AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Det nærmer seg mulig barnehagestreik og barnehagen i nærmiljøet her vil i såfall bli hardt rammet. Jeg er hjemme i permisjon m baby, så der er ingen problemer m å ha storesøster på 4 hjemme noen dager. Vi bor i et område med mange barn og noen av disse er venner av jenta vår. Nå har jeg begynt å tenke på om foreldrene til disse barna kanskje forventer at jeg skal tilby meg å passe deres barn i tilfelle streik. Helt ærlig så ser jeg litt mørkt på å skulle ta meg av flere barn en hel dag. Vi har slitsomme netter og det er ikke alltid jeg føler jeg har så mye overskudd til å takle mas etc på dagtid. På en måte kan det jo være litt avlastning å ha flere barn fordi de da leker med hverandre, men jeg synes også ofte (spesielt med noen barn) at det også kan bli mye styr fordi det er småkrangling, de skal ha hjelp til å finne fram/ kle på/gå på do (og gjerne ting de egentlig kan klare selv) og helst ha meg med på leken. Ikke alltid like lett m baby som skal bæres, ammes etc. Det er absolutt greie barn altså, men spesielt i det siste har det vært en tendens til at de blir litt rampete (og da er det ofte vår jente som leder an), f.x går sniker til seg kjeks når jeg sittet og ammer etc. Hva tenker dere -hadde dere forventet at jeg tilbød meg å passe de andre barna? Tenker kanskje at jeg kunne sagt at de kan komme etter lunch en dag for eksempel.. Er det for lite?Anonymous poster hash: d6340...82c
Magetaske Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Hadde ikke forventet noe som helst av deg :-) 14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Du kan jo det, for 500kr dagen. Anonymous poster hash: 12d65...f05
Gjest Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vet ikke helt hvorfor du tror de forventer at du skal passe barna deres? Om du ikke har tatt det opp eller tilbudt å gjøre det er det ikke ditt problem. De skjønner vel at du har mer enn nok å gjøre med babyen siden du allerede er i permisjon. Jeg synes det ville vært frekt å anta at du kan passe alle ungene i nabolaget bare fordi du er hjemme likevel. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du forventer at de skulle gjøre det. Det kunne i allefall aldri falle meg inn å spørre en person i barselpermisjon om å passe mitt barn Har aldri tenk den tanken engang. Men jeg skulle gladelig betalt en slant hvis en eller annen tilbød seg å ha en minibarnehage hjemme hos seg de aktuelle dagene. Anonymous poster hash: a0fe0...050
Frisørdama Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Jeg hadde aldri forventet at noen andre skulle passe mine barn ved streik. Og det er jo bare å si nei... 1
hjärterdam Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Jeg hadde ikke forventet at andre skulle passet mitt barn, og må ærlig si jeg ikke er sikker på om jeg ville tilbudt så mye til de andre heller. Har selv en baby på 3,5 og en storebror på 6, har ikke alltid akkurat overskudd av søvn, og OM jeg skulle tilbudt noen hadde det vært bestekameraten hans, ikke fler.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Vær ærlig, si at det er lite søvn på nettene og at du ikke har ork og energi til mer enn egne barn. Du kan ikke løse barnehagestreiken i ditt område på egen hånd.... Anonymous poster hash: 57443...1fd 4
Harlekin Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Jeg kan ikke tro at noen vil forvente det av deg eller andre i barselpermisjon. Hvorfor tror du det, egentlig?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Ingen forventer. Det som kan skje er at foreldre går sammen om å dele på harnepass. Jeg tar en dag fri fra jobb og er i sammen med mitt barn pluss noen til. Neste dag er en annen forelder hjemm med de samme ungene ogdu kan gå på jobb.Anonymous poster hash: ed37d...666
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Ville nesten ansett de som streikebryting. Ingen forventer dette av deg.Anonymous poster hash: 4ab59...ada
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Ville ikke tro at noen forventer det, nei. Dersom du hadde hatt overskudd til å hatt ett barn ekstra, hadde nok foreldrene satt stor pris på det, men om du ikke føler at det er noe du har overskudd til, så ikke tilby det! Anonymous poster hash: 1380e...c1b
Gjest gurimalla Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tror heller ikke at noen forventer noe. Vi omfattes hvis det blir streik på mandag, men jeg har overhodet ikke tenkt på om venner/naboer i fødselspermisjon kan bidra!
Harlekin Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Ville nesten ansett de som streikebryting. Ingen forventer dette av deg.Anonymous poster hash: 4ab59...ada Streikebryting? Hva mener du? TS er ikke i streik. 1
Harlekin Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tror heller ikke at noen forventer noe. Vi omfattes hvis det blir streik på mandag, men jeg har overhodet ikke tenkt på om venner/naboer i fødselspermisjon kan bidra! Vi omfattes også. Festlig.
litle_my Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Streikebryting? Hva mener du? TS er ikke i streik. Streikebryteri omfatter flere enn de som er tatt ut i streik, det omfatter alle som er igjen på arbeidsplassen. Viss renholderen på din arbeidsplass er i streik, er det streikebryteri viss du (eller noen andre) vasker noe som vanligvis er renholderens oppgave. 1
Gjest gurimalla Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Vi omfattes også. Festlig. Tilfeldighetene har gjort det slik at min (snille) sjef og jeg har barn i samme avdeling, så jeg møter i alle fall stor forståelse på jobb ;-) Ellers går det vel ett par timer på å finne en løsning nå i helgen, tipper det blir noe samarbeid med andre foreldre.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Hvor i all verden får du det fra at du tror de forventer at du skal passe deres barn? Anonymous poster hash: af15f...6ec
Cinzia Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hadde ikke forventet det, nei! Endret 23. mai 2014 av Cinzia
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 TS her. Tusen takk for svar! Vet ikke hvorfor jeg lurer på om de forventer det! Hadde ikke hatt slike forventninger til andre selv. Men ser ut til at jeg kan ta "fri" med god samvittighet!Anonymous poster hash: d6340...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå