Gå til innhold

Prevensjon og migrene

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Søstera mi har migrene, så hu tør ikke prøve vanlige p-piller. Noe forslag til hva slags prevensjon hun bør velge? Hun fikk resept på minipiller av legen, men er litt skeptisk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har også samme problem og har prøvd det meste, yasmin, conludag, trinordiol, p-ring, p-plaster. Hadde MASSE migrene når jeg gikk på dette. Har også prøvd kobberspiral, ble kvitt migrenen, men måtte ta den ut pga mye blødning. Nå har jeg exlutona, en mini-pille. Har migrene av og til, men det er ingenting imot før.

Skrevet

Jeg har migrene og bruker Trinordiol p-piller, merker ingen forskjell etter at jeg begynte med dem. Hvis søsteren din egentlig helst vil bruke p-piller kan hun jo bare prøve å se, og heller slutte om migrenen skulle bli verre, men det er faktisk en ganske sjelden bivirkning. :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Søstera mi har migrene' date=' så hu tør ikke prøve vanlige p-piller. Noe forslag til hva slags prevensjon hun bør velge? Hun fikk resept på minipiller av legen, men er litt skeptisk...[/quote']

Glemte å si at hun har migrene med aura (synsforstyrrelser). Tror ikke hun kan ha p-piller da...

Skrevet

Legen min har aldri spurt om aura når det gjaldt migrene og jeg skulle få p-piller, jeg antar han ville gjort det hvis det var av betydning. Jeg har vanligvis ikke aura da, har hatt det én gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også migrene. legen sa jeg godt kunne ta p-piller selv om jeg har migrene så lenge jeg ikke ble værre av det da.

Skrevet

Jeg vært plaget av migrene med aura siden jeg var 6 år gammel. Man kan ta p-piller, men jeg anbefaler det ikke. Jeg blir hvertfall mye dårligere av det. Har prøvd de fleste typer. Skal så mikroskopisk lite påkjenninger til før migrenen kommer. Nå som jeg ikke tar piller (for første gang på 5 år), tåler jeg nesten like mye som andre. Deilig.

Noen som har erfaring med p-stav?????

Eller ladycomp/babycomp??

Gjest Lizbet
Skrevet

Aura er bare et forvarsel for anfall.

En venninnne har kuttet p-sprøyten og gått over på p-ringen. Dette har fungert kjempefint for henne. Nå har hun ikke anfall som følge av prevensjon lengre.

Forøvrig er hormoner noe som kan fremprovosere anfall, så slike som feks p-ringen som kun virker lokalt er helt sikkert en fordel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...