Ibenholt Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Jeg begynte nylig på p-piller (yasmin) og har gått på de i ca. en uke. Jeg vet det er en vanlig bivirkning å bli kvalm av piller, men jeg synest det er så merkelig. Noen dager er jeg kjempekvalm, og noen dager merker jeg ingenting. Jeg merker bare at matlysten er redusert og jeg kan plutselig bli uvel mens jeg sitter å spiser, og så orker jeg ikke spise mer. Lurer på om noen andre er kjent med dette problemet, eller om det er noe annet som er galt med meg? Det kan heller ikke være at jeg er gravid, siden jeg hoppet rett fra p-sprøyte til p-piller. Er det vanlig å få slike ettervirkninger og noen som eventuelt vet når/om de gir seg? På forhånd takk for svar:)
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 En venninne av meg gikk på yasmin..hun ble også kvalm. Hun valgte å skifte merke, da det ikke virket som kvalmen ville gå over. Clea
Gjest lilletroll Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Jeg blir super dårlig hvis jeg ikke tar pillene regelmessig....altså når to piller kommer for raskt på hverandre blir jeg kjempesyk! Og DET er et problem, for jeg er IKKE flink til å huske å ta dem!! Gikk på Trinordiol før, og de var ENDA verre.....der var jeg liksom dårlig i kanskje tilsammen to av ukene pr mnd......
Diaz Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Dessverre er er dette en av bivirkningene av hormonpiller, som p-piller er. Som regel pleier dette og gi seg iløpet av en tid (ca 3mnd) hvis det ikke blir en bedring ville jeg muligens prøvd et annet merke. Lykke til.
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har gått på yasmin i to år og de første ukene hadde jeg det på samme måte. men det gikk over og nå blir jeg aldri kvalm lenger - bare hvis jeg har hatt en lang pause.
MarianneE Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 da jeg begynte på p-piller var jeg så kvalm at jeg stod og kasta opp hver morgen. Så byttet jeg fra trinordiol til microgynon og da var all kvalme borte! Nevn det for legen din og be om og bytte merke. Det kan hjelpe....
Ibenholt Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2004 Tusen takk skal dere ha:) Det har bedret seg nå, selv om det er litt opp og ned. Men jeg regner med det vil gi seg etterhvert:) Viss ikke får jeg vurdere å bytte merke ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå