Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når får man tilbake beløpet gitt i rest på selvangivelsen??

Anonymous poster hash: bb1b8...b25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skatteetaten.no

Anonymous poster hash: afe4a...13d
Skrevet

De fleste får det tilbake i Juni.
Men blir det streik, så må vi nok vente litt lengre =/

AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når man har så høyt skattetrekk at man har penger til gode. Ikke lurt. Med tanke på neste år er det nok smart å redusere skattetrekket for resten av året, så det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 13e82...40d
Skrevet

Sånn går det når man har så høyt skattetrekk at man har penger til gode. Ikke lurt. Med tanke på neste år er det nok smart å redusere skattetrekket for resten av året, så det ikke skjer igjen. Anonymous poster hash: 13e82...40d

Det er da relativt store tilgodebeløp som skl til før det ikke "lønner" seg å få en grei sum utbetalt som ekstra i juni.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når man har så høyt skattetrekk at man har penger til gode. Ikke lurt. Med tanke på neste år er det nok smart å redusere skattetrekket for resten av året, så det ikke skjer igjen.

Anonymous poster hash: 13e82...40d

Jeg får som regel igjen på skatten fordi jeg kun jobber sommer (er student) og ikke vet hvor mye jeg omtrent kommer til å tjene, så jeg gjetter røflig på en sum og plusser på litt for å være sikker på å ikke få baksmell.

Tørr du påstå at dette ikke lønner seg?

-----------------------------------------------------

De fleste får det igjen i juni, men som sagt kan det ta lenger tid før det blir streik. Det kommer vel også litt an på hvor mye du har gjort om på selvangivelsen. Har fått inntrykk av at de som endrer mye får pengene senere. Jeg får de hvertfall alltid før samboer og moren min, som er de som endrer mest på selvangivelsen sin når den skal inn hvert år av de jeg kjenner.

Rett meg hvis jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: d555f...7f4

Skrevet

Jeg får som regel igjen på skatten fordi jeg kun jobber sommer (er student) og ikke vet hvor mye jeg omtrent kommer til å tjene, så jeg gjetter røflig på en sum og plusser på litt for å være sikker på å ikke få baksmell.

Tørr du påstå at dette ikke lønner seg?

-----------------------------------------------------

De fleste får det igjen i juni, men som sagt kan det ta lenger tid før det blir streik. Det kommer vel også litt an på hvor mye du har gjort om på selvangivelsen. Har fått inntrykk av at de som endrer mye får pengene senere. Jeg får de hvertfall alltid før samboer og moren min, som er de som endrer mest på selvangivelsen sin når den skal inn hvert år av de jeg kjenner.

Rett meg hvis jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: d555f...7f4

Det lønner seg ikke av den grunn at du ikke får renter på "sparingen".

AnonymBruker
Skrevet

Det lønner seg ikke av den grunn at du ikke får renter på "sparingen".

Litt rente får men jo, men du har rett i at den er lav.

Anonymous poster hash: 7826d...846

Skrevet

For meg lønner det seg veldig å ha høyt skattetrekk. Av den enkle grunn at jeg eier ikke økonomisk sans. Det var litt å ta i, men jeg klarer rett og slett ikke å spare. Så dette er en fin måte for meg å spare :-)

• Liker 3
Skrevet

Det lønner seg ikke å spare på skatten fordi det ikke er renter på sparepengene i det hele tatt det året man betaler for mye. likeledes kan man si det lønner seg å låne på skatten (betale for lite), for det regnes det heller ikke rente for året det gjelder.

Når likevel mange velger å spare over skatteseddelen er det vel som Brimi sier - fordi det er helt umulig å ta ut sparepengene underveis. Eller fordi man er usikker på hva man skal betale, og velger å ta i litt i frykt for at man skal få restskatt. Med mindre man har veldig varierende inntekt, er det en ganske grei sak å forhåndsberegne skatten.

Selv gjør jeg bare småendringer i selvangivelsen, og får stort sett alltid evt. tilgodehavende i juni.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å bruke tabelltrekk hvis man ikke har forutsigbar inntekt?

Anonymous poster hash: 25dfd...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...