Gå til innhold

videreutdanning og foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen som vet hva foreldrepenger regnes ut fra dersom man tar videreutdanning? Jeg har kommet inn på studie til høsten, samtidig planlegger vi å få barn snart. Når man har jobba fullt i flere år er det jo litt dumt å bli gravid på et tidspunkt man kanskje ikke jobber fullt.. linker til hvor man finner dette tas imot med takk!

Anonymous poster hash: f0c76...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vil inntekten din komme fra når du utdanner deg?

Lånekassen-> sjekk deres nettsider

Arbeidsgiver -> sjekk personalhåndbok ogNAV

Din mann -> sjekk din manns nettsider

AnonymBruker
Skrevet

Om du studerer og ikke jobber er det fødselsstipend fra lånekassen du får.

Anonymous poster hash: 7b95a...23a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du studerer og ikke jobber er det fødselsstipend fra lånekassen du får.

Anonymous poster hash: 7b95a...23a

Samt eggangsstønaden på noe over 30000. NB: Når mor ikke har tjent opp rett til foreldrepenger, mister dere fedrekvoten. Far har ikke selvstendig opptjeningsrett til denne. Men far kan ta foreldrepermisjon resterende ukene, minus de som er mødrekvoten, med permisjonspenger beregnet etter hans inntekt. For at han skal kunne gjøre det, må mor tilbake til studiene.

Anonymous poster hash: e4898...2e0

Skrevet

Hvis du jobber nok til å tjene til foreldrepenger vil du få foreldrepenger fra Nav + foreldrestipend fra Lånekassen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg både jobbet og studerte fulltid da jeg fikk yngste nå i februar. Du får foreldrestipend, og om du tjener over en viss sum vil du også få foreldrepenger på samme måte som om du jobber fulltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...