AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Kjøpte 10 biter med sushi på obs. 4 med bare ris og laks, 2 med bare ris og scampi, 2 med laks/avokado rullet inni midten og frø på utsiden, og 2 med laks/noe grønt/majones rullet i midten og frø utpå risen. Noen fortalte meg at det var 50 kcal per bit, men det må jo være forskjell på den med majones og den med bare ris og laks. Var det ca 500 kcal i dette måltidet?Anonymous poster hash: 95558...e20
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Umulig å si uten å se størrelsen på bitene. Du kan jo begynne med å veie maten og regne ut? Istedet for at andre skal regne det ut for deg? Anonymous poster hash: 4bdfa...77b 1
Ida-Lotta Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Bitene med frityrstekte scampi f.eks og biter med majones inneholder sykt mye kalorier! Skal man gjøre sushi sundere, så bør man spise mer laks og kutte ut mye av soyasausen og litt av risen
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Hva er problemet med å spørre? Håpet var at noen andre alleredet hadde gjort det, og jeg pleier vanligvis ikke ta med meg matvekta over alt. Bitene er spist, og var på størrelse med dem en kjøper hos rema og meny.Anonymous poster hash: 95558...e20
Winterfresh Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Jeg pleier å regne med ca 50 kcal per bit. Risen inneholder jo en god mengde sukker.
Gjest Citronella Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Lag sushi selv, eller kjøp de mer rene variantene. Jeg elsker sashimi av laks,kamskjell og tunfisk, og maki med laks, vårløk, agurk. Samt nigiri med laks og kveite. Kalorier i soyasausen gir jeg en god bæng i. Det får da være måte på. Ren sushi (ris eller ei) er sunn og bra mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå