Gå til innhold

Dream is - greit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jade, du har jo selv nettopp vært overvekrig, så du er kanskje ikke den rette til å snakke så høyt om moderasjon.

Selv er jeg 178 cm og 60 kilo, og har som sagt null problem ned å spise en boks Dream-is. At det ikke er noe jeg gjør særlig ofte er nå så.

Ja, jeg har "nettopp" vært overvektig. Og på det siste året har jeg gått ned 13 kilo. Dette er kilo som kom av "kos" og mangel på moderasjon. Hadde jeg holdt meg til et par sjokoladebiter og stoppet der, så hadde jeg ikke havnet der (eller en bøtte is, og så gikk det lenge til neste gang). Men ved å ikke moderere meg, spise bare én til og én til, så snek vekttallet seg oppover. DERFOR føler jeg at jeg er den rette til å snakke om moderasjon. Nettopp fordi jeg har vært der selv! :)

TS er på slankeren, hun spiser alt for lite, og hun bytter ut halve kaloribudsjettet sitt på en bøtte med is. Det siste rådet hun trenger er at det er helt ok å kose seg med en hel bøtte med is. Hun bør få i seg nok næring som kroppen trenger først! Og så får hun heller vurdere om hun vil spise is i tillegg og dermed "utsette" slankekuren sin litt. Ved å spise bare en liten skål, så kan hun få den næringen hun trenger + litt kos uten å ødelegge slankekuren sin.

Du er slank, og kan fint unne deg en boks med Dream-is. Du skriver selv at du ikke gjør det særlig ofte. Det betyr at du klarer å moderere deg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes trist ut..

Når jeg koser meg med is, så spiser jeg til jeg er mett. Er utrolig kjipt å slenge isen i fryseren når jeg egentlig vil ha mer.

Ikke samme ab foresten.

Jeg spiser meg mett på mat, ikke is. :) Legger man lett på seg er det ikke bare-bare å spise til man ikke har lyst på mer. Da må man nesten velge; være slank, eller spise mye is. Jeg spiser veldig sjelden is. Jeg skulle ønske at jeg kunne spise det hver dag, men får jeg først smaken på det, så blir det fort mer.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg først unner meg dritt klarer jeg ikke stoppe på 3 skjeer. Jeg spiser boksen. Å ta litt er å pine meg selv. Føler meg ganske unormal som klarer å få i meg denne boksen nå etter å ha lest konmentarene .. :/

Anonymous poster hash: be37c...52e

Skrevet

Såvidt jeg kan se, så er det nesten bare jeg her som synes det er unormalt. Så det er vel heller jeg som er unormal :-D

Skrevet

For all del; kos dere med hele isen. Men ikke sult dere ihjel pga det (som TS)

Skrevet (endret)

Typisk jentelogikk. "Hvis jeg hopper over middagen, så kan jeg spise en halv boks med is istedet!"

Greit nok, kalori inn kalori ut er jo det som skal til for å gå ned i vekt, men tenk på all den skikkelige maten du kunne spist istedet for hele boksen.. og blitt god og mett? Du bør fokusere mer på en sunn livsstil, ikke jojo slanking.

Hva med å ta litt yoghurtis, og ta masse bær på når du skal kose deg en gang i blant? :)
eller lage dine egne sunne ispinner/iser, så har du kontroll på ingredienser.Finnes mange gode oppskrifter på nett.

Endret av Lyktestolpe
Skrevet

Såvidt jeg kan se, så er det nesten bare jeg her som synes det er unormalt. Så det er vel heller jeg som er unormal :-D

Neida, vi er to ;) . Men er for så vidt enig, klarer man å spise en hel boks is og attpåtil er så heldig at man ikke legger lett på seg, så for all del.

Men hvis isen går på bekostning av sunn mat på et allerede for knapt kaloribudsjett så er det ikke spesielt sunt.

Dessuten reagerer jeg bittelitt på at isen omtales som "dritt". Jeg synes is er godt (i de før nevnte moderate mengder) og det kunne ikke falle meg inn å omtale den som dritt. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Is er egentlig ganske sunt. Inneholder litt sukker, men også mye proteiner. Spiser is hver dag, jeg. :)

Anonymous poster hash: b2474...a61
Skrevet

Jeg er også enig med Jade og Cata.

Min erfaring fra tiden hvor jeg slanket meg var å rett og slett kutte den maten jeg ikke klarte å moderere. Jeg visste at jeg kom til å spise hele isboksen hvis jeg begynte på den, så da lot jeg heller være og spiste sunn mat isteden.

La fristelsen ligge.

AnonymBruker
Skrevet

For all del; kos dere med hele isen. Men ikke sult dere ihjel pga det (som TS)

Ta det med ro, spiser meg god og mett på mat også jeg.

Anonymous poster hash: d6f14...b4f

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

1. Du må spise mer. Tro meg, du vil trenge ekstra energi om dagen, spesielt når du trener!

2. Det går greit å unne seg litt is eller snacks i blant. Sørg for å ikke gjøre det for ofte/spise for mye av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...