Pbrina Skrevet 15. juni 2004 #1 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg fikk plutselig vondt i ei tann idag, ikke når jeg tar eller banker på den, men når jeg hopper (eller kjører i ei dump med sykkelen). Er det bare å kaste seg på telefonen til tannlegen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #2 Del Skrevet 15. juni 2004 har hatt det sånn selv! en gang imellom. D4et går over av seg selv, trenger ikke å bety hull e.l.!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta i.i Skrevet 15. juni 2004 #3 Del Skrevet 15. juni 2004 Er du i tillegg skikkelig forkjølet, med tette bihuler? Jeg får det ofte sånn når jeg har bihulebetennelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 15. juni 2004 Er forkjøla, ja, men det er den bakerste tanna oppe, så jeg tror ikke det er bihulene (og visdomtennene har jeg trekt for lenge sida). Har ikke bestemt meg for om det er blitt bedre eller verre ennå, men får se i morgen. Ringte Mamma og hørte med henne, men hun er jo bare hysterisk: "Du får ikke gå lenge med det der!!!" "Jammen, en dag eller to må da gå..?" "Nei, man skal IKKE gå lenge med betennelse i noen tann, det kan sette seg i hjernen!!" *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #5 Del Skrevet 15. juni 2004 "Nei, man skal IKKE gå lenge med betennelse i noen tann, det kan sette seg i hjernen!!" :o Er dette basert på logikk og fakta, eller mamma-bekymringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #6 Del Skrevet 15. juni 2004 All grunn til å oppsøke tannlegen. Kan være en bet. du har hatt som varsler deg nå. Ikke alltid en merker en bet. Man kan gå lenge med den før den gjør sitt varsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 15. juni 2004 Er dette basert på logikk og fakta, eller mamma-bekymringer? Krysser veldig fingre for at det er mamma-logikk... All grunn til å oppsøke tannlegen. Kan være en bet. du har hatt som varsler deg nå. Nettopp det jeg frykter, ja. Er det ikke typisk at når man endelig får feriepenger og skattepenger og får betalt tilbake penger man har lånt og er på vei til å få hodet over vannet, så får man vondt i ei tann? Forbannet være tingenes iboende faenskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 16. juni 2004 #8 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg hadde det sånn i forbindelse med bihulebetennelse og forkjølelse. Da var det en tann oppe som det dunket i når jeg gikk hardt eller hoppet. Hadde da også hatt smerter i kjeven/kinnet (bihulebetennelsen) Fikk panikk da det begynte å gjøre vondt i tannen, men nå når forkjølelsen er vekk, så er også tannen ok igjen. Har ikke kjent mer at det er vondt å hoppe eller trampe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 16. juni 2004 #9 Del Skrevet 16. juni 2004 Hei Jeg trodde jeg var den eneste! Jeg kan få vondt i tanna når jeg hopper/ løper. Og hvis jeg tramper hardt i bakken med høyre fot verker det i venstre tann(kjøtt) SPRØTT. Sus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 16. juni 2004 Har vært kraftig forkjølet i over ei uke, så det er jo lov å håpe, men at bihulene strekker seg helt bak ved jekslene.... Time hos tannlegen er i alle fall bestilt for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 #11 Del Skrevet 16. juni 2004 :o Er dette basert på logikk og fakta, eller mamma-bekymringer? Ja, det lurer jeg også på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg skal spørre tannlegen og informere dere etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #13 Del Skrevet 16. juni 2004 Lykke til! :D Ang. bakterier til hjernen: Tror jeg trygt kan si nei til at infeksjoner sprer seg fra tenner til hjernen. Hjernen er beskyttet av blod/hjerne-barriæren som er en "innretning" som minner om barriæren mellom mor og foster i morkaken. Dette er en sikkerhet for å hindre