AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg og samborer har akkurat fått en trist nyhet. Jeg har fått diagnosen PCOS, noe som vil si at det kan bli en utfordring for oss å faktisk bli gravid i det heletatt. Vi har lenge snakket om å få barn, vi er begge klar, men som flere opplever "passer det litt dårlig". Forholdet er fantastisk, og vi er lykkelig sammen. Grunnen til at vi bestemte oss for å vente litt er at jeg enda ikke er ferdig med studiene, jeg har 2 år igjen. Vi har også kjøpt oss en to-roms leilighet. Det hadde vært kjekt med 3 rom når vi skal få en liten en. Samboeren er i full jobb, sånn sett skulle vi klart oss godt økonomisk. Nå grubler vi litt her, for fakta er at det kan ta laaaaang tid før vi er heldig med en liten spire. Noe behandling kommer ikke på tale før vi har prøvd i 1 år. Ettersom vi begge er i midten av 20årene, vil jeg være nærmere 30 når jeg får barn dersom vi skulle brukt 2-3 år på prøving etter endt utdannelse. Nå vurderer vi å bare hoppe i det med prøving, om vi skulle bli gravid raskt, er det ikke verre enn at jeg tar et semester fri fra skolen og samboer tar all resterende permisjon. Hva ville du gjort om du fikk denne beskjeden? Ville du startet prøvingen med en gang? Selv om kanskje ikke livssituasjonen var helt ideel? Anonymous poster hash: a7e48...dff
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Jeg syns dere skal hoppe i det å prøve. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger Anonymous poster hash: 231a7...97d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Hvis det ikke er mer som gjør at det passer dårlig akkurat nå så syns jeg dere skal prøve (hvis begge er klare for det hvis du skulle bli raskt gravid). Kjedelig om dere venter til alt er på plass og ender opp med å ikke kunne få barn i det heletatt. Det med leilighet og skolegang kan jo fint ordnes Anonymous poster hash: 20bc7...7d9
Lilleninja Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg ville ha startet prøvingen hvis det er slik at begge føler seg klar for det Alt ordner seg Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Takk for svar Jeg har tenkt samme tanken, det er nok uansett lettere å bli gravid jo tidligere jeg prøver. Og vi ønsker oss begge barn, samboeren min hadde blitt en helt fantastisk pappa! Ser ut som at det blir en skikkelig baby-samtale i helgen da så får vi se hva vi ender opp med! Anonymous poster hash: a7e48...dff
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Lykke til med baby-samtalen også Jo takk tror nok det skal gå fint, det er ikke første gangen det blir tatt opp. Samboer har vært klar en stund, han elsker tanken på å ta mesteparten av permisjonen og kose seg med baby hjemme fra jobb TS Anonymous poster hash: a7e48...dff 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #8 Skrevet 25. mai 2014 Da har vi hoppet i det! Siden vi hadde samtalen på fredag klarer ikke samboer å la vær å stryke meg på magen med et påfølgende glis Så da får det bare ta den tiden det tar, vi er i hvertfall klar for en liten en Anonymous poster hash: a7e48...dff 3
Gjest Snuttepi Skrevet 25. mai 2014 #9 Skrevet 25. mai 2014 Lykke til, håper spiren sitter fortere enn dere tror
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #10 Skrevet 25. mai 2014 Takk for det Ikke umulig jeg kommer med prøverdagbok etterhvert! Men da må jeg nesten opprette ny bruker, det er en del venner som vet hvem jeg er trenger ikke noe snakk om dette på de neste festene Anonymous poster hash: a7e48...dff
Lilleninja Skrevet 26. mai 2014 #11 Skrevet 26. mai 2014 Så bra :D Håper spiren sitter fort nå når dere har bestemt dere, at dere slipper lang prøving! Hadde vært gøy om du laget prøvedagbok Så kan du jo hive deg med i Prøvere 2014 tråden :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå