AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Vi skal ha en bryllupFEST i etterkant av bryllupet vårt. Lurer litt på å organisere det slik at gjestene tar med alkoholen selv. (Brus/vann skal de selvfølgelig få + mat/dessert). Vett at det er omtrent som å banne i kirka her på KG men men Så på grunn av det så tenkte vi at gjestene ikke kjøper/tar med gaver til oss. Det hadde passet oss veldig bra. For vi har det meste vi trenger og er ikke så materialistiske. Innspill? Anonymous poster hash: c1e0c...74c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Siden det er en fest etter bryllupet så synes jeg det er mer greit, men etter min mening er det tacky uansett. Har man ikke råd til fest, så har man ikke fest. Anonymous poster hash: da3f0...cbf
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Jeg tenker at dette avhenger veldig av rammene dere setter rundt. Om dere lager en fest som er veldig lik en tradisjonell bryllupsfest (leid lokale, treretters middag, dans og kake og sånt) så blir det litt rart. Særlig når middagen er en stor del av festen så bør virkelig brudeparet spandere drikke også synes jeg. Om dere derimot lager et litt løsere og mer uformelt opplegg, så er det ikke nødvendigvis så ille. F.eks. en avslappet hagefest med grilling, leker/spill og skravling. Dere stiler med grillmat, gjestene tar med seg drikke. Anonymous poster hash: 88d8a...a20 5
Gjest Wei Wei Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg ville helst kjøpt alkohol og lot gjestene komme med gaver. Går man nesten i null av den grunn, så har du alle fall gode minner i form av gaver. Selv om de kan være unødvendige. For meg ville det vært rart å komme i bryllup med en flaske som jeg skal drikke selv...
brud 2015 Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Må dere gi dere med dette drikkepresset! Klart man kan invitere til fest uten å servere alkohol! Bare å skrive uhøytidlig, og si klart ifra så folk vet hva de skal forvente. Kjære Mari og Terje. Vi ønsker å feire at vi har giftet oss, og inviterer til en uhøytidlig grillfest i svigermors bakhage! Vi holder grillmat, snacks og brus, så tar en med seg det en vil utenom dette husk at det blir kjølig til kvelden, så ha med noe varmt tøy! Vi gleder oss veldig og håper dere vil dele vår glede- så ta med godt humør! :D 3
HoppsyDaisy Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Må dere gi dere med dette drikkepresset! Klart man kan invitere til fest uten å servere alkohol! Bare å skrive uhøytidlig, og si klart ifra så folk vet hva de skal forvente. Kjære Mari og Terje. Vi ønsker å feire at vi har giftet oss, og inviterer til en uhøytidlig grillfest i svigermors bakhage! Vi holder grillmat, snacks og brus, så tar en med seg det en vil utenom dette husk at det blir kjølig til kvelden, så ha med noe varmt tøy! Vi gleder oss veldig og håper dere vil dele vår glede- så ta med godt humør! :D I denne settingen syns jeg det er helt ok Men som noen nevnte over, ville jeg spandert alkohol ved f.eks treretters.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 En invitasjon hvor det står: ta med alkohol...nei blir feil for meg. Hadde det vært grillfest ok, men ikke en bryllupsfest. Og trenger du egentlig mye alkohol? Server noe lett til velkomst. Vin eller en øl til maten....og en knert til kaffen Anonymous poster hash: 25366...952
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Hold heller spleisefest eller alkoholfritt bryllup. Anonymous poster hash: e43fa...f12
Glitnir Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Nei, jeg synes dette er tullball. Etter at man er ferdig som studenter så synes jeg ikke at man skal behøve å ta med mat eller drikke når man er bedt noe sted. Forsåvidt det samme om det er middagsselskap, fest, nyttårsfeiring, konfirmasjon, bursdag eller bryllup. Spesielt om det er det siste. Og å si at de skal ta med drikke istedenfor gave funker ikke - de aller fleste vil gi gave uansett.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Må dere gi dere med dette drikkepresset! Klart man kan invitere til fest uten å servere alkohol! Bare å skrive uhøytidlig, og si klart ifra så folk vet hva de skal forvente. Kjære Mari og Terje. Vi ønsker å feire at vi har giftet oss, og inviterer til en uhøytidlig grillfest i svigermors bakhage! Vi holder grillmat, snacks og brus, så tar en med seg det en vil utenom dette husk at det blir kjølig til kvelden, så ha med noe varmt tøy! Vi gleder oss veldig og håper dere vil dele vår glede- så ta med godt humør! :D Drikkepress? Det skal jo drikkes alkohol, men ts vil at gjestene skal påkoste dette selv. Noe jeg mener blir helt feil når det er snakk om bryllup. Anonymous poster hash: da3f0...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå