AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Noen som vet om et pansjonat / kennel i Osloområdet for små hunder? Jeg synes det å skulle levere hunden min på noe slikt er skikkelig skummelt.. Tror dere at det går ann å "bli kjent" med et sted man vurderer å bruke fast? Jeg har plutselig fått en jobb som inkluderer noe reising og det er litt krise om jeg ikke hjar noe sted å sette han.. Erfaringer? :-) Anonymous poster hash: eea9d...a80
Gjest Evans Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Vi har hatt vår på kennel flere ganger, men ikke i Oslo. Det har gått helt fint. Sist fikk vi beskjed om at vi måtte komme igjen med han snart, for han var så fin og snill. Han ble vaska, stelt og kost med. Han hadde ikke vondt av det. Han stod i en veldig lang periode på kennel før vi fikk han, flere måneder. Og tok ikke skade av det heller virker det som. Men akkurat det tror jeg nok ikke er optimalt for en hund, selv om det gikk bra i dette tilfellet. Du kan jo reise ut til de ulike kennelene du har sett deg ut og se an forholdene før du bestemmer deg? Ellers kan det jo være noen hunde-forum som kanskje har tips? (om du ikke får noen her).
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Vi har hatt vår på kennel flere ganger, men ikke i Oslo. Det har gått helt fint. Sist fikk vi beskjed om at vi måtte komme igjen med han snart, for han var så fin og snill. Han ble vaska, stelt og kost med. Han hadde ikke vondt av det. Han stod i en veldig lang periode på kennel før vi fikk han, flere måneder. Og tok ikke skade av det heller virker det som. Men akkurat det tror jeg nok ikke er optimalt for en hund, selv om det gikk bra i dette tilfellet. Du kan jo reise ut til de ulike kennelene du har sett deg ut og se an forholdene før du bestemmer deg? Ellers kan det jo være noen hunde-forum som kanskje har tips? (om du ikke får noen her). Takk Evans! Ja, det var lurt :-) Jeg mener selvsagt ikke at han ikke kan ha det fint på kennel - det tror jeg så absolutt! Jeg er bare så redd for at det skjer han noe... At de som driver kennelen ikke er all righte mennesker.. At de mster han, putter han i innheining med aggressive hunder eller liknende.. Man hører så mye rart.. :-( TS Anonymous poster hash: eea9d...a80
SiMa Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vet det er en kennel ved Gardermoen som er veldig bra (husker selvfølgelig ikke hva den heter): De kan møte deg og hunden på flyplassen. Hunden får mye aktivitet/leking, og leveres tilbake nyvasket og ganske sliten etter en spennende ferie. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Kanskje du kan høre med noen privatpersoner? Det er bedre enn kennel, legg ut annonse på finn...Anonymous poster hash: e2ccb...6b2
Gjest chisandra Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Skjønner problemet ditt. Jeg ble helt låst hjemme av samme grunn da jeg hadde hund. Min redsel gikk på at de ikke skjønne hva hunden min hadde behov for etc. Anbefaler deg å lese litt rundt på forumer etc. og finne en anbefalt kennel. Vondt å bli så låst som jeg ble, så kan du unngå det, så gjør det.
agg Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Jeg anbefaler Standal! Litt utenfor byen, og dyrt, men det er verdt det når man er trygg på hunden har det godt. Leste mye på ulike forum før hunden skulle på kennel første gang, det er dessverre mange som har hatt vonde opplevelser, så det er lurt å finne ut hvilke steder man bør unngå.
