som flere her sier er det en lymfeknute/kjertel (min altså) som i flere år stod ut, og som nå kommer vagt igjen bare når jeg er skikkelig, skikkelig forkjøla. Og den tette nesen din høres ut som bihuleproblemer, ikke vanlig nesetetthet. Slikt kan over tid utvikle seg til kraftig hodepine, så en kjapp tur til legen for en resept er en lur investering.Anonymous poster hash: c3a5e...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruth_87 Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg er så takknemlig for alle som deler sine erfaringer Den tette nesen har faktisk vært ett problem. Både når jeg skal sove om natten og når jeg sitter i et rom med andre mennesker. Kjedelig å gape hele tiden for å puste Men bihullbetennelse har jeg ikke tenk over. Det var bra du nevnte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
volvo22 Skrevet 3. juni 2014 #16 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg er så takknemlig for alle som deler sine erfaringer Den tette nesen har faktisk vært ett problem. Både når jeg skal sove om natten og når jeg sitter i et rom med andre mennesker. Kjedelig å gape hele tiden for å puste Men bihullbetennelse har jeg ikke tenk over. Det var bra du nevnte God bedring,Ruth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå