Gå til innhold

Dream is - greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slanker meg, skal ned fra kg til 59 ca, og jeg ligger på 1100 kcal dagen. Om 4 uker tror jeg jeg skal nå målet. MEN - jeg må ha noe "dritt/godt", så det at jeg feks i dag har spist 763 kcal, og tar meg en boks dream i kveld (klarer ikke begrense meg der nei), vil jeg fortsatt gå ned i og med at kcal blir under 1100 ca, skal trene og regner med å forbrenne typ 800 kcal. Har dette noe å si i slankeperioden min?

Jente 18

Anonymous poster hash: be37c...52e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slanker meg, skal ned fra kg til 59 ca, og jeg ligger på 1100 kcal dagen. Om 4 uker tror jeg jeg skal nå målet. MEN - jeg må ha noe "dritt/godt", så det at jeg feks i dag har spist 763 kcal, og tar meg en boks dream i kveld (klarer ikke begrense meg der nei), vil jeg fortsatt gå ned i og med at kcal blir under 1100 ca, skal trene og regner med å forbrenne typ 800 kcal. Har dette noe å si i slankeperioden min?

Jente 18

fra 67 til 59 kg*

AnonymBruker
Skrevet

fra 67 til 59 kg*

og det "drittet" mener jeg 1, maks 2 x i uka

Gjest Brillefin
Skrevet

1100?? er du gal. Spis! Du trener i tillegg. Legg deg høyere, og slank deg heller på sunnere vis. Hvor høy er du? sikker på at du må slanke deg i kg? Bruk heller målebånd osv

AnonymBruker
Skrevet

1100?? er du gal. Spis! Du trener i tillegg. Legg deg høyere, og slank deg heller på sunnere vis. Hvor høy er du? sikker på at du må slanke deg i kg? Bruk heller målebånd osv

Jaja, vet det er lite, dette er bare en spurtstart eller hva jeg skal kalle det, sommer snart jo. Etter de 4 ukene skal jeg spise normalt igjen for jeg har syk matlyst, alltid hatt, hehe. Ekke så mye i kg EGENTLIG, ER 171 høy, men ser jeg har litt å ta av. I fjor sommer gikk jeg ned fra 67 til 59 og var superfornøyd.. men, hva med den dreamen?

Skrevet

Dream-is er ikke så veldig mye sunnere enn vanlig is.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med å ha funnet et dårlig opplegg! :tommelsmil:

Og at du slanket deg i fjor fra 67 til 59, samt planlegger å gjøre det samme i år - forteller det deg ingen ting? :klo:

Anonymous poster hash: 4c7a3...5e9
  • Liker 12
Skrevet

Du skal spise under 800 kcal? OG trene for omtrent det samme? Er du ikke klok? Kroppen din trenger mer næring enn dette. Og det går an å kose seg med noen skjeer med is. En boks med is har ingenting i en slankekur å gjøre!

• Liker 3
Skrevet

Det er selvfølgelig greit, i den forstand at det ikke gjør noen av oss andre noe, men en hel boks av noe som helst - på en gang - hvis du ikke er underernært eller driver med noe meget fysisk anstrengende, er ikke lurt. Eller sunt.

Gjest Brillefin
Skrevet

Spiser gjerne en boks is, + annet, men spiser ganske bra og balansert og holder fint vekta. Jeg mener sunt er å ha et variert og velbalansert kosthold. Så lenge du får i deg det du trenger er det helt ok. Derfor synes jeg det er ok å spise en boks is. Dream er yoghurt-is og regnes vel som en av de "sunne" ifh til fels fløteis. Du trenger strengt tatt ikke gå ned i kg. Hva med å starte å trene styrke, hvis du ikke allerede gjør det. Tung (for deg) styrketrening og nok mat gjør at du vil se fit ut, å miste kg gjør at kroppen vil se helt lik ut som nå, bare mindre versjon.

Skrevet

Det å bytte ut mat-kaloriene med is når du allerede spiser så lite høres utrolig lite lurt ut!

Hva med å heller prøve å spise mer og nå ned på en rolig måte, så holder du kanskje vekta og slipper å gjøre dette til neste år også :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spis gjerne en boks med is? Det er nesten en liter med is! Det er ingenting normalt med å stappe i seg nesten en liter med is! Skal man bli sunn og unne seg noe kos i blant, så må man lære seg å spise med måte. Ta seg en liten skål med is er helt greit en gang i uken f.eks. Men da må man stoppe der. En slik boks skulle være nok dessert til en familie på fem.

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

Spis gjerne en boks med is? Det er nesten en liter med is! Det er ingenting normalt med å stappe i seg nesten en liter med is! Skal man bli sunn og unne seg noe kos i blant, så må man lære seg å spise med måte. Ta seg en liten skål med is er helt greit en gang i uken f.eks. Men da må man stoppe der. En slik boks skulle være nok dessert til en familie på fem.

Pff. Null stress for de fleste å spise en boks is. Ikke er det krise å gjøre det heller, en sjelden gang i blant.

Anonymous poster hash: 8ae29...4cd

• Liker 3
Skrevet

At det er normalt å spise en bøtte med is er en innstilling som er mye av grunnen til at mange må slanke seg i utgangspunktet.

• Liker 6
Skrevet

Pff. Null stress for de fleste å spise en boks is. Ikke er det krise å gjøre det heller, en sjelden gang i blant.

Jeg synes en boks is høres ut som "kjempestress". Selv da jeg var på mitt minst sunne ville jeg ikke klart en så massiv dose.

Sier meg enig med Jade - helt greit å spise is, men hva er galt med moderate mengder?

100 g Dream vaniljeis inneholder for øvrig 150 kcal, mens 100 g fløteis med vanilje inneholder 200 kcal, forskjellen ligger i fettmengden. Den er halvparten i Dream.

Og for øvrig synes jeg det høres ut som galskap å spise så lite som 1100 kcal om dagen, uansett hva man inntar.

Skrevet

Det handler ikke om at man ikke klarer å spise en boks med is. Det er mye jeg klarer å trøkke i meg, men det betyr ikke at jeg gjør det likevel.

Å kose seg betyr å spise litt av noe som smaker godt. Ikke å stappe i seg til man er mett eller kvalm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jade, du har jo selv nettopp vært overvekrig, så du er kanskje ikke den rette til å snakke så høyt om moderasjon.

Selv er jeg 178 cm og 60 kilo, og har som sagt null problem ned å spise en boks Dream-is. At det ikke er noe jeg gjør særlig ofte er nå så.

• Liker 4
Skrevet

Jaja, vet det er lite, dette er bare en spurtstart eller hva jeg skal kalle det, sommer snart jo. Etter de 4 ukene skal jeg spise normalt igjen for jeg har syk matlyst, alltid hatt, hehe. Ekke så mye i kg EGENTLIG, ER 171 høy, men ser jeg har litt å ta av. I fjor sommer gikk jeg ned fra 67 til 59 og var superfornøyd.. men, hva med den dreamen?

... og da er det stor sannsynlighet for at du vil legge alt på deg igjen - hvertfall mye av det. Det er det som skjer når du utsetter kroppen for "sjokkslanking", tro meg. Når du begynner å spise normalt igjen, kommer kroppen til å suge til seg alt og lagre det i frykt for at du skal nekte kroppen en sunn kalorimengde igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om at man ikke klarer å spise en boks med is. Det er mye jeg klarer å trøkke i meg, men det betyr ikke at jeg gjør det likevel.

Å kose seg betyr å spise litt av noe som smaker godt. Ikke å stappe i seg til man er mett eller kvalm.

Det der hørtes trist ut..

Når jeg koser meg med is, så spiser jeg til jeg er mett. Er utrolig kjipt å slenge isen i fryseren når jeg egentlig vil ha mer.

Ikke samme ab foresten.

Anonymous poster hash: d6f14...b4f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...