Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når dere med samboer her inne flyttet sammen? Altså, når i forholdet. Var dere lenge sammen, eller flytta dere sammen med en gang?

Jeg har nesten nettopp blitt sammen med (for meg) verdens herligste mann :rodmer:

Det ville vært veldig praktisk og økonomisk gunstig for oss å flytte sammen (begge leier), og han er veldig ivrig på dette - men jeg holder litt igjen siden alt er så nytt enda.

Nå har jeg bodd ut ifra en koffert hos han i over en uke, og det føles jo veldig naturlig og bra.

Hva syns dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å være sammen med en person i 1 år før jeg evt flytter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 2 år,jeg har tatt opp tema fordi jeg mistrives med å bo alene,men han ser det ikke for seg. Syns det er litt leit at han åpenbart ikke har tenkt tanken når jeg har tatt den opp,men tror ikke han mener noe vondt.

Ser hverandre kun i helgene pga avstand, så hadde også vært praktisk. Men det virker som om han syns det er mer enn nok. Av og til lurer jeg på om jeg lurer meg selv til å tro at han elsker meg, eller om han bare er litt avstands- menneske.

Anonymous poster hash: 9272d...73a
  • Liker 1
Skrevet

Vi bodde hver for oss, og hver sin by i 2,5 år før vi flytta sammen. Hadde ikke jeg havnet i den situasjonen som jeg gjorde så hadde vi nok bodd hver for oss enda lengre.

Skrevet

Vi møttes i april og flyttet sammen i januar året etter.
Vi bodde riktignok i hver vår landsdel så det ble slitsomt med avstandsforhold.

Skrevet

Kjæresten og jeg flytter sammen til høsten. Vi har begge barn fra før, så her måttet det skje ved nytt skoleår. Jeg har fått jobb i nærheten av skolen som barna våre går på. Veldig greit!

Vi har vært sammen i snart 2år og det føles veldig riktig å flytte sammen nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet sammen etter 3 måneder.

Nå etter 10 år har vi det fortsatt like bra som den gangen, vi har vært gift i 9 år, bygd hus, fått 2 barn sammen, og hund :)

Ser ikke det gale med å flytte sammen tidlig. Man vet det når man har truffet den rette. Og det fine med det er at man slipper å få et glansbilde av kjæresten, møtes 3-4 kvelder i uka, nydusjet og oppjålet og uthvilt, for så å få dette glansbildet knust når man flytter sammen etter 2-3 år. Det samme gjelder uvaner. Hvorfor vente med å oppdage dem når man kan deale med det med en gang? Forutsatt at man virkelig ser på den personen som den rette da.

VI har det ihvertfall glimrende sammen <3

Anonymous poster hash: e92a1...238

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg føler virkelig at han er den rette, men er jo enda i nyforelska-fasen. Siden vi er såpass voksne (28 og 29 år) så vet vi begge nokså godt hva vil vil med livet og har snakka en del om det allerede. Vi har veldig mye av de samme ønskene/planene når det gjelder bosted, barn, jobb osv.

Nå har jeg nesten begynt å mislike min egen leilighet og tar meg i å kalle hans leilighet som "hjem" inni hodet mitt.

Han har flere ganger hintet om at han gjerne ønsker at jeg flytter inn hos han, men har forståelse for at jeg vil vente litt.

Nøkkel har jeg også fått!

Godt å høre at noen har gode erfaringer med å flytte sammen tidlig. For det blir nok ikke flere år på oss før vi tar steget, men noen måneder er kanskje greit? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn hos typen samme dagen som vi ble sammen :fnise: Har allerede vært sammen i 3 år, så har gått greit for oss iallefall :)

Anonymous poster hash: df8c1...f5b
Skrevet

Nå har vi vært sammen i tre år og venter vårt første barn. Flytter sammen i nykjøpt hus i neste måned :D

Vi har bodd hver for oss før det.

Gjest bustyvel
Skrevet

3 mnd etter at vi ble sammen, avstandsforhold var ikke noe for oss. :)

Skrevet

Vi har vært sammen et år og har planer om å kjøpe sammen om et år, dvs når vi har vært sammen i ca 2. Men om vi ikke hadde bodd i gangavstand fra hverandre, hadde vi nok flytta sammen fortere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet sammen nærmest med en gang, og det fungerte helt fint. Fungerer fremdeles fint den dag i dag, etter flere år :-)

Stating the obvious, så finnes det ingen fasit på hvor lenge man bør vente med å bli samboere. Om det er både praktisk, økonomisk og begge har lyst: Kjør på.

For meg og min samboer var det helt herlig å flytte sammen etter kort tid, for da fikk vi sett hverandre mye hver dag, noe begge ville :yvonne:

Anonymous poster hash: bd5c8...3ac
  • Liker 2
Skrevet

Vi flyttet sammen nærmest med en gang, og det fungerte helt fint. Fungerer fremdeles fint den dag i dag, etter flere år :-)

Stating the obvious, så finnes det ingen fasit på hvor lenge man bør vente med å bli samboere. Om det er både praktisk, økonomisk og begge har lyst: Kjør på.

For meg og min samboer var det helt herlig å flytte sammen etter kort tid, for da fikk vi sett hverandre mye hver dag, noe begge ville :yvonne:

Anonymous poster hash: bd5c8...3ac

Så koselig!

Det er nesten litt sånn at jeg holder igjen på grunn av "hva vil folk si om det da?!"

Skal sies at jeg "kun" har vært singel i 6 mnd før jeg ble sammen med nåværende. Holder litt igjen på grunn av dette også.. Har ikke vært for meg selv så lenge enda.

Gjest Keikolina
Skrevet

Flytta sammen etter 9-10 mnd. Vært sammen i 12 år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet sammen 14 dager etter at vi hadde blitt kjærester. Hadde kjent hverandre i 1 mnd. Omstendighetene gjorde at vi flyttet sammen så tidlig. Forholdet varte i 7 år.

Anonymous poster hash: 9bc1d...4e5

Skrevet

Vi ble sammen sommeren 2012. Flyttet sammen til ny leilighet vinteren 2013. Bodde vel i teorien sammen fra sommeren 2013, men jeg ville ikke offisielt flytte inn i den andre leiligheten da jeg ikke likte meg der (liten leilighet, tiltaksløs utleier osv)

Skrevet

Var sammen i 1 år før vi flyttet sammen. Vi var tvunget til det pga skole og jobb med såpass stor avstand at det ville vært upraktisk for den ene å flytte noe før. Er kjempeglad for at vi tok det året til å bli kjent med hverandre og finne ut hva vi ville, ting blir gjerne mer serriøst når man flytter sammen med å dele ansvar osv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytta sammen etter 2 uker. Eller jeg var hos han hver dag uansett, og da var det naurlig at jeg tok med noe av mine ting også. Hadde kjent hverandre i 1,5 mnd før jeg flytta inn, og nå er vi samboere på det tredje året.

Anonymous poster hash: f5604...4f1

Skrevet

Jeg flytta inn til kjæresten etter 14 dager. Vi bor fortsatt sammen etter 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...