Gå til innhold

Folk på nettet som kaller seg "intellektuelle" basert på status meninger er bare tullbukker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De har fortjent den statusen om de faktisk er professor eller vitenskapsmenn.

Men det å faktisk si "Intelektuell kommentar" eller "Person" basert på å fortjene status med å si det om og om igjen bare lurer seg selv. Det går mer innenfor "pseudo-intellectual".

http://dictionary.reference.com/browse/pseudointellectual

Hva tror du?

Endret av Foss24
Videoannonse
Annonse
Gjest doktor
Skrevet

I Norge har vitenskapelig ansatte spesielt dårlig status sammenliknet med andre land. Vet ikke helt hva det kommer av, men jeg tror det går langt tilbake i tid.

Men det å faktisk si "Intelektuell kommentar" eller "Person" basert på å fortjene status med å si det om og om igjen bare lurer seg selv. Det går mer innenfor "pseudo-intellectual".

Hva tror du?

Skrevet (endret)

I Norge har vitenskapelig ansatte spesielt dårlig status sammenliknet med andre land. Vet ikke helt hva det kommer av, men jeg tror det går langt tilbake i tid.

Uff, det er litt leit. :/

Endret av Foss24
Gjest New_Girl
Skrevet

Hva mener du med status meninger egentlig?

Forøvrig er ikke intellektuell en beskyttet tittel som bare akademikere kan ha. Det er fullt mulig å være intelligent uten å ha høyere utdannelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig er ikke intellektuell en beskyttet tittel som bare akademikere kan ha. Det er fullt mulig å være intelligent uten å ha høyere utdannelse.

Hear Hear

Anonymous poster hash: fcf55...cd6

Gjest doktor
Skrevet

Selv om det er sant, er forøvrig ikke intellektuell det samme som intelligent.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Men ingen av delene er en beskyttet tittel.

Gjest doktor
Skrevet

jeg sa jo at det var sant jo ;-)

Men ingen av delene er en beskyttet tittel.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også fullt mulig å være intellektuell uten å ha høyere utdannelse. Hva er poenget ditt?

Anonymous poster hash: 87ad0...2a1

Gjest doktor
Skrevet

Hva er mitt poeng? Hva er ditt?

Jeg har vel ikke sagt at høyere utdanning er en forutsetning for hverken å være intelligent eller intelligent?

Det er også fullt mulig å være intellektuell uten å ha høyere utdannelse. Hva er poenget ditt?

Skrevet (endret)

For hvem som helst kan si det på nettet. For å føle seg høyere enn andre personer, trenger ikke engang å være høy utdannet. Så om hvem som helst kan gjøre det så betyr ikke ordet intellektuell noe som helst. Jeg vil bare annerkjenne forskere og folk som jobber hardt for det enn folk som ønsker å sette opp statusen sin høyere. Men det er nå greit at hvem som helst kan ha en høyere stol enn andre :P Så det er en flott utvikling i det :)

Tja la meg se.

Eksempel

" DIne kommentarer er så amatør messige. Om du kunne bare vært mer intelligent istedet for å lage en haug av stave feil, så kunne du faktisk hatt et godt argument"

Et eksempel på snobber og pseudo-intelligente folk som ønsker å booste opp sitt ego :)

Endret av Foss24
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du?

Hæ?

Anonymous poster hash: a8c1c...5f3

• Liker 1
Skrevet

Hæ?

Anonymous poster hash: a8c1c...5f3

Du er hæ

Skrevet (endret)

For hvem som helst kan si det på nettet. For å føle seg høyere enn andre personer, trenger ikke engang å være høy utdannet. Så om hvem som helst kan gjøre det så betyr ikke ordet intellektuell noe som helst. Jeg vil bare annerkjenne forskere og folk som jobber hardt for det enn folk som ønsker å sette opp statusen sin høyere. Men det er nå greit at hvem som helst kan ha en høyere stol enn andre :P Så det er en flott utvikling i det :)

Tja la meg se.

Eksempel

" DIne kommentarer er så amatør messige. Om du kunne bare vært mer intelligent istedet for å lage en haug av stave feil, så kunne du faktisk hatt et godt argument"

Et eksempel på snobber og pseudo-intelligente folk som ønsker å booste opp sitt ego :)

Det virker som det plager deg at folk har tro på eget intellekt. Føler du deg mindreverdig?

Endret av DSilva21
  • Liker 1
Skrevet

I am too euphoric for that ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...