Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på en lengre biltur, og har ikke sikkerhetsnett i bilen. Barnet er 2 1/2 år og 93cm lang. Har en besafe izi kid x3 uten isofix. Bør jeg da la henne sitte bakovervendt eller forovervendt?

Håper virkelig noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakover.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har sikkerhetsnett eller bagasjekalesje så må du sørge for å få det sikret på en annen måte. I en evnt. kollisjon kan det være faktisk være snakk om liv eller død for alle som sitter i bilen.

Barnet bør sitte bakovervendt.

Anonymous poster hash: c7c36...965
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bakover og sikre bagasjen

Anonymous poster hash: e7c2d...015

Skrevet

Alltid bakovervendt, OG bagasjen bør sikres.

Skrevet

At det skal sitte bakovervendt er en selvfølge. Jeg har ikke link til dokumentasjon i farta, men alle barn bør sitte bakovervendt til de er ihvertfall 4 år. Nakken deres er ikke så sterk når de er så små. Vi ble påkjørt da vår eldste var ganske liten, tro meg, jeg er glad hun satt trygt. Hun var pottesur da hun satt bakovervendt, men jeg vil heller ha et surt og trygt barn enn å ha et skadet barn eller ikke ha barn lenger i det hele tatt.

Og ja, sikre bagasjen. Og husk at det er ikke mye som skal til i kollisjon. Den vann/brusflaska i forseret er nok til å gjøre alvorlig skade. Tenk da på det du har i bagasjerommet...

• Liker 1
Skrevet

Bakover. Kid-setet kan ikke monteres andre veien heller. Men uansett, alltid bakover og sikre bagasjen.

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Du kjører ikke uten sikkerhetsnett!

Endret av Yulia
Skrevet

Man kan stroppe fast bagasjen, om man ikke har nett og ikke får skaffet. Bare vær obs på å rydde bort alle løse småsaker. Sist vi var på langtur tok vi en liten bag til matpakker, vannflasker, nettbrett, våtservietter osv osv osv, og festet denne med bilbeltet rett og slett...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...