AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Eller er det mint? Da vi var på indisk restaurant fikk vi servert de deiligste løvtynne flatbrød og en grønn dip. Jeg spurte hva den inneholdt og de sa tomat, agurt, løk og mint? eller kanskje de mente Mynte Er Mynte kanskje en egen urte slik at det blir feil å bruke peppermynte når det står Mynte i oppskriftene? Anonymous poster hash: 4d4c7...0ef
Gjest Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Mynte er en stor plantefamile. Peppermynte er den av mange forskjellige myntearter. Om du bruker peppermynte i stedet for mynte i en oppskrift vil du fort få en tannkremaktig smak i stedet for den friske og renere myntesmaken.http://no.wikipedia.org/wiki/Mynter Endret 23. mai 2014 av Lindiana 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Mint er engelsk for mynte. Det finnes mange myntesorter, med litt ulike smaksnyanser og bruksområder. Når man snakker om "vanlig" mynte er det oftest såkalt grønnmynte som menes/brukes. Eplemynte er også en mild og anvendelig myntesort. Peppermynte, derimot, har en heftig peppersmak og har et mer begrenset bruksområde. Anonymous poster hash: 198ba...4ee 1
Frk Midnattsol Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 ...og de tynne "flatbrødet" heter forresten Papadums. Du får kjøpt de i dagligvarebutikker, samt på innvandrerbutikker.... Pleier å lage slike hver gang jeg har frityren i bruk
Gjest Sanne__ Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 ...og de tynne "flatbrødet" heter forresten Papadums. Du får kjøpt de i dagligvarebutikker, samt på innvandrerbutikker.... Pleier å lage slike hver gang jeg har frityren i bruk Takk for info.Det skal jeg servere neste gang jeg serverer indisk
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Ja, det er mange forskjellige typer mynte, som peppermynte, ananasmynte, jordbærmynte, eplemynte osv. Hvis du skal lage noe med mynte hvor du ikke ønsker disse andre smakene i tillegg, kan du velge marokkansk mynte. Den er nøytral og grei. Anonymous poster hash: fc558...994 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Ja, det er mange forskjellige typer mynte, som peppermynte, ananasmynte, jordbærmynte, eplemynte osv. Hvis du skal lage noe med mynte hvor du ikke ønsker disse andre smakene i tillegg, kan du velge marokkansk mynte. Den er nøytral og grei. Anonymous poster hash: fc558...994 Marokkansk mynte = mentha spicata? Dvs det samme som grønnmynte. Ellers smaker ikke eplemynte av eple, det er bare en mynte med mild og rund smak. Anonymous poster hash: 198ba...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Marokkansk mynte = mentha spicata? Dvs det samme som grønnmynte. Ellers smaker ikke eplemynte av eple, det er bare en mynte med mild og rund smak. Anonymous poster hash: 198ba...4ee Og poenget ditt var? Eplemynte har fått navnet eplemynte fordi den har en søtere smak som har et hint av eple i seg. Akkurat som jordbærmynte faktisk minner om jordbær i smaken. Anonymous poster hash: fc558...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå