AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Om man blir gravid i løpet av prøvetiden på 6 mnd etter man starter i ny jobb (fastansatt), kan arbeidsgiver på bakgrunn av det si at den ansatte ikke får fortsette i jobben?Anonymous poster hash: bcb46...ba5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Legger til at stillingen er en "enmannsstilling", altså er den opplært til sin jobb og det må ansettes en vikar når den gravide ansatte skal ut i permisjon.Anonymous poster hash: bcb46...ba5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Så lenge det er i prøveperioden sjefen får beskjed om at du er gravid, så kan det skje at du ikke får forsette... Sjefen har ikke lov til å gi noen sparken pga. graviditet, men når du har en prøveperiode så kan sjefen lett skylde på noe annet enn graviditeten til at du ikke får forsette... Hvor lenge er det igjen av prøveperioden og hvor langt er du på veg? Anonymous poster hash: 49e9f...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Så lenge det er i prøveperioden sjefen får beskjed om at du er gravid, så kan det skje at du ikke får forsette... Sjefen har ikke lov til å gi noen sparken pga. graviditet, men når du har en prøveperiode så kan sjefen lett skylde på noe annet enn graviditeten til at du ikke får forsette... Hvor lenge er det igjen av prøveperioden og hvor langt er du på veg? Anonymous poster hash: 49e9f...fe8 Så nå at du skrev om du blir gravid og ikke at du er... Anonymous poster hash: 49e9f...fe8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Nei, de har ikke lov til å ikke "gi deg jobben" videre pga at du blir gravid i prøvetiden.Anonymous poster hash: 527cd...adf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Nei, de har ikke lov til å ikke "gi deg jobben" videre pga at du blir gravid i prøvetiden.Anonymous poster hash: 527cd...adf Men de kan fint finne på en annen årsak, selv om det er graviditeten som er problemet. Men da er spørsmålet om du ville ha jobbet et sånt sted uansett.. Jeg hadde hvertfall ikke turt å ta sjansen/si noe i prøvetiden. Anonymous poster hash: 18366...3fa
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Jeg ville meldt meg inn i noe for å sikre meg at du har noen å gå til om de skulle klare å finne på en "grunn" til å gi deg sparken. Anonymous poster hash: 96f17...153
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Jeg ville meldt meg inn i noe for å sikre meg at du har noen å gå til om de skulle klare å finne på en "grunn" til å gi deg sparken.Anonymous poster hash: 96f17...153 Enig meld deg inn i LO f.eksAnonymous poster hash: 527cd...adf
Pialill Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Dersom du blir gravid i løpet av prøveperioden MÅ du strengt talt ikke melde fra til sjefen med en gang du må vel gi arbeidsgiver frist på 3 mnd eller noe ved langtidsfravær, som permisjon. Så du kan i teorien være 6 mnd på vei før du gir beskjed. Og da er jo prøvetiden over en annen sak er hvor lett det er å skjule en kul i 6 mnd men sannsynligheten er vel større for at det skjer 1-3 mnd inn i prøveperioden, da trenger du ikke å skjule det så lenge.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Det er god nok grunn at arbgiver ikke syns du passer i jobben. Det kan du uansett ikke motbevise. Skulle nok ikke turt å søke på en jobb for så å bli gravid.....Ingen jobber er sikre i dag. Og personlig, om jeg hadde en bedrift med en ansatt utenom meg, så hadde jeg ikke ansatt en jeg viste ville bli gravid med det første. Det blir for dyrt for arbgiver. Sånn er det bare Anonymous poster hash: b1595...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå