Gå til innhold

Blodgiver?!?!

Grooo

Er du blodgiver?  

1 stemme

1. 1. Er du blodgiver?

• Ja
      13
    • Ja, men det er lenge siden jeg har gitt
      3
    • Nei
      27
    • Nei, kan av ulike årsaker ikke gi blod
      24

Anbefalte innlegg

Er du blodgiver???

Jeg er! Og i dag har jeg gitt blod igjen :)

Fikk en kjempefin Mumi-kopp i "premie" og masse deilige rundstykker og brus mens jeg ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jamila

Arkana, da ;)

Jeg vil, veldig gjerne være blodgiver, men får ikke lov. Er egentlig litt bitter for det. Ikke sånn ordentlig bitter, men skulle gjerne vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke at grunnen til at dere ikke kan gi er at dere har allergi og går på allergimedisin, for det er bare tull at man ikke kan gi da. Vet ikke hvor det "ryktet" kommer i fra jeg, mulig det var sånn før feks. Men nå er det i alle fall slik at man kan gi selv om man er allergiker, mannen min går på allergimedisin hele "sesongen" og gav blod på fredag...

Men det er jo mange andre grunner til at endel ikke kan gi blod også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så synes jeg ikke det å gi blod er en plikt og at alle friske mennesker som ikke gir blod skal føle noen skam over at de ikke gjør det. Jeg synes nesten det er litt frekt å antyde at noen grunner er gyldige mens andre ikke er det. Bare det at man ikke vil bør være grunn nok, og skal respekteres, det gjør en ikke til noe dårlig menneske.

For det andre har jeg ingen allergier, men derimot en alvorlig sykdom som gjør at jeg ikke kan gi blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankara: Mente ikke å henge ut de som ikke kan/vil gi blod, beklager hvis du oppfattet det sånn.

Men jeg har truffet flere som har trodd at de ikke kan gi av div. årsaker, og så viste det seg at de kunne allikevel. Og det har vært folk som gjerne har villet gi, men ikke har dratt fordi de trodde at de ikke fikk gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ankara: Mente ikke å henge ut de som ikke kan/vil gi blod, beklager hvis du oppfattet det sånn.

Men jeg har truffet flere som har trodd at de ikke kan gi av div. årsaker, og så viste det seg at de kunne allikevel. Og det har vært folk som gjerne har villet gi, men ikke har dratt fordi de trodde at de ikke fikk gi...

Da skjønner jeg bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Jeg gir ikke, men har en samboer som gjør. Skal begynne jeg og, men venter til høsten da jeg blir bofast her igjen.

Tanken har egentlig vært der i mange år, men har aldri fått fingeren ut. Har tenkt på det hver gang kampanjene går og den dårlige samvittigheten melder seg. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg hadde sikkert gitt hvis jeg hadde kunnet, men etter å ha lest den siden er jeg fortsatt ganske sikker på at jeg ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp er blodgiver, men har ikke gitt på en stund nå siden minste jenten vår er 10 mnd. Får karantene på et år etter endt svangerskap,

Hadde en s.a i 9. uke før det, og da får en karantene

i like mange uker en har gått gravid.

Er stolt over å være blodgiver og kunne hjelpe andre, også er det en fin sikkerhet for seg selv da blodet blir grundig testet.

Mannen min er også blodgiver, det var han som oppmuntret meg :wink:

Oppfordrer alle som kan til å melde seg, det er stort behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

:o Kan jeg allikevel. :klø: har fått høre fra flere at siden jeg har piercing kan jeg ikke gi blod. Står da vitterlig ingenting om det der.

Melder meg så fort jeg kan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Altså har du sex med en homofil kan du aldri gi blod, men har du sex med en prostituert må du bare vente 12 mnd?? :o

Kan foresten ikke gi blod for jeg har akkurat fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste gjennom siden for å dobbeltsjekke, og det var som jeg trodde, jeg kan ikke gi blod.

Er det noen som vet hvorfor man må være over en eksakt vekt for å gi blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...