Gjest Cevita Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vet det er en kennel ved Gardermoen som er veldig bra (husker selvfølgelig ikke hva den heter): De kan møte deg og hunden på flyplassen. Hunden får mye aktivitet/leking, og leveres tilbake nyvasket og ganske sliten etter en spennende ferie. Er det denne du tenker på tro? Jeg har aldri hatt hundene mine der selv, men kjenner noen som har bikkja der i "barnehage" Gardermoen Hunde og Kattehotell
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Be om erfaringer på Canis.no og Hundesonen.no. Anonymous poster hash: bf675...d22
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Noen som vet om et pansjonat / kennel i Osloområdet for små hunder? Jeg synes det å skulle levere hunden min på noe slikt er skikkelig skummelt.. Tror dere at det går ann å "bli kjent" med et sted man vurderer å bruke fast? Jeg har plutselig fått en jobb som inkluderer noe reising og det er litt krise om jeg ikke hjar noe sted å sette han.. Erfaringer? :-) Anonymous poster hash: eea9d...a80 Jeg kan anbefale Hadeland Hundepensjonat og Binas Dyresenter. Hadde en liten krise selv her i forhold til hundepass. Ikke #¤%"#¤& om jeg lar hunden min være på en typisk kennel! :-P Begge disse stedene er typiske steder hvor hundene får ordentlig oppfølging. Dvs. de blir gått med, aktivisert, passet på at de får tilpasset seg, de blir kost med (akkurat som ellers) etc. Min er ei bortskjemt tispe på 8 år som er vant til mye kos. Leverte henne på Hadeland Hundepensjonat. Om hun hadde hatt det fælt der, så ville jeg ha merket det på adferden hennes i ettertid. Det har ikke vært noen endring i adferd, annet enn til det bedre (dvs. hun er mer vant til andre hunder nå enn før). Kan uansett anbefale at du tar en samtale med de du finner, slik at du ser at de følger din standard for hundehold :-).
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vet det er en kennel ved Gardermoen som er veldig bra (husker selvfølgelig ikke hva den heter): De kan møte deg og hunden på flyplassen. Hunden får mye aktivitet/leking, og leveres tilbake nyvasket og ganske sliten etter en spennende ferie. Det tror jeg er Binas Dyresenter :-).
chouette Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Det er alfa og omega å finne et sted med mennesker du stoler på og som du lærer å kjenne Da får du det så mye lettere når du skal dra fra hunden. Jeg brukte litt tid, og vekslet mellom to forskjellige. Den ene ligger mye nærmere der jeg bor men jeg fant fort ut at det fungerte ikke. Hundene fikk aldri gå tur der, gikk bare i innhengning, de var slepphendte med å sjekke vaksinasjonshistorikken til hundene og det var mye luftveissykdommer der som følge av dette. I tillegg var eierne sure og lite samarbeidsvillige. Den andre kennelen ligger mye lengre vekk men de er likevel et soleklart valg og jeg bruker bare denne nå. Jeg fikk komme opp å se hvordan kennelen lå til, idyllisk litt på landet. De var veldig tålmodige med meg som førstegangskunde og det tenker jeg sier mye. Det at veterinærtjenester er tilgjengelig 24/7 gir også en stor trygghet. Gå etter magefølelsen din, spør om alt du måtte lure på. Er dessverre ikke kjent med kenneler i Oslo-området så kan ikke gi det et konkret tips, men jeg vil anbefale deg å være kresen! Man vil jo at skatten sin skal være i de beste hender.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Tråd fra april om pensjonater i ditt område: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=825785&page=1&#entry14231699Anonymous poster hash: bf675...d22 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Tråd fra april om pensjonater i ditt område: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=825785&page=1&#entry14231699Anonymous poster hash: bf675...d22 Haha! Den var det jeg som skrev ;-)
SiMa Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Er det denne du tenker på tro? Jeg har aldri hatt hundene mine der selv, men kjenner noen som har bikkja der i "barnehage" Gardermoen Hunde og Kattehotell Ja.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 http://www.123minsida.se/kennel-lmygan/ Anbefaler kennel L'Mygan. Her blir hunden en av flokken. Anonymous poster hash: a62f6...7c8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Jeg vet det er en kennel ved Gardermoen som er veldig bra (husker selvfølgelig ikke hva den heter): De kan møte deg og hunden på flyplassen. Hunden får mye aktivitet/leking, og leveres tilbake nyvasket og ganske sliten etter en spennende ferie. Tenker du på "Glade poter hundehotell"? Hun som driver er iallefall veldig flink med hunder. Hundene får masse utetid og kos og leveres nyvasket Anonymous poster hash: 35073...738
Gjest Pheel Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Beste er jo helt klart å la noen som kjenner hunden passe han/hun. Ellers ville jeg helt klart foretrukket en enkeltperson. Vet at min hund aldri hadde taklet ordinært kennelopphold. Hunden skal ha godt mer nerver, takle godt å være alene og ikke minst tåle støy og lukter fra mange andre hunder rundt seg over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå