Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på et spørsmål om aap og ung ufør tillegg.

Noen som vet hvor mye i måneden det er, og om man får etterbetalt?

Anonymous poster hash: 53a7a...96c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer vel hvor mye du får i uføretrygd i utgangspunktet. Dersom du hadde en god lønn fra før, og har en utbetaling på årsbasis høyere enn 2,4 G, så tror jeg ikke du får noe ekstra i det hele tatt.

Anonymous poster hash: dfc1a...ec1
AnonymBruker
Skrevet

Ung ufør tillegg på app er 16.000kr i mnd før skatt.

Du får ikke etterbetalt utenom du blir varig ung ufør.

Anonymous poster hash: 55072...555
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen ungføre og føretrygda og aap?

Anonymous poster hash: db012...392
Gjest Blomst83
Skrevet

Hva er forskjellen ungføre og føretrygda og aap?

Ung uføre er et særtillegg som man kan ha både på ufør og AAP. Det er igen en egen kategori.

Gjest Blomst83
Skrevet

Ung ufør tillegg på app er 16.000kr i mnd før skatt.

Du får ikke etterbetalt utenom du blir varig ung ufør.

Det varier jo fra person til person.Ytelsene du får er jo regnet ut fra tidliger lønn.Jeg hadde i 16 000 før skatt når jeg var på AAP,og jeg hadde særtilegg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva snakker du om? app er 66% av lønnen du har hatt. Har man ikke over minstesats så får man minstesats og det er det personen spør om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og nei.. du får ikke ung ufør tillegg om du har over minstesatsen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har rett på det tillegget?

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Hva snakker du om? app er 66% av lønnen du har hatt. Har man ikke over minstesats så får man minstesats og det er det personen spør om.

Vedkommende spurte hvor mye man fikk utebetal på AAP med ung ufør særtilegg ,og du svarer da at det er 16 000 før skatt.Mao at det gjelder alle,og som jeg skrev så hadde ikke jeg det.

Endret av Blomst83
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder alle som får ung ufør tillegg på app. du får ikke ung ufør tillegg om du får mer enn minstesats.

Så om du får ung ufør tillegg på app så har du 16.000kr før skatt. kan umulig være vanskelig og skjønne. virker som du har peiling, men det har du ikke ;P

Har du masse penger når du jobber før vil du enten få mer enn minstesats, eller så vil du få minstesats. Hadde man 66% av lønnen hver mer enn minstesats så får han ikke ung ufør tillegg oppå der.

Gjest Blomst83
Skrevet

Det gjelder alle som får ung ufør tillegg på app. du får ikke ung ufør tillegg om du får mer enn minstesats.

Så om du får ung ufør tillegg på app så har du 16.000kr før skatt. kan umulig være vanskelig og skjønne. virker som du har peiling, men det har du ikke ;P

Har du masse penger når du jobber før vil du enten få mer enn minstesats, eller så vil du få minstesats. Hadde man 66% av lønnen hver mer enn minstesats så får han ikke ung ufør tillegg oppå der.

Nei vel jeg har ikke peiling.Jeg vet hva jeg fikk,men du vet vist det bedre enn meg så da velger jeg å trekke meg ut av denne diskusjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Og nei.. du får ikke ung ufør tillegg om du har over minstesatsen. Anonymous poster hash: 55072...555

Stemmer såvidt jeg vet. Om man er ung ufør, har man ikke klart å jobbe seg opp noen pensjonsrettigheter. Det ligger i selve betegnelsen "ung ufør". Da blir det minstesats + ung ufør.

Anonymous poster hash: d0863...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...