infeksjoner i hjernen. Men det som Pbrina sin mor kanskje tenker ut i fra, er noe hun har hørt om tungepiercing og betennelser i hjerne. Cluet der er at med en tungepiercing kan man få oppvekst av bakterier som slår seg ned på piercingsmykket, underfortått da bakterier som normalt ikke vil blomstre opp i munnhulen. Noen typer bakterier har pga oppvekst i munnen og hull i tungen fått tilgang til blodet og passert blod/hjertebarriæren. Det har faktisk vært dødsfall pga enchefalitt (hjernebetennelse) etter tungepiercing. Opplysnings- og skremme-skremme-klemmer fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 18. juni 2004 Vel, det var ikkeno galt med tennene som skulle tilsi at de er årsaken til at det gjør vondt. (Tannlegen banket på tennene, tok 3-4 røntgenbilder og satte batteri på dem, uten at det gjorde vondt.) Så nå er neste stopp legen, for hun mente det kunne være bihulene. Men jeg er sanndrømt i alle fall, drømte forleden natt at det ikke var noe galt med tennene og at det kostet bare 300 kr! (Det kostet 320, da, men...) Sprøtt!! Glemte forresten å spørre om hva som kan skje om man går lenge med betennelse, kom jeg på nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Torgrim Kiil Skrevet 20. september 2010 #15 Del Skrevet 20. september 2010 Betennelse i tannkjøtt og tannrot kan spre seg til vitale organer som hjerne, hjerte og andre og er veldig farlig. Svartet fra Hulderjenta er ikke basert på fakta! mitt svar er basert på fakta(kommer rett fra legen) det er spesierlt tenner i overkjeven som er skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjorven Skrevet 7. mars 2011 #16 Del Skrevet 7. mars 2011 Vel, det var ikkeno galt med tennene som skulle tilsi at de er årsaken til at det gjør vondt. (Tannlegen banket på tennene, tok 3-4 røntgenbilder og satte batteri på dem, uten at det gjorde vondt.) Så nå er neste stopp legen, for hun mente det kunne være bihulene. Men jeg er sanndrømt i alle fall, drømte forleden natt at det ikke var noe galt med tennene og at det kostet bare 300 kr! (Det kostet 320, da, men...) Sprøtt!! Glemte forresten å spørre om hva som kan skje om man går lenge med betennelse, kom jeg på nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjorven Skrevet 7. mars 2011 #17 Del Skrevet 7. mars 2011 Vel, det var ikkeno galt med tennene som skulle tilsi at de er årsaken til at det gjør vondt. (Tannlegen banket på tennene, tok 3-4 røntgenbilder og satte batteri på dem, uten at det gjorde vondt.) Så nå er neste stopp legen, for hun mente det kunne være bihulene. Men jeg er sanndrømt i alle fall, drømte forleden natt at det ikke var noe galt med tennene og at det kostet bare 300 kr! (Det kostet 320, da, men...) Sprøtt!! Glemte forresten å spørre om hva som kan skje om man går lenge med betennelse, kom jeg på nå... Hei, hvilken tannlege var det du gikk til? Høres ut som om de undersøkte ganske bra Jeg har samme problem i en tann i overkjeven, og ringte colusseumtannlegen for å høre om pris, og de krever nesten 900 kr uansett for en sjekk lik den du var gjennom! 320 kr høres mye bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #18 Del Skrevet 7. mars 2011 Har vært kraftig forkjølet i over ei uke, så det er jo lov å håpe, men at bihulene strekker seg helt bak ved jekslene.... Time hos tannlegen er i alle fall bestilt for sikkerhets skyld! Bihulene strekker seg fra nesa og ut til ørene, så de er definitivt i nærheten av alle tennene du har i overkjeven. Så bihulebetennelse høres logisk ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 4. januar 2013 #19 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har også det samme med smerte i den ene Tanna i overskjeven. Smerter når jeg rister hardt på hodet, tramper hardt eller hopper. har en del blodsmak i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå