Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i et religiøst miljø i bibelbeltet og så mange av mine jevnaldrende gifte seg med ungdomskjæresten sin da de var rundt 20... Gjett hvem som er 23 og skilt i dag...? Det virker på en måte som om det er MER synd for dem å leve i synd som 20 åring enn å være skilt som 23 åring...? Jeg fatter det bare ikke, og ikke greide jeg å late som jeg var glad på deres vegne heller da de giftet seg for alle visste jo at dette ikke kom til å holde....

Anonymous poster hash: 3ddf0...007
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvem er du til å sitte å synse om hva som kommer til å fungere eller ikke?

Sneversynte mennesker som alltid må ha en mening om alt er ikke sjarmerende!

Du skal nå få en liten historie som kanskje får deg til å slutte å synse så mye, slutte å bry deg med hva andre gjør.

Min mor og far (som forøvrig ikke er kristne) giftet seg da de var 19 år, mange mente mye om dette, sladderen gikk. Men vet du?, de elsket hverandre. To år gikk, de fikk meg, syv år til gikk, de elsket hverandre like høyt enda. Dette syvende året, ble faren min syk og døde. Moren min ble enke da hun var 28 år. Hadde hun hørt på de andre bedreviterne hadde hun ikke opplevd og fått leve livet sitt med sin store kjærlighet, hadde hun ikke hatt meg. Hun tok sitt eget valg, og tro meg hun er glad for det i dag!

Og en ting til, hva så om noen skiller seg, la folk få prøve å være lykkelige. Vi har bare dette livet, og dette livet har vi ikke fått for å gjøre ting så innmari riktig i andres øyne.

Anonymous poster hash: d4c9b...051

• Liker 17
Skrevet

Du skal nå få en liten historie som kanskje får deg til å slutte å synse så mye, slutte å bry deg med hva andre gjør.

Min mor og far (som forøvrig ikke er kristne) giftet seg da de var 19 år, mange mente mye om dette, sladderen gikk. Men vet du?, de elsket hverandre. To år gikk, de fikk meg, syv år til gikk, de elsket hverandre like høyt enda. Dette syvende året, ble faren min syk og døde. Moren min ble enke da hun var 28 år. Hadde hun hørt på de andre bedreviterne hadde hun ikke opplevd og fått leve livet sitt med sin store kjærlighet, hadde hun ikke hatt meg. Hun tok sitt eget valg, og tro meg hun er glad for det i dag!

Og en ting til, hva så om noen skiller seg, la folk få prøve å være lykkelige. Vi har bare dette livet, og dette livet har vi ikke fått for å gjøre ting så innmari riktig i andres øyne.

Man kan da leve sammen, elske hverandre og få barn selv om man ikke er gift.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skulle det være bedre enn å faktisk gifte seg?

Anonymous poster hash: 9ba89...07d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å ja, kan man det? Så det er det som er oppskriften din? Men vet du, din oppskrift er ikke den eneste.

Har ett eneste veldig godt råd til deg: SLUTT Å BRY DEG MED HVA ANDRE GJØR OG IKKE GJØR! Tro det eller ei, men du har faktisk ikke noe med det!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kan da spise leverpostei istedenfor brunost. Det mener jeg, og da skal alle mene det samme, så det så!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne forslag om å ta det litt rolig inn i voksen livet og helst bli litt over 20 år før man gifter seg (helst minst 23, etter min mening). Men da mener jeg at man venter med barn også.

Dersom man har tenkt å få barn sammen, synes jeg gjerne man kan gifte seg først. Det å få barn er en større forpliktelse enn ekteskap, så om man ikke føler seg klar for ekteskap bør man heller ikke få barn.

Det å gifte seg med sin barndomskjæreste kan være et bra valg for mange. Det er ikke uvanlig, og for mange går det veldig bra.

Om man gifter seg kun for å "få lov til å ha sex" pga strenge religiøse omgivelser, er det derimot et dårlig utgangspunkt for forholdet.

• Liker 5
Gjest bustyvel
Skrevet

Bedre å gifte og skille seg, enn å sette en haug med unger til verden i ung alder og så gå fra hverandre. Ekteskap er mindre forpliktende enn unger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å gifte og skille seg, enn å sette en haug med unger til verden i ung alder og så gå fra hverandre. Ekteskap er mindre forpliktende enn unger.

Enig. Skal man gjøre noe "feil" i ung alder er ekteskap bedre enn barn, da det kan oppløses.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare observerer at flere av dem er skilt i dag, det er ikke sneversynt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei å observere er ikke sneversynt, men dette er...

og ikke greide jeg å late som jeg var glad på deres vegne heller da de giftet seg for alle visste jo at dette ikke kom til å holde....

Jeg bare observerer at flere av dem er skilt i dag, det er ikke sneversynt...

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor skulle det være bedre enn å faktisk gifte seg?

Jeg har ikke sagt at det er bedre. Jeg sa bare at det går an.

Å ja, kan man det? Så det er det som er oppskriften din? Men vet du, din oppskrift er ikke den eneste.

Har ett eneste veldig godt råd til deg: SLUTT Å BRY DEG MED HVA ANDRE GJØR OG IKKE GJØR! Tro det eller ei, men du har faktisk ikke noe med det!

Hvorfor så sint? Har jeg gitt inntrykk av at jeg bryr meg med hva andre gjør? Har jeg sagt at jeg har noe med det? Du sa at om moren din ikke hadde giftet seg hadde hun ikke kunnet elsket faren din, og ikke fått deg. Jeg bare sa at jo, det kunne hun. Ikke noe vondt ment med det. Mulig du har misforstått og tror at jeg er TS? For det er jeg ikke.

Man kan da spise leverpostei istedenfor brunost. Det mener jeg, og da skal alle mene det samme, så det så!

Hvor har jeg sagt at alle skal mene det samme??

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg kjenner en hel del tatere som giftet seg unge (18-23 år), kvinnene har ikke en gang fullført ungdomskolen og har ingen andre muligheter enn å elske, elske, elske sin kjære mann og de praler om hvor godt forholdet deres er, mens vet man fyren deres roter rundt med andre på sidelinja, og da er det naturligvis den andre dama som er en lubni (hore), de våger ikke å ta fyren sin for det for da er det jo en sjanse for at de mister forsørgeren sin. Vet om ei som flyttet ut da det viste seg at fyren ventet barn med en annen dame, håper det går bra med henne og barna. Hele kulturen deres er basert på at kvinnene er hjemmeværende, for hvis ikke så blir det jo vanskelig å være på campingplassen april-oktober. Du kan jo ikke kalle deg tater hvis du ikke er på drommen (veien) noensinne om sommeren. :fnise:

Endret av Gjest
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre giftet seg når de var 20, og de er gift enda, nesten 40 år senere. ;) jeg giftet meg når jeg var 21, og er fremdeles gift, 6 år senere. Ingen av oss er en gang i nærheten av å være kristene. Hvorfor plager det deg så, så går jo ikke ut over deg om folk gifter seg og skiller seg?

Jeg syntes det er en mye større forpliktelse med barn. Om to gifte bestemmer seg for å ikke være sammen mer, er det bare å si så, pakke tingene sine, skrive under papirer, å la saken gå sin gang. Om to med barn bestemmer seg for å gå fra hverandre, vil de uansett for alltid måtte forholde seg til hverandre pga barnet, man kan ikke bare la vær å ha kontakt med den andre parten.

La folk få gjøre som de vil, en skilsmisse er ingen verdenskatastrofe lengre i dag. :)

Anonymous poster hash: 141ea...cb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ett eneste veldig godt råd til deg: SLUTT Å BRY DEG MED HVA ANDRE GJØR OG IKKE GJØR! Tro det eller ei, men du har faktisk ikke noe med det! Anonymous poster hash: d4c9b...051

Hvis du skal leve etter det du her skriver om ikke å bry seg med hva andre gjør, må du jo også la andre få mene og skrive noe annet enn det du mener?

Nok om det og nok om deg. Jeg mener å lese mellom linjene i det som TS skriver i hovedinnlegget, at TS primært refererer til unge mennesker som gifter seg for ikke å leve i "synd", og at det kanskje ikke er det beste utgangspunktet for et lykkelig og langt ekteskap.

Anonymous poster hash: 442d0...326

AnonymBruker
Skrevet

Herregud da. Ta det med ro. Har du mensen eller? Du går jo til angrep på TS her.

Anonymous poster hash: 89538...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller barn enn å gifte meg. Trenger ikke noe papir for å bevise noe om mitt forhold.

Anonymous poster hash: 1e951...1a5

Skrevet

Mange av de jeg gikk på skole med fra 13-17 års alder, er fortsatt sammen med sine ungdomskjærester, som de ble sammen med da. De har giftet seg, fått barn, kjøpt/bygd hus, har nedbetalt huslån osv. De har det faktisk veldig fint!

De ble faktisk sammen på ungdomsskolen eller året etter, og holder fortsatt sammen. Og nå er vi 46 år. Ikke verst i dagens samfunn. Og det høres ut som de har det veldig bra også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i et religiøst miljø i bibelbeltet og så mange av mine jevnaldrende gifte seg med ungdomskjæresten sin da de var rundt 20... Gjett hvem som er 23 og skilt i dag...? Det virker på en måte som om det er MER synd for dem å leve i synd som 20 åring enn å være skilt som 23 åring...? Jeg fatter det bare ikke, og ikke greide jeg å late som jeg var glad på deres vegne heller da de giftet seg for alle visste jo at dette ikke kom til å holde....

De må jo gifte seg så fort som mulig så de får pult. :fnise:

Anonymous poster hash: 8df55...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud da. Ta det med ro. Har du mensen eller? Du går jo til angrep på TS her.

Anonymous poster hash: 89538...c6d

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men da jeg gikk på ungdomsskolen var det vanlig at gutta dro den der om man har mensen. Da de ble ferdig med puberteten, sluttet de med det. :)

Anonymous poster hash: 8df55...939

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...