Gjest Lea Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Jeg skal lage et rundskriv med bilder og tekst. Men jeg ønsker at alt skal vises i selve mailen og ikke ligge bade som vedlegg. Hvordan gjør jeg det? Og vises slike mailer i vanlige mail-programmer (Outlook, OE osv) og på webmail/hotmail og slike ting? Mailen bør ikke være stor, slik at den kommer frem til alle som sitter med trege linjer uten problemer. Men det er en del (store) bilder som skal med. Noen som kan hjelpe meg
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Er det ikke bare å legge bildene i selve meldings-bodyen? Klippe ,lime? De som mottar må jo ha støtte for HTML, men jeg tror alle mail-klienter har det.
Gjest Lea Skrevet 15. juni 2004 #3 Skrevet 15. juni 2004 Jeg vet ikke helt om det blir ryddig nok. Har testet litt med å sende websider på mail. Altså lage en webside som jeg laster opp og sender ut. Men når jeg sender den til meg selv fra Outlook til hotmail-kontoen min, så blir det bare masse vedlegg.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 Nå tok jeg "insert image" i bodyen min og sendte det til meg selv. La til tre bilder og tekst. Fungerte fint det. I webmailen hos hotmail fikk jeg masse vedlegg, men bildene kom under også i body'en. I mail-klienten min kom det ingen vedlegg, bare bilder. Jeg mente ikke å laste opp en web-side, men å sende det i HTML-format og ikke vanlig tekst. Da kan du også lime inn bilder og diverse i bodyen .
Gjest Lea Skrevet 15. juni 2004 #5 Skrevet 15. juni 2004 Jeg vil aller helst sende en webside. mange av mottagerene har relativt trege linjer og lite tid, så jeg vil unngå vedlegg (noen av dem har også webmail o.l.) Tror at det blir en webside som sendes og at jeg legger ved linken i mailen, slik at de som ikke får opp siden automatisk kan klikke seg inn på siden i stedet. Hadde først blaner om å bruke PDF, men det blir for mye kluss... Noen ulemper med å sende en webside?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 Jeg vil aller helst sende en webside. mange av mottagerene har relativt trege linjer og lite tid, så jeg vil unngå vedlegg (noen av dem har også webmail o.l.) Pr definisjon sender du jo en web-side dersom du sender med html. Skjønner ikke helt hva du mener. HTML eller ikke HTMl, du må jo sende sende bilder som mottageren må laste ned uansett. Det eneste måten å unngå det, erå sende med link til web-siden din, da lastes ingenting ned på mailen til mottageren.
Gjest Lea Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 La oss si at du er inne på www.vg.no Så velger du send siden til e-postmottager og siden legger seg i redigeringsfeltet på mailen. I outlook vises siden med en gang i hovedfeltet når du åpner mailen. I tillegg legger jeg inn en link til siden, slik at de som ikke får opp websiden kan klikke og komme direkte inn på denne siden.
14062003 Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 Til info: Jeg vil ikke kunne lese slik mail. Jeg ser mail bare i ren tekst. Alt annet forsvinner. Vedlegg kan jeg dog se - om jeg vil.
Gjest Lea Skrevet 15. juni 2004 #9 Skrevet 15. juni 2004 Derfor legger jeg ved link til siden jeg sender. For linker får du vel frem i mailene dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå