AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er sammen med en mann på første året, han er forøvrig 33 år. Det som gjør meg usikker i dette forhold er hovedsaklig økonomien. Han har hatt samme jobb de siste 10 årene som ikke er fast, og hvor inntekten varierer men sammenlagt år til år tjener han rundt 600 k i året...han må slutte i jobben om 2 år grunnet helse, og han har noen kurs bak seg men ingen utdannelse. Han ønsker ikke å jobbe innenfor det han har kurs i, og han vil ikke snakke om dette, og han sier at han vil finne ut av det før han slutter men ikke nå. Han blir alltid sint/irritert når jeg tar opp dette, og han svarer med at han tjener jo 500 k i året og om dette ikke er godt nok... og jeg vet ikke hva jeg skal svare jeg. Jeg syns det er vanskelig å se for meg en familie en dag med en mann som ikke har noen plan for hva han skal jobbe med i fremtiden....selv er jeg snart ferdigutdannet lege. I løpet av dette året jeg har vært sammen med han har jeg oppdaget noen ting: Han har ingen rutiner, jobben er ikke rutine, da han jobber fks. mye i noen perioder og har masse fri i andre perioder, han har ingen andre å forholde seg til da familie bor laaangt unna. Han betaler alltid regninger forseint; huslån, telefonregninger ect.. Han får alt betalt til slutt men kan hende det må en tur til inkasso først. Bortsett fra dette er han drømmemannen; snill, støttende, morsom og leken. Jeg prøver etter beste evne å skyve bort usikkerheten men den dukker opp igjen hele tiden.. . vær så snill å si hva dere tenker.. jeg blir GAL Har så lyst å være i dette forholdet men usikkerheten gjør meg sprø.. Anonymous poster hash: b1222...9a1
Gjest Faerunpedia Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Bortsett fra at han ikke betaler regninger i tide og ender opp med inkasso, ser jeg ikke problemet.
Gjest Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Virker som om han trives med å gjøre ting som og når det passer han. Da er det ganske naturlig å sette seg litt på tverr om man plutselig må begynne å forholde seg til en "A4-jobb" med rutiner og små muligheter til å bestemme selv. Kan hende han er usikker på hva han egentlig skal fortsette med og av den grunnen blir irritert over at du stiller spørsmål og maser? Det blir som en villhest, så klart vil den sette seg på bakbena og nekte å la seg føre etter å ha levd et liv i frihet. Det er noe som må jobbes med både fra din og hans side. Kanskje han kan starte opp et eget foretak med noe som interesserer han om han har problemer med å finne noe som han synes er motiverende? Det finnes blant annet kurs for de som ønsker å starte opp der det legges vekt på økonomistyring og gode rutiner. Endret 23. mai 2014 av Lindiana
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 ok så ingen ser problemet at det kan være en mulighet for at han står uten jobb og på bar bakke om to år? ts Anonymous poster hash: b1222...9a1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Virker som om han trives med å gjøre ting som og når det passer han. Da er det ganske naturlig å sette seg litt på tverr om man plutselig må begynne å forholde seg til en "A4-jobb" med rutiner og små muligheter til å bestemme selv. Kan hende han er usikker på hva han egentlig skal fortsette med og av den grunnen blir irritert over at du stiller spørsmål og maser? Det blir som en villhest, så klart vil den sette seg på bakbena og nekte å la seg føre etter å ha levd et liv i frihet. Det er noe som må jobbes med både fra din og hans side. Kanskje han kan starte opp et eget foretak med noe som interesserer han om han har problemer med å finne noe som han synes er motiverende? Det finnes blant annet kurs for de som ønsker å starte opp der det legges vekt på økonomistyring og gode rutiner. takk for et godt og gjennomført svar ts Anonymous poster hash: b1222...9a1
Thinkerbell. Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Hvorfor må han slutte om to år grunnet helse? Høres litt merkelig ut. Jeg kan forstå din bekymring, men ikke at dette skal være så viktig at du er usikker på hele forholdet. Kanskje det er mer som ikke føles riktig?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 det er kanskje mer som ikke føles riktig med han? Anonymous poster hash: 7fceb...354
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Her er det litt av det samme men det er jeg som tjener 500K i året og har mange prosjekter på gang. Vet du hva, det løser seg Ikke ta sorgene på forskudd, jeg er 37 uten utdannelse og har bla. Nav't 3 måneder for å fiske, har man den rette innstilligen så kommer det jobber uten problemer. Så igjen, la nå tiden gå og det vil løse seg Anonymous poster hash: 1c19e...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå