Gå til innhold

Tips til barnebursdag (4 år) ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barnebursdag med barn fra barnehagen for første gang for fireåringen. Vi har leid et bedehus som lokale. Vi har bare leid salen, så vi har ikke tilgang på kjøkkenet og må derfor ta med mat hjemmefra (det er bare 3 min å kjøre, så ikke langt). Noen som har noen tips til hva slags mat? Jeg har tenkt på pizzasnurrer, men kanskje noen har noen andre ideer? Kaker/gele og sånt er jo greit.

Lurte også på om noen hadde noen gode tips til leker i barnebursdag? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nettopp fireårsdag her hjemme. Laget "barnetapas": oppkuttede grønnsaker, kjøttboller, pølsebiter, pasta og ketchup i lange baner. Barna digget det og satt faktisk lenge ved bordet. Så lekte de fritt mellom maten og kakene, og frilek etterpå før de fikk godteposer før de gikk hjem. Sønnen vår ville ha fiskedam for å gi ut godteposene på den måten, men de var for langt inne i leken til noe organisert at han bare delte dem ut.

Anonymous poster hash: 6f1e5...1d0
Skrevet

Klassiker er jo pølser, men ser fler går vekk ifra det og serverer feks pitapizza, tapas o.l småmat. Her i huset har det alltid vært ønsket muffins ved siden av kaker. Ungene pleier som regel leke fritt og er fornøyde med det, men ellers kan jo sette hale på eselet, musikkdans, fiskedam og bowling være en ide :)

Skrevet

Vi skal ha 4-årsdag snart. To timer går ganske raskt, men tenker en kjøreplan som dette:

-gaveåpning. Jubilanten vil visst gjøre det m flasketuten peker på, altså at hun snurrer flaska og åpner pakken får den flaska peker på.

- Mat. Gjør det enkelt m pølser. Erfaringen fra i fjor er at de spiser relativt lite.

- Frilek

- Kaker

- Frilek

- Is

- Fiskedam. I posene er det såpebobler, så da kan de bruke de siste minuttene til å løpe på plenen og blåse bobler.

Har lurt litt på om vi bør ha noe mer organisert lek, så skal tenke litt på det. Kanskje Kims lek eller noe, bare for å forhindre fullt kaos...

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at tiden går fortere enn du tror.

Vi har pleid å kjøpe små beger og putte ferdigpoppet popcorn i. Det har vært veldig poppis. Og fruktspyd med marshmellows.

Til mat har vi forsøkt litt forskjellig, og lander ofte på pølser/pizza.

Men har god erfaring med både pizzasnurrer, tapas, taco, gryterett og grillspyd.

Med den typen lokale du beskriver, tror jeg kanskje jeg ville prøvd tapas. Med kjøttboller, pølsebiter/småpølser, spekemat, pasta, ostebiter, grønnsaker, rømme og masse annet godt. Unger elsker jo å sitte og plukke og velge selv.

Vi har hatt frilek mellom mat og kaker, og gaveåpning til slutt. Da rekker du kanskje fiskedam om du skal ha det, eller bare frilek, kanskje med noen av gavene.

Anonymous poster hash: b15ac...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...