Gå til innhold

Lavkarbo og kondisjonstrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på å begynne med litt strengere lavkarbokost enn jeg pleier. Jeg løper en tur 3-5 ganger i uka. Hvordan er det å løpe på lavkarbokost?

Anonymous poster hash: 98a83...654
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilvenningssak. Følte meg litt slappere enn vanlig de to første ukene, men deretter gikk det fint. Spiser dog en god del karbs fra grønnsaker, bær og nøtter, så jeg er ikke megastreng/holder meg i ketose.

Anonymous poster hash: e0484...289

AnonymBruker
Skrevet

Tilvenningssak. Følte meg litt slappere enn vanlig de to første ukene, men deretter gikk det fint. Spiser dog en god del karbs fra grønnsaker, bær og nøtter, så jeg er ikke megastreng/holder meg i ketose.

Anonymous poster hash: e0484...289

Så du er i ketose, og du klarer kondisjonstrening fint? Må man ikke være megastreng om man skal i ketose?

AnonymBruker
Skrevet

Så du er i ketose, og du klarer kondisjonstrening fint? Må man ikke være megastreng om man skal i ketose?

Det er individuelt. Jeg klarte å holde meg i ketose selv om jeg spiste bær, grønnsaker og nøtter.

Anonymous poster hash: 1ca43...82a

Skrevet

Trening vil også øke blodkonsentrasjonen av ketonlegemer. Det går an å spise mer karbohydrater og holde seg i ketose forutsatt at du trener.

Lavintensitetstrening er ikke noe problem på selv streng lavkarbo. Formålet i alle typer idretter som varer veldig lenge (sykling, maraton, ultra, triatlon, etc) er å bruke mest mulig fett som energi.

http://www.eatingacademy.com Peter Attia drev med dette tidligere. Hvis du leser gamle innlegg på siden hans finner du veldig mye nyttig.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk :-) jeg er så innmari dårlig på å lese engelsk ... Tips om en norsk side der jeg kan Lese om Lavkarbo og trening? :-)))

Skrevet

Tusen takk :-) jeg er så innmari dårlig på å lese engelsk ... Tips om en norsk side der jeg kan Lese om Lavkarbo og trening? :-)))

Pål Jåbekk. Treningsfysiolog skriver en blogg om kosthold: http://paljabekk.blogspot.no/

Det er så mange bra skrevet artikler at jeg ikke hadde tid til å finne frem alle. Bla deg gjennom og du vil garantert finne noe av interesse. Bruk stikkordene på høyresiden!

Skrevet

Pål Jåbekk. Treningsfysiolog skriver en blogg om kosthold: http://paljabekk.blogspot.no/

Det er så mange bra skrevet artikler at jeg ikke hadde tid til å finne frem alle. Bla deg gjennom og du vil garantert finne noe av interesse. Bruk stikkordene på høyresiden!

Tusen takk!! :)

Skrevet

Jeg spiser nokså moderat lavkarbo, det vil si at jeg teller ikke karbohydrater. I tillegg bryr jeg meg ikke om grønnsakene vokser over eller under jorden. Men for min del er verken kondisjonstrening eller styrketrening noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...