AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg lurer på om det er noen her som trener yoga og pilates. Jeg har nettopp begynt med begge deler, og tar en pilatesøkt før jeg avslutter med yoga. Utrolig deilig. Men er det egentlig effektivt? Kjenner jo veldig på pilatesen at det tar musklene, men jeg er ganske dårlig trent da. Yoga er jo for å slappe av og få strekt ut musklene, og jeg syns det er utrolig deilig. Er det noen som har linker til noen gode yoga og pilates videoer på internet? Anonymous poster hash: 3dc0d...c79
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Ingen som driver med pilates eller yoga? Anonymous poster hash: 3dc0d...c79
spektralkatt Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Det kommer vel an på hva du vil oppnå? effektivt i forhold til hva? jeg har ikke erfaring med pilates, men prøver å få trent litt yoga hver dag, og opplever det som en veldig god treningsform for meg. det jeg får utav det er økt balanse, fysisk, og balanse mellom kropp og sinn, stressmestring, redusere muskelspenninger, i forhold til kroniske smerter i nakke/skuldre, forebygge skader/ubehag, indre ro og velvære. bedre livskvalitet, kort sagt. jeg kjenner også mennesker som har f eks hatt problememer med rygg, eller andre fysiske plager, som har gått fra å være helt eller delvis sykemeldt, til å kunne mestre hverdag med full stilling etter å ha begynt å trene yoga. om det er tilfeldig skal ikke jeg uttale meg om, men de selv opplever at yogatreningen har hatt positive effekter og har bidratt til raskere bedring på tilstandene de har slitt med.
bippo Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Det er ei på youtube som kaller seg blogilates som skal være ganske god på sånt tror jeg. Har ikke rukket å sjekke ut videoene hennes selv, men hun har vært på en del talkshows og sånn og vist seg frem, så jeg tror hun er bra. https://www.youtube.com/channel/UCIJwWYOfsCfz6PjxbONYXSg her er link, håper den funker.
spektralkatt Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 ang treningsvideoer, har jeg brukt youtube en del, dersom jeg har hatt bruk for program, for det ene eller det andre. nå bruker jeg ikke videoer så ofte, men i starten endte jeg ofte opp med videoene til f eks echart yoga, da jeg opplever dem som tydelige, forklarende, og uten jåleri og fiksfakserier, lett å holde følge med, for meg på et nygegynnernivå. det er også mange andre intruktører som har en god del videoer liggende ute, så det er vel bare å søke litt rundt, prøve, og finne sin favoritt?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Hei! For dere som trener yoga hjemme vil jeg absolutt anbefale www.yogaglo.com . Det koster litt (mindre enn en norsk dropinklasse i mnd), men her får man tilgang til noen av de beste instruktørene i verden, og hundrevis av "live" videoer, samt undervisningsmateriell, nybegynnerserier etc. for alle typer yoga; alt fra skikkelige svetteøkter, myke yinklasser og restorative klasser til meditasjon. Uansett kan man prøve gratis i femten dager også melde seg av om man ikke vil betale:=) Anbefales! Shanti Anonymous poster hash: ab467...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå