AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Vi har tre små tvillinger på to, en på 4. Det er selvfølgelig slitsomt og det går på forholdet løs. Mannen har nå foreslått at vi skal ha en "datenight" i uken hvor vi bare er oss to (går ut og spiser etc...) Vi kjenner noen studenter, som kunne trenge noen kroner, vi kunne spurt. Men jeg er litt skeptisk til om barna ville reagere mye på det? En kveld i uken virker litt mye liksom? Noen andre som har prøvd dette? Anonymous poster hash: 747b3...258
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 En kveld i uken er mye egotid, altså. En til to kvelder i måneden er mer normalt. Dessuten har dere jo egentid hver kveld når ungene har lagt seg. Unger i den alderen legger seg tidlig og sover stort sett natten igjennom, så jeg kan ikke se hvordan dere har så lite tid sammen som par? Bare gled dere til ungene blir større og skal fraktes hit og dit på fritidsaktiviteter og ikke legger seg særlig før dere. Da begynner det å bli lite tid bare for dere utenom på soverommet. Anonymous poster hash: e6662...295 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 En kveld i uken er mye egotid, altså. En til to kvelder i måneden er mer normalt. Dessuten har dere jo egentid hver kveld når ungene har lagt seg. Unger i den alderen legger seg tidlig og sover stort sett natten igjennom, så jeg kan ikke se hvordan dere har så lite tid sammen som par? Bare gled dere til ungene blir større og skal fraktes hit og dit på fritidsaktiviteter og ikke legger seg særlig før dere. Da begynner det å bli lite tid bare for dere utenom på soverommet. Anonymous poster hash: e6662...295 Toåringene sover absolutt ikke natten igjennom, men det er jo et annet problem... men ja jeg heller også litt mot litt sjeldnere... Anonymous poster hash: 747b3...258
Gjest New_Girl Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Kan dere ikke prøve med en kveld i måneden først, og se hvordan det går? 5
Gjest Sprettballen Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Hva er problemet med å ha en barnefri kveld i uken? Barna sover jo mesteparten av tiden, og det går derfor ikke ut over tiden dere har sammen med dem i stor grad. Barna bør også lære at det er greit at foreldrene gjør ting uten dem. Og hvis det kan hjelpe på forholdet, hvorfor ikke? Jeg er enig med mannen din her. Det beste dere kan gjøre for barna deres er å være snille mot foreldrene. 14
Alenia Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Dere trenger jo ikke la det gå utover barna i så stor grad om dere tar en kjærestekveld i uken. Om dere innimellom drar ut tidligere kan dere andre ganger bare gå en tur eller lignende noen timer etter de har lagt seg. Kan være godt for dere, og barna :-) 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Hva med begynne å praktisere datekveld uten barnevakt først? Vi har fast dag i uka da vi koser oss ekstra etter at ungene er i seng. Da drikker vi vin, kanskje spiser litt ekstra god mat, snakker og hygger oss.Anonymous poster hash: b5b31...c84 9
Leanne Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Kan være greit å ha en kveld i uka som utgangspunkt, for da får dere til noen ganger i løpet av måneden.. Med småbarn, sykdom, foreldremøter, avslutninger, jobbmøter etc, må man alltids avlyse noen av kveldene. Vi har to på 7 og 9, så tar oss en date rett som det er mens barna er på trening da de var mindre var også egentid viktig for meg, at jeg kunne gå ut med mine venninner eller mannen med sine venner. Trengte å lufte oss litt. Hadde en fast kveld i uka hver, var fantastisk! har ikke samme behovet nå, merker jo ikke like mye til barna.. 9åringen kan sitte på rommet og lese, mens 7åringen bygger Lego på rommet sitt lenge.. Så da har jeg "fri" selv om de er hjemme... 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Dere trenger jo ikke la det gå utover barna i så stor grad om dere tar en kjærestekveld i uken. Om dere innimellom drar ut tidligere kan dere andre ganger bare gå en tur eller lignende noen timer etter de har lagt seg. Kan være godt for dere, og barna :-) Hvordan går det ut over barna? Det er vel eyter de har lagt seg og de er sammen med en annen de kjenner og stoler på? Mest sannsynlig sover de de timene også siden oppvpkningeme til barn oftest skjer etter den første dype søvnen på starten av natta.Anonymous poster hash: a4c6d...542
Stjernenatt Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 (endret) En kveld i uken er mye egotid, altså. En til to kvelder i måneden er mer normalt. Dessuten har dere jo egentid hver kveld når ungene har lagt seg. Unger i den alderen legger seg tidlig og sover stort sett natten igjennom, så jeg kan ikke se hvordan dere har så lite tid sammen som par? Bare gled dere til ungene blir større og skal fraktes hit og dit på fritidsaktiviteter og ikke legger seg særlig før dere. Da begynner det å bli lite tid bare for dere utenom på soverommet.Anonymous poster hash: e6662...295 Dette med egentid etter legging trodde jeg også FØR vi fikk barn. Våre barn har aldri sovnet kl 19. De legger seg kl 20, sovner ofte ikke før kl 20.30, og da gjennstår ofte 1 times rydding av huset før vi kan sette oss ned. Da er kl 21.30 og vi er begge rimelig pumpa, og lite romantiske, hehe . Så skal vi ha kjærestetid må vi ha barnevakt og komme oss ut av huset, noe som skjer alt for sjeldent dessverre. Våre barn er 2 og 4. Til trådstarter, skjønner veldig godt at dere blir slitne med 3 små. Kjenner dere noen som kan passe barna en gang i uka, just do it. Nok av småbarnsforeldre som går fra hverandre. Tross alt mye bedre å forebygge. Endret 23. mai 2014 av Stjernenatt 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Dette med egentid etter legging trodde jeg også FØR vi fikk barn. Våre barn har aldri sovnet kl 19. De legger seg kl 20, sovner ofte ikke før kl 20.30, og da gjennstår ofte 1 times rydding av huset før vi kan sette oss ned. Da er kl 21.30 og vi er begge rimelig pumpa, og lite romantiske, hehe . Så skal vi ha kjærestetid må vi ha barnevakt og komme oss ut av huset, noe som skjer alt for sjeldent dessverre. Våre barn er 2 og 4. Til trådstarter, skjønner veldig godt at dere blir slitne med 3 små. Kjenner dere noen som kan passe barna en gang i uka, just do it. Nok av småbarnsforeldre som går fra hverandre. Tross alt mye bedre å forebygge. Hvorfor legger dere barna så sent? Har du tenkt på at de kanskje er overtrøtte? Og selvfølgelig sovner de ikke 19 når dere legger de 20Anonymous poster hash: 1d88c...77b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Toåringene bør leggeat seinest 19.30. Rydding en time hver dag? Ja, jeg har bare et barn mem de fleste dager rydder vi og tar ordner oppvask/klær i 15 min. Noen dager litt vasking i en time men bare en-to dager i uka. Hvorfornmå dere rydde så mye? Hos oss tar en seg hovedsaklin av kveldsmat og samvær med barna på eettermiddagen mens den andre rydder men likevel er sammen med oss. Barna hjelper med rysding før barnetv. Ingem rydding ingen barnetv. Min toåring skjønner det. Burde kunne ordne mer på dagtid eller senke kravene betraktelig.Anonymous poster hash: a4c6d...542 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Toåringene bør leggeat seinest 19.30. Rydding en time hver dag? Ja, jeg har bare et barn mem de fleste dager rydder vi og tar ordner oppvask/klær i 15 min. Noen dager litt vasking i en time men bare en-to dager i uka. Hvorfornmå dere rydde så mye? Hos oss tar en seg hovedsaklin av kveldsmat og samvær med barna på eettermiddagen mens den andre rydder men likevel er sammen med oss. Barna hjelper med rysding før barnetv. Ingem rydding ingen barnetv. Min toåring skjønner det. Burde kunne ordne mer på dagtid eller senke kravene betraktelig.Anonymous poster hash: a4c6d...542 Enig med resten av det du skriver, men 19:30 er ingen fasit på alle 2-åringer! Noen trenger mye søvn og må legges kl 18, andre trenger mindre og sovner ikke før 20. Og dersom man ikke må stå opp kl 6 hver morgen er det heller ikke noe problem, så lenge de får den søvnen de trenger. Anonymous poster hash: b47fe...885 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Toåringene bør leggeat seinest 19.30. Rydding en time hver dag? Ja, jeg har bare et barn mem de fleste dager rydder vi og tar ordner oppvask/klær i 15 min. Noen dager litt vasking i en time men bare en-to dager i uka. Hvorfornmå dere rydde så mye? Hos oss tar en seg hovedsaklin av kveldsmat og samvær med barna på eettermiddagen mens den andre rydder men likevel er sammen med oss. Barna hjelper med rysding før barnetv. Ingem rydding ingen barnetv. Min toåring skjønner det. Burde kunne ordne mer på dagtid eller senke kravene betraktelig.Anonymous poster hash: a4c6d...542 Hvor mye husarbeid man må gjøre på kveldstid avhenger jo om begge foreldrene jobber fullt, antall barn og størrelse på hus/leilighet. Anonymous poster hash: 54225...be1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Hvor mye husarbeid man må gjøre på kveldstid avhenger jo om begge foreldrene jobber fullt, antall barn og størrelse på hus/leilighet. Anonymous poster hash: 54225...be1 Absolutt. Men det går uansett an å ta seg en frikveld. Noe de jo må gjøre uansett omde skal ha barnevakt.Anonymous poster hash: b5b31...c84 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Jenta vår overnatter hos besteforeldrene sine som regel en natt i uken, fordu hun og de vil det:) så har hun fri fra barmehagen dagen etter og er ssmmen med bestemoren. Det er ikke noen fast dag hun er derAnonymous poster hash: 566a5...74d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Absolutt. Men det går uansett an å ta seg en frikveld. Noe de jo må gjøre uansett omde skal ha barnevakt.Anonymous poster hash: b5b31...c84 Vet ikke med deg men jeg hadde aldri klart å ta meg en frikveld for og ha datenight sammen med mannen hjemme når det er mye rot overalt. Er ikke veldig koselig akkurat. Dessuten er det noe med å komme seg ut av husets fire vegger for å gjøre noe sammen. Anonymous poster hash: a3110...987
Gjest Hoppetau Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Den 23. mai 2014 at 21.11, AnonymBruker skrev: Hvor mye husarbeid man må gjøre på kveldstid avhenger jo om begge foreldrene jobber fullt, antall barn og størrelse på hus/leilighet. Anonymous poster hash: 54225...be1 .... Endret 5. august 2016 av Hoppetau
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Vet ikke med deg men jeg hadde aldri klart å ta meg en frikveld for og ha datenight sammen med mannen hjemme når det er mye rot overalt. Er ikke veldig koselig akkurat. Dessuten er det noe med å komme seg ut av husets fire vegger for å gjøre noe sammen. Anonymous poster hash: a3110...987 Da drar du ut, da. Vi klarer å holde huset i ok stand (ikke "rot over alt") uten å rydde en time hver kveld. Rydder mens barna er våkne. Og dra ut av huset gjør vi med barna Anonymous poster hash: b5b31...c84 3
Gjest Coolaid Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 En kveld i uken er mye egotid, altså. En til to kvelder i måneden er mer normalt. Dessuten har dere jo egentid hver kveld når ungene har lagt seg. Unger i den alderen legger seg tidlig og sover stort sett natten igjennom, så jeg kan ikke se hvordan dere har så lite tid sammen som par? Bare gled dere til ungene blir større og skal fraktes hit og dit på fritidsaktiviteter og ikke legger seg særlig før dere. Da begynner det å bli lite tid bare for dere utenom på soverommet. Anonymous poster hash: e6662...295 Seriøst? Ulike mennesker i ulike forhold trenger ulike ting. Syns det er en flott ide til å gjøre noe kjekt sammen som par. Da tar man seg selv og forholdet på alvor. Man kan ikke si at en til to kvelder pr måned er normalt. Ingen vet hva som er normalt. "Normalt" er heller ingen rettesnor. Veldig mange mammaer lever gjennom barna og glemmer å leve selv. Det inntrykket får man lett av slike svar som ditt. Barn reagerer positivt på rutiner og forutsigbarhet. Klarer der å få fast barnevakt kan dette også bli hyggelig for barna. Flott at dere kjenner etter på behovene dere har som både par og foreldre. Man sier ofte "happy wife, happy life" . Det samme gjelder for foreldre og barn. Glade foreldre gir glade barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå