Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerfaren min oppfører seg så merkelig over for meg.

Har hele tiden vært positiv og blid mot han, noe jeg synes er selvsagt over for familien!

Her er et par eksempel:

- Samboer og jeg bor 6 timer i fra svigerfar, men han spør hele tiden han om "kommer DU snart en tur?" (Det hadde vært mer naturlig om han dro dit alene om de bodde i samme by, men når det krever ei hel helg, så må han regne med at også jeg blir med)

- Han spør aldri om meg i tlf, hilser aldri tiømeg.

- Vi planlegger bryllup, og når vi nevner ting til han ang sermonie, så svarer han aldri. Sier bare "så det" eller gjesper til svar.

- Sier jeg noe til han så "svarer" han mef

d å rope "HÆ?" Alltid, selv om jeg prater rolig og tydelig.

Som dere skjønner er han er rett og slett ute etter meg. Samboer er fortvilet og lei seg og jeg gruer meg til han kommer neste gang.

Hjelper ikke å snakke med han om det får da blir han rolig og svarer ikke på flere dager.

Hva gjør jeg/vi? Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 9c77e...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har lyst på litt kvalitets tid med sønnen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å fyfader. Sånn oppførsel hadde jeg aldri godtatt av en voksen mann som din svigerfar.

Sett han på plass og fortell han akkurat hvordan dere unge forventer av hans oppførsel. Like greit å sette foten ned en gang for alle.

Anonymous poster hash: 39e99...620
  • Liker 1
Gjest Kvinneline
Skrevet

Ut fra de eksemplene du gir her får jeg egentlig bare følelsen av at din svigerfar bare er litt gammel og glemsk? Er forholdet ganske ferskt? En vane kan jo være vanskelig å glemme, og kanskje det er derfor han sier "du" til mannen din?

Om du er skråsikker på at han ikke liker deg, kan du jo spørre han rett ut? Snakk med svigerfaren din om hva du føler, og se hva han svarer. Håper du bare har misstolket :) Ikke alltid like festlig med svigerforeldre. Har selv en svigermor jeg ikke kommer overens med. Mannen min har aldri hatt noe særlig godt forhold til sin mor heller, så vi bare unngår å møtes egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende at mannen i ditt liv tidligere har hatt mange damer å at faren ikke tror det er seriøst nok mellom dere enda, at han derfor ikke gidder å innvolvere seg enda...

Anonymous poster hash: 39e99...620
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg det og, bare mest med svogeren min.

Han "visste ikke hva jeg het" i sånn 4 år. Tviler på at han "vet det" enda, svigerfar "vet det" i allefall ikke. Flaut! Svigerfar har ikke tatt feil ÉN gang om navnet til den daværende kjæresten til svogeren min. Selvom de var sammen kortere. Jeg og samboeren har vært sammen i 6 år.

Svogeren min hilser absolutt aldri på meg. Til og med ikke i mitt eget barns dåp!

Hvis vi er hos svigers og han har stukket innom (han bor 2-5 min unna sine foreldre), og han skal dra igjen, sier han "hadet Tom", altså han nevner spesifikt navnet til min samboer og understreker at han ikke sier hadet til meg...

Synes det er så forferdelig frekt :( jeg har aldri sagt noe stygt til dem eller noenting, er alltid høflig. Jeg mistenker at svigermor har snakket stygt om meg, siden mange i hennes familie (og hennes sønn) er slemme mot meg uten at jeg har gjort noe. Hun er kjent for å være sladrete.

Jeg synes du skal si ifra til svigerfaren din at du forventer en annen oppførsel fra et voksent menneske, ellers så burde kjæresten din si ifra. Her har jeg bedt kjæresten min si ifra, men han glemmer det eller synes det er ubehagelig. Kanskje jeg må si ifra selv...

Anonymous poster hash: 84a98...b97

Gjest New_Girl
Skrevet

Må du være med hver gang da? Det kan jo hende at han har lyst til å tilbringe litt tid med sønnen sin alene?

Og at han ikke interesserer seg for bryllupsplanlegging ser jeg ikke på som veldig uvanlig. Annet enn å invitere han, trenger dere å involvere han i bryllupet i det hele tatt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...