Gå til innhold

hunden sover altfor mye og vil ikke ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min som egentlig er en utehund som godt kunne vært ute både natt og dag har den siste tiden begynt å nekte å gå ut, hun går ikke ut i hagen om døren står åpen hele dagen heller, og det gjorde hun alltid før. Hun kan sove hele dagen frem til kvelden og gå kveldstur og sove mer. Jeg må slepe henne med meg ut, og før når hun var valp var vi omtrent ute hele tiden siden det er der hun trivdes best. Det var jo ikke en sånn hund jeg ville ha, en daff sliten hund som ikke vil gå tur... ? Hun må aldri på do heller, aldri. Kan gå et døgn uten å vise tegn til det.

Hun virker jo normal, for noen dager er bedre enn andre. Hun er 1 år og har hatt 2 løpetider. Har jo hørt at man kan ha en helt annen hund etter 2 løpetid og det virker som det har skjedd her. Virker ikke som hun er syk heller, hun er kosete og hvis man byr opp til lek eller kommer med godbiter gjør hun alle triks hun kan, og hvis hun har mulighet leker hun også med andre hunder.

Hva gjør jeg med dette? jeg har ikke skaffet meg hund for å sove hehe.. er litt trist.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden hun hadde forrige løpetid? Min tispe pleier å være veldig slapp et par uker etter løpetid.

Anonymous poster hash: d5012...5e2
Skrevet

Er det lenge siden hun hadde forrige løpetid? Min tispe pleier å være veldig slapp et par uker etter løpetid.

Anonymous poster hash: d5012...5e2

tror det er ca 3 uker siden hun var ferdig... er det mulig hun fortsatt er slapp etter løpetiden da? åh guri da er ikke løpetid noe gøy altså..

Skrevet

da forstår jeg hvorfor min sover så mye også.. har akkurat avsluttet løpettiden og ligger som et teppe på gulvet hele kvelden

Skrevet

Kan ikke si jeg er noe fan av løpetid om hun skal være slapp i 2 mnd (+) hver gang, håper ikke det er tilfellet. Er jo ikke sikker på om det er løpetiden heller da. Men uff...

Skrevet

Hunden min pleier også å være veldig slapp etter løpetid, det kan vare en god stund også, før hun plutselig blir helt propell igjen, men ikke så lenge som 2mnd. Vet ikke om du har vært hos dyrlegen, men det kan også være verdt å sjekke henne for livmorbetennelse dersom hun har vært slapp veldig lenge? Etter en av de første løpetidene, mener det var 3 eller 4, så var hun usedvanelig lenge slapp og var nesten slik at vi måtte dra henne etter oss på tur, gikk da rett til dyrlegen og fikk påvist livmorbetennelse. Drikker hun i tilegg mye vann og vasker seg mye bak, kan dette tyde på en betennelse.

Skrevet

Sånn kan hunden min være i perioder også, ser det godt etter løpetid, da vil hun bare sove og slappe av.

Er det skikkelig drittvær ute så vil hun iallefall ikke ut, og kan holde seg i nesten det uendelige :fnise: Går vi på tur i møkkaværet så drar hun i bandet i motsatt retning pga hun vil hjem. Hun har t.o.m klart å vri seg utav halsbåndet og spurtet rett hjem en gang....

Hunder trenger generelt mye søvn også..

Skrevet

Hunden min pleier også å være veldig slapp etter løpetid, det kan vare en god stund også, før hun plutselig blir helt propell igjen, men ikke så lenge som 2mnd. Vet ikke om du har vært hos dyrlegen, men det kan også være verdt å sjekke henne for livmorbetennelse dersom hun har vært slapp veldig lenge? Etter en av de første løpetidene, mener det var 3 eller 4, så var hun usedvanelig lenge slapp og var nesten slik at vi måtte dra henne etter oss på tur, gikk da rett til dyrlegen og fikk påvist livmorbetennelse. Drikker hun i tilegg mye vann og vasker seg mye bak, kan dette tyde på en betennelse.

Å :( Da virker det som jeg må sjekke dette. Hvordan er det å ha livmorbetennelse? hva innebærer det og hvordan gikk det med din?

Skrevet

Å :( Da virker det som jeg må sjekke dette. Hvordan er det å ha livmorbetennelse? hva innebærer det og hvordan gikk det med din?

Vi oppdaget livorbetennelse forholdsvis tidlig så vi fikk en tablettkur og hun ble helt frisk igjen. Det er risiko for å få betennelse igjen når man har hatt det en gang, så vi ble rådet til å vurdere sterilisering dersom hun fikk en ny betennelse. Det har hun ikke fått(nå er hun 7 år).

Men anbefaler og dra å sjekke, livmorbetennelse kan føre til at hunden trenger operasjon, så bestill time hos dyrlegen og få det sjekket, i alle fall siden hun har vært såpass lenge. Må også legge til at det slettes ikke er sikkert at hunden din har livmortbetennelse, vår hund hadde også en laaang slapp periode for en stund tilbake, vi dro til dyrlegen, og det var ikke noe feil med henne, så det er bare en av flere mulighet .

AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som problemer med nyrene? Kom deg til veterinæren med en gang. En hund som sjelden må på do, er slapp og ikke vil gå tur må du ta umiddelbart til veterinæren.

Anonymous poster hash: 74586...391
Skrevet

Jeg syns absolutt du skal komme deg til veterinæren så raskt som mulig! Det er mye bedre å være på den sikre siden og sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg hadde nok vært noe bekymra i din situasjon. En hund som endrer seg så drastisk at en ikke kjenner den igjen, kan være et tegn på sykdom.

Skrevet

Dette kan også høres ut som inbilt derektighet? Det er jo ganske vanlig hos hunder. Symtomer som at hun ikke vil ut og er slapp tenker jeg er typiske spesielt hvis hun også har andre symptomer som "redebygging". Mer info finner du for eksempel her: http://www.agria.no/hund/artikkel/innbilt-drektighet-hos-tisper

Men kan jo være greit med en tur til veterinæren for å utelukke livmorbetennelse eller nyreproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...