AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Hei! Jeg og min kjære ser litt etter leilighet/hus. Vi vil aller helst ha enebolig/tomannsbolig, men det koster jo flesk.. Hvor mye tror dere det ville kostet å renovere dette huset? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48235377&searchclickthrough=true Da tenker jeg på: - Ny isolasjon - Ny kledning ?? - Nytt kjøkken - Nytt bad - Parkett - Gipsvegger Det er spesielt isolasjon jeg tenker hadde vært viktigst å få gjort først, før vi evt hadde flytta inn.. Huset er jo beboelig, så kunne tatt det andre over tid... Tilleggsspørsmål: Huset ble lagt ut for første gang for nesten et år siden. Hvor mye (eller lite) tror du vi kunne presset det ned til? Er det verdt nesten 2 mill? Anonymous poster hash: 2ccb4...c48
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 De oppussingsområdene dere velger er bare overfladiske. I tillegg bør det bytte røropplegg og alt det elektriske. Det er jo det som forbedrer den tekniske verdien på huset. Jeg vil tippe dere trenger 1 mln kr, avhengig av hvor mye dere kan gjøre selv og hvor mye gjøres av fagfolk. Anonymous poster hash: 4b441...1b3 1
Grønt blad Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Dere bør beregne minst 1 mill, sikkert også mer. Det kommer an på egeninnsats og valg av materialer/løsninger. Det elektriske koster minst 100 000, aner ikke hva røropplegg og kledning/isolering koster, den det kommer sikkert på 150-200 000 eller mer. Kjøkken: minst 100 000, antagelig 150 000. Bad/toalett: 200 000, kanskje? Skal dere bytte vinduene? I tillegg kommer alle andre rom. Det er ogaå lett å overvurdere egen arbeidsinnsats. Ting er mer komplisert enn man tror, og det tar mye mer tid enn man tror. Uforutsette problemer dukker opp og man er aom regel sliten etter en travel arbeidsdag. Mitt råd er derfor å leie profesjonelle til å gjøre mye/mesteparten.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Er klin umulig å si på bakgrunn av de opplysningene vi har. Totalrenoverte selv et hus fra 73 for to år siden. Vi valgte å etterisolere innenfra (50 mm) da kledningen var i god stand og vi måtte uansett åpne opp for å bytte elektrisk anlegg. Vi bytta alle vinduer og rev ned til stenderverk ol inne. Alle overflater innvendig er nye. Dette kom seg på ca 600 000 inkludert nytt kjøkken og hvitevarer. Vi gjorde alt vi kunne gjøre lovlig selv. En helvettes jobb for å være ærlig. Nå står badet for tur og regner med å bruke rundt 150 000 på det. Anonymous poster hash: 4a73b...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå