AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Hei! Jeg fant ikke noe mer passende sted på KG til å spørre om dette; Jeg er ute etter en god kniv, en lommekniv gjerne, som ikke er for liten. Men heller en man kan "overleve" med om man skulle møte på en bjørn om dere skjønner. Jeg søker på ebay., Hva skal jeg søke etter for å finne en slik kniv? De jeg finner er stort sett for små, men skulle gjerne hatt en lommekniv, som ikke er for liten til å drepe en bjørn med (jeg skal selvfølgelig ikke drepe en bjørn, men ha det som et forsvarsredskap/en trygghet) Anonymous poster hash: c10c2...153
ekkoet Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Du troller? Du overlever ikke et bjørneangrep med en kniv du kan putte i lommen. Jeg er fristet til å si at du har flaks om du overlever et bjørneangrep med et sverd. Du kan sikkert finne historier om folk som har tatt livet av bjørn med kniv, men det finnes bedre måter å beskytte seg mot bjørn på.
Spaghetti Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Du trenger ikke kniver for å drepe bjørn.http://metro.co.uk/2013/05/27/shepherd-kills-brown-bear-with-his-bare-hands-after-squeezing-its-throat-3810110/
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tror en god slaktekniv bør ha en bladlengde på min 10 cm, så med en større tollekniv/dykkerkniv type ting så klarer du kanskje pent å slakte bjørnen, men å bruke kniv til å forsvare seg mot bjørn på er idiotisk. Bjørner flest går ikke uprovosert til angrep, og bjørnemammaer blir sinte men de er mer interessert i å ha deg unna ungene enn hun er å drepe deg. Så mot bjørn (og elg) så anbefaler jeg tredemølle. Men en god, praktisk lett lommekniv? Leatherman Skeletool. Lett. Men ikke gå på bjørnejakt med den. Anonymous poster hash: 060c9...4ab
Gjest Badebuksa Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Er du i overkant paranoid siden du tror at du faktisk kommer til å møte på en bjørn? (Håper du mener dyret, ikke mannen)
Minya Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Hei! Jeg fant ikke noe mer passende sted på KG til å spørre om dette; Jeg er ute etter en god kniv, en lommekniv gjerne, som ikke er for liten. Men heller en man kan "overleve" med om man skulle møte på en bjørn om dere skjønner. Jeg søker på ebay., Hva skal jeg søke etter for å finne en slik kniv? De jeg finner er stort sett for små, men skulle gjerne hatt en lommekniv, som ikke er for liten til å drepe en bjørn med (jeg skal selvfølgelig ikke drepe en bjørn, men ha det som et forsvarsredskap/en trygghet) Anonymous poster hash: c10c2...153 Ta deg en tur i jakt og fiske-seksjonen på din lokale XXL-butikk, der har de god greie på sånt. For øvrig er det ikke mulig å drepe en bjørn med en liten kniv om du skulle bli angrepet. Selv de som har ni tommers samekniver ville hatt store problemer med det.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Jeg mente ikke bokstavelig talt at jeg skulle forsvare meg for bjørner med kniven, men bare for å si noe om hvordan kniven skal være/se ut. Jeg samler litt på slikt, og mangler en sånn. Jeg ser for meg hvordan den skal se ut, men jeg vet ikke hva jeg skal søke på på ebay for å finne en slik. Jeg skal altså ikke drepe noe med den, men den skal være stor og kraftig nok til å drepe en bjørn med, om dere skjønner Anonymous poster hash: c10c2...153
Minya Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Som sagt, snakk med folka på jakt og fiske-seksjonen i en XXL-butikk. Da kan de vise deg forskjellige kniver som passer til beskrivelsen din og så kan du bruke navnet eller typen som søkeord på ebay etterpå.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Som sagt, snakk med folka på jakt og fiske-seksjonen i en XXL-butikk. Da kan de vise deg forskjellige kniver som passer til beskrivelsen din og så kan du bruke navnet eller typen som søkeord på ebay etterpå. Takk, will do Anonymous poster hash: c10c2...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå