Gå til innhold

Er du blodgiver?  

1 stemme

1. 1. Er du blodgiver?

• Ja
      13
    • Ja, men det er lenge siden jeg har gitt
      3
    • Nei
      27
    • Nei, kan av ulike årsaker ikke gi blod
      24

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei jeg er ikke blodgiver, og kommer ikke til å gi blod uten en god grunn heller.

Og det kommer av at jeg har sinnsykt sprøyteskrekk, :hår: så mye at jeg besvimte 2 ganger sist jeg fikk sprøyte.

Huff, det er ikke noe artig.

-pusur-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er hårreisende!

Det ville jeg også ha håpet på. Jeg ville tro at en som har sex med prostituerte er mer tilbøyelig til å ha sex med tilfeldige, muligens smittede, mennesker, enn en homofil mann som, sannsynligvis i likhet med heterofile, har et fast forhold.

Enig med Arkana og timien!

Merkelig det der. Tror ikke folk at de prostituerte har mye rart i blodet sitt ?

Rart at de som har hatt seg med dem kan "skli" inn som blodgivere igjen ( etter testing seff ), mens de som har hatt sex med en homofil er ute av gamet for alltid.

Jaja, de har vel sine (sære?) grunner ?

Skrevet

Jeg gjør ikke, fordi jeg har sprøyteskrekk og svimer av. Men sambo gjør! Han er tøff, synes jeg... :wink:

Gjest Virvel
Skrevet

Hehe, moren min ble faktisk blodgiver fordi hun hadde sprøyteskrekk. Gjett om hun er kurert! :ler:

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg tror de som bestemmer disse kravene ikke henter ting ut av lufta. Hadde vært interessant å fått forklaringen på forskejllene.

Forøvrig gir jeg ikke blod fordi jeg hater blodprøver og må psyke meg skikkelig opp før hver gang. Har besvimt en gang og det var skikkelig ekkelt.

Skrevet

Jeg besvimer gjerne opptil en halvtime etterpå. Men det er jo kun i hodet mitt at skrekken sitter. Jeg begynner faktisk å seriøst vurdere å melde meg som blodgiver for å kurere skrekken.

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg tror de som bestemmer disse kravene ikke henter ting ut av lufta. Hadde vært interessant å fått forklaringen på forskejllene.

Det er helt klart gode grunner til at reglene er som de er. Min erfaring er at de som protesterer mest, er de som vet minst om hvordan det fungerer... Jeg har forresten tilgang på massevis av fagstoff når det gjelder transfusjonsmedisin og hvorfor reglene er som de er, men nå skal jeg ikke på skolen igjen før 16. august, så hvis dere er voldsomt interesserte får dere vente til da. :ler:

Gjest Madley
Skrevet

Har ikke nok blod til meg selv engang jeg!!

Skrevet
For det første så synes jeg ikke det å gi blod er en plikt og at alle friske mennesker som ikke gir blod skal føle noen skam over at de ikke gjør det.

Takk Arkana, jeg begynte nemlig i grunnen å føle meg litt skamfull, men jeg har lyst til å ha blodet mitt selv! Og føler meg egentlig ikke så veldig egoistisk heller...

Skrevet

Merkelig det der. Tror ikke folk at de prostituerte har mye rart i blodet sitt ?

De prostituerte får ikke gj.. Bare de som har sex med de prostituerte får gi..

Skrevet

Jeg gir blod, det har jeg gjort i 3 år snart. Men et lite råd til andre blodgivere: Ikke dra på byen samme dag som dere har gitt blod! Det gjorde jeg en gang (tankeløst, jeg vet det), og merket at blodvolumet var mindre, ja!

Skrevet

Nei jeg er ikke blodgiver, og grunnen til det er at jeg har sprøyteskrekk.

Skrevet

Jeg kan ikke gi blod, er født i "feil" land.

For å bli blodgiver må du dessuten være født og oppvokst i et av følgende land: Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Storbritannia, Irland, Tyskland, Sveits, Nederland, Belgia, Luxemburg, Frankrike, USA, Canada, Australia, New Zealand.
Gjest Virvel
Skrevet
Ikke dra på byen samme dag som dere har gitt blod!

Det har jeg også prøvd! :ler: Og bare sånn for sikkerhets skyld hadde jeg mensen også. Jeg var ganske ør i noen timer etter at jeg hadde gitt blod, følte meg nesten litt brisen. Men da jeg kom så langt som til å begynne å drikke på ordentlig, var jeg helt fin igjen. Ble faktisk ikke spesielt full heller, selv om jeg drakk omtrent som jeg pleier.

Skrevet

De prostituerte får ikke gj.. Bare de som har sex med de prostituerte får gi..

Skjønner (og er glad for) at de prostituerte ikke får gi blod. Mente ikke det.

Men de er jo i en relativt stor risikosone de som går til prostituerte likevel ?

:: spent på hva Virvel har å si til høsten ::

Jeg reagerer fordi jeg synes det høres litt rart ut, men ser fram til å bli opplyst :-)

Skrevet

Gir ikke blod per i dag, men har meldt meg så nå venter jeg bare på tilbakemelding fra blodbanken. Har i tillegg donorkort, for jeg synes at kroppen min og det som er inni skal komme andre til gode når jeg ikke kan benytte meg av det selv.

Gjest Virvel
Skrevet
spent på hva Virvel har å si til høsten

Jeg får skrive det ned så jeg ikke glemmer det. :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg gir ikke blod nå, men skal så snart jeg kan. Enda nesten ett år til!

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg har gitt blod en gang og er klar til å gi dersom de ringer etter meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...