AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hei! Jeg har skrevet her noen ganger før, men har ikke hatt så mye hell til nå.. Tingen er det at jeg har fått en bjeffehund. Har hatt hund før, oppdratt denne på samme måte, men denne er altså veldig "bjeffete". Og jeg er så sliten og frustrert at jeg snart begynner å gråte han er veldig grei ellers, men sta som fy! Han bjeffer når vi går tur(mest på andre hunder), når vi er inne(hvis han ser noe/hører biler o.l), når han møter enkelte folk, når han ser barn.. Har prøvd å ignorere det(altså ikke gi han hverken positiv eller negativ oppmerksomhet), og kinderegg metoden. Men han bjeffer seg liksom helt bort... Umulig å få kontakt og han roer seg ikke helt etterpå... Håper virkelig noen her inne kan gi meg noen tips? Hva gjør jeg feil? Anonymous poster hash: f3f20...5b2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Det er en tibetansk spaniel. Så er jo litt bjeffete rase vil ikke ha bort all bjeffingen heller, men vil ha bort det verste. Anonymous poster hash: e1c2a...1b8
absinthia Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Jeg har en blanding mellom Pyreneerhund og Grand danois som bjeffer når han ser noe han mener bør varsles om/ at han sier i fra at han er her og vokter. Er en del av de samme situasjonene som dine. Har fått bedret dette en del, med å lære ham å komme til meg og legge seg/ sette seg ved siden av meg i et par situasjoner, som for eksempel: om reven er ute og lusker, andre hunder som er utenfor og folk som er i fjæra nedenfor huset. Har brukt godbiter og nå får han en godbit en gang i blant i disse situasjonene. Et par ting har han sluttet å bry seg med, som for eksempel at familier eller skoleklasser går opp i lia ved huset og soler seg eller for å ake/ gå på ski. Dette fordi det i perioder foregår nesten hver dag. Kunne sikkert ha øvd mer, men det er jo rimelig vanlig at Pyreneerhunder bjeffer på mange ting, da de er avlet for å holde rovdyr, skumle folk og annet borte, så noe av dette har jeg vent meg til. Jeg kan jo ikke forvente at han skiller en potensiell skumling fra et vanlig menneske. Synes bare det er greit at han varsler litt når det kommer ukjente dørselgere og lignende på døra, da noen av de bare sonderer terreng for å se hvor de kan gjøre innbrudd . Han har tidligere skremt " døvstumme" pengeinnsamlere til å kunne høre igjen, med sine grove bjeff og brumling, nesten så jeg burde kontaktet foreningen for døvstumme eller noe for å fortelle om "undrene" han utretter. De skulle bare visst at om de hadde med seg en annen hund han kunne leke med, kunne de rundstjålet oss ganske lett, mens hundene lekte utenfor Kanskje du kan satse på å trene bort en og en situasjon? At du først satser på at han for eksempel skal komme til deg, når han hører noen utenfor, men " godta" et og annet varselbjeff? Endret 22. mai 2014 av absinthia
CMHuser Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Vi har 4 chihuahuaer, og våre er vesentlig rolige til å være av den rasen. Men man hører de, tro meg! De sier gjerne i fra for å varsle at det skjer noe, men så fort vi går bort til de og ber de være stille, blir de som regel det Det gjelder å avlede oppmerksomheten deres, fra nå hva enn de måtte bjeffe på. Det funker ikke å stå langt borte fra de, vi må gå nærmere og si i fra at det ikke er lov, vise at det som varsles om ikke er farlig. Men de gjør det mye for oppmerksomhetens del og Får de oppmerksomhet for å bjeffe - bjeff bjeff bjeff!
absinthia Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Haha.. Naboen 100 meter unna har en Chihuahua og hver dag står de og " roper" til hverandre i noen sekunder - denne bjeffingen slutter av seg selv, så jeg tror de bare sier at de er her. Min hund har litt lyst til å gå på frierferd til den smukke, åpner dørene våre og har gjort flere forsøk på å gå på besøk på egenhånd. . Jeg føler meg relativt tåpelig når jeg løper ut av huset med det første jeg har tredd på føttene, med muligens en toåring under armen og roper etter en hund som har blitt " døv" og er opptatt av å tisse nøye her og der rundt eiendommen deres før han tumler inn i hagen deres . - Normalt sett har han vært flink til å komme på innkalling, men i det siste har han vært halvbesatt - kanskje fordi han endelig fikk hilst på damen for litt siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå