Gå til innhold

Feber uten sykdomstegn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren har høy ("høy") feber 39 grader, men ingen andre sykdomstegn. Hun sovnet med det samme jeg la henne i vogna da, men virker ellers ok bortsett fra feberen. Hun er halvannet år. Bør jeg gjøre noe annet enn å hviler fylle på med drikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde nok bare passet på at hun fikk i seg nok væske. Ellers hadde jeg ikke satt i gang noen andre tiltak.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har noen ganger hatt tilfeller med høy feber uten andre sykdomstegn. Har gått til lege med henne etter ca 4 dager med feber, men de har aldri funnet noe og konkludert med virus.

Jeg har gitt febernedsettende hvis temperaturen har vært 39,5 + og alltid ved leggetid om kvelden(da jeg syns det er litt vanskeligere å holde oversikt over tempen om natta.)

Ellers tilbydt drikke(juice saft, smoothie), frukt, is, lett mat(loff, pasta), kjeks, snacks.

Anonymous poster hash: 28308...dd1
Skrevet

Takk, regner med at det ikke er noe "farlig" da :)

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge allmentilstanden er bra og barnet drikker er det ikke alvorlig, men det bør holdes hjemme hvis feberen er høy. Hvis feberen blir veldig høy kan barnet få febernedsettende. Hold øye med barnet.

Saftis er veldig bra mat til syke barn med feber eller vondt i halsen.

Anonymous poster hash: 1aa0a...859
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har ofte halsbetennelse og da er det sånn du forklarer. Høy feber (men ofte oppi 40,5) og dårlig allmenntilstand, men ikke andre tegn. Årsaken er vel at fravær av hoste er vanlig ved halsbetennelser så det er feberen og nedsatt allmenntilstand som dominerer symptom-bildet.

Pass på å få i henne nok væske og gi febernedsettende om allmenntilstanden er veldig dårlig. Hvis feberen ikke går ned med febernedsettende burde du kontakte lege.

Ved feber utover 3dager skal du oppsøke lege for å se om det er bakterielt.

Anonymous poster hash: 4e236...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Min jente (2 år) hadde feber rundt 40-41 i 3 dager uten andre tegn til sykdom (gikk ned med paracet, opp igjen uten), før hun plutselig sa hun hadde vondt i ryggen og magen. Gikk til lege på dag 3 og fikk påvist kraftig urinveisinfeksjon og begynnende nyrebekkenbetennelse. Hadde ikke gjort noe tegn til vondt når hun tisset, kun denne feberen.

Det er greit å ha i bakhodet at det kan være noe slikt, du kan jo prøve å se etter når hun tisser om hun gjør tegn til vondt, eller om urinen er mørk eller lukter stramt. Går hun med feber over 3 dager, så bør du ta en telefon til legen uansett.

Anonymous poster hash: ab4d0...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...