AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Forespørsler om setetildeling, spesielle måltider, bonuspoeng og spesiell assistanse må bekreftes direkte med flyselskapet. Hææ? Jeg har jo betalt for fly og opphold allerede. Er jeg ikke garantert sete nå? Hjelp! Noen som vet? Anonymous poster hash: 3c89c...124
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Jo, du har plass på flyet, men du har ikke reservert noe spesifikt sete. Anonymous poster hash: 5fd55...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Jo, du har plass på flyet, men du har ikke reservert noe spesifikt sete.Anonymous poster hash: 5fd55...c9d Men det er ikke nødvendig med mindre man trenger en spesiell plass? TS Anonymous poster hash: 3c89c...124
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Stemmer. Med SAS får du for øvrig melding og tilbud om å sjekke inn og velge sete ca 1 døgn før avgang. Anonymous poster hash: 5fd55...c9d
Chizue Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Altså... Jeg flyr sjeldent med sas, rett og slett fordi selvom jeg betalte for reisen flere måneder før, sjekket inn i god tid før..Og akkurat når jeg leverer bagasjen får jeg beskjed "Du har desverre ikke noe sete, og flyet er fullt" Men jeg har jo fått refundert og tilbudt en annen fly reise Får litt angst å reise nå bare pga det =/ Så nå sjekker jeg ALLTID med fly selskaped og reserverer sete direkte med dem, bare får å være sikker på at jeg får plass
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Altså... Jeg flyr sjeldent med sas, rett og slett fordi selvom jeg betalte for reisen flere måneder før, sjekket inn i god tid før..Og akkurat når jeg leverer bagasjen får jeg beskjed "Du har desverre ikke noe sete, og flyet er fullt" Men jeg har jo fått refundert og tilbudt en annen fly reise Får litt angst å reise nå bare pga det =/ Så nå sjekker jeg ALLTID med fly selskaped og reserverer sete direkte med dem, bare får å være sikker på at jeg får plass Oj! Det visste jeg ikke :O Pleier som oftest å fly med Norwegian. Hjelp da får jeg ta en telefon. Takk for tips! TS Anonymous poster hash: 3c89c...124
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Er ikke første gangen de dobbel-booker... Det er da helt vanlig å dobbeltbooke i flyidustrien =) Det er det mest vanlige businesscase i økonomifag. Anonymous poster hash: df785...b18 3
Chizue Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Oj! Det visste jeg ikke :O Pleier som oftest å fly med Norwegian. Hjelp da får jeg ta en telefon. Takk for tips! TS Anonymous poster hash: 3c89c...124 Men det kan også være at jeg er UFATTELIG uheldig også men det ordner seg jo ofte tilslutt da Eneste grunnen jeg kommer 5-6 timer før avgang uansett innenlands eller utenlands er jo at jeg blir stressa med "Tenk om jeg blir stående fast i trafikken, tenk om,tenk om diverse ting kan skje" Også skjer det noe likevel på flyplassen som gjør at jeg blir enda mer stresset
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Oj! Det visste jeg ikke :O Pleier som oftest å fly med Norwegian. Hjelp da får jeg ta en telefon. Takk for tips! TSAnonymous poster hash: 3c89c...124 Eh, nei, det er ikke noe du skal bekymre deg for. Tardis sprer bare unødig paranoia. ALLE flyselskaper dobbeltbooker, fordi det som regel er en og annen som ikke dukker opp. Skulle det bli overtallighet, så får man tilbud om å stå over og vente til neste flyavgang mot en klekkelig betaling. Du blir aldri tvunget av flyet. Du som har bestilt pakkereise vil nok være nederst på lista over folk de anser som sannsynlig at kan vente til neste. Alt er i orden med bestillingen din, det har du fått bekreftelse på. Så er det bare å vente til du får mail/melding om innsjekk til du trenger å gjøre noe mer. Anonymous poster hash: 5fd55...c9d 3
Gjest bustyvel Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Jeg opplever Norwegian som mer ustabile på dette med overbooking enn SAS, så jeg tror det er bare tilfeldigheter om man kommer borti det eller ikke.
Chizue Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Eh, nei, det er ikke noe du skal bekymre deg for. Tardis sprer bare unødig paranoia.Anonymous poster hash: 5fd55...c9d Dust.
reiselyst72 Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Det skjer ytterst sjeldent at noen må stå igjen pga overbooking. I så fall prøver man først å finne frivillige som kan tenke seg å vente til neste avgang eller bli booket om til et annet selskap. De som takker ja får en rimelig god kompensasjon for det så de finne nesten alltid frivillige. Jeg reiser MYE i jobb og privat og har enn så lenge bare stått igjen en gang på vei hjem fra Stockholm (og da var det frivillig)... Så ikke noe du skal gå å bekymre deg for:-) 1
Påfugl Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Jeg flyr nokså ofte og nesten utelukkende med SAS. Er veldig fornøyd og har aldri verken selv opplevd eller sett andre måtte stå igjen pga. manglende plass. Som andre har nevnt er det vanlig praksis å overbooke, men jeg tror ikke det er noe du skal bekymre deg for. Når det gjelder beskjeden du har fått så betyr dette bare at setevalg, registrering av Eurobonuspoeng, evt. behov for assistanse under flyturen ol. må tas direkte med SAS. Du får melding om setevalg og innsjekk 22 timer før flyavgang, er bare å sjekke inn og velge sete da om du er bekymret 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå