Gå til innhold

Hvor ofte kjøper besteforeldrene klær til barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Har et par spørsmål angående dette, med tanke på en eksamen jeg har i morgen. Barna jeg snakker om er her unge tenåringer i alderen 8-12 år.

- Hvor ofte kjøper besteforeldrene til barna deres klær til dem?

- Kjøper de ofte merkeklær? Eller litt dyrere klær, som fra kleskjeden wow?

- Tar besteforeldrene barna ut på senteret, eller gir de klærne som gaver i fks juletider og bursdager?

Blir veldig, veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sjeldent. Oftere før, men mine foreldre har fått så mange barnebarn nå så det blir ikke noen klær utenom gaver. På hans si side er det få barnebarn og hans foreldre er rike. Får kanskje klær med de 1-2 ganger i året. Da mine foreldre hadde bare 2-3 barnebarn, så kjøpte de oftere klær enn den rike familien.

Anonymous poster hash: 224e1...662
Skrevet

Det skjer omtrent ikke. Hender av og til at det er klær i bursdagsgavene fra dem. Bortsett fra det er det veldig sjelden

Skrevet

Mitt barn er yngre enn de du nevner, men svarer allikevel.

Mine foreldre kjøper ofte klær til Mini.

Mormor ca 1-2 ganger i mnd. Ofte merkeklær.

Morfar kjøper 1 gang annenhver mnd.

Farmor og farfar handler til jul og bursdag.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

svigermor handler aldri kær til ungene, mens moren min handler noe klær gjerne hver mnd. Ofte litt dyrere klær.

Pluss at mamma alltid strikket masse til dem hvert år.

Endret av Magdalene
Skrevet

Mine får gaver til jul og bursdag. Ellers kommer bestemor med et par strikka sokker. Det er alt. Ikke var det særlig gaver da de ble født heller.

Skrevet

Ikke direkte, men de får gjerne noen kroner av mormor til sommeren for å kjøpe seg noen klær selv.

Skrevet

Mine barn er yngre enn 8. Alle besteforeldrene bor langt unna. Det blir klær til bursdag og jul, og noen ganger når de kommer på besøk (1-2 ganger i året). Det er Cubus/Lindex etc. Barnas farmor strikker nydelige gensere, luer og sokker, og vi setter naturligvis større pris på det enn på kjøpe-klær.

AnonymBruker
Skrevet

Til barn på 12 år, aldri. Det er så vidt jeg som mor får lov til å kjøpe klær til henne... Hun får penger av besteforeldrene innimellom og kjøper klær for dem...

Anonymous poster hash: 3327f...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Min far kjøper klær månedlig, har da med seg jenta. Hun får alltid "sesongklær" også av ham så hun er veldig heldig og har en sspersnill bestefar. Svigers aldri unntatt jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 178a2...106

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei :) Har et par spørsmål angående dette, med tanke på en eksamen jeg har i morgen. Barna jeg snakker om er her unge tenåringer i alderen 8-12 år.

- Tar besteforeldrene barna ut på senteret, eller gir de klærne som gaver i fks juletider og bursdager?

De er da ikke tenåringer i den alderen.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger per år. Mine foreldre er like hans foreldre på det området. Pleier å kjøpe et par sokker, t-sjorter o.l. Ikke noe merkeklær. Jeg forventer ikke at de skal kjøpe noe som helst egentlig, men de gir det spesielt når de skal komme på besøk.

Anonymous poster hash: c8a0f...62a
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Når besteforeldre et sammen dem, gjør de noe sosialt, spiller spill etc.

Anonymous poster hash: c603d...900

Gjest Magdalene
Skrevet

Aldri. Når besteforeldre et sammen dem, gjør de noe sosialt, spiller spill etc.

Anonymous poster hash: c603d...900

Det ene utelukker jo ikke det andre.

• Liker 1
Skrevet

Faren min kjøper aldri klær til de, men moren min kjøper av og til.

Derimot så strikker eller hekler moren min klær til barna, og det er mye mere kjekt enn klær man får kjøpt på butikken synes jeg:) Setter utrolig pris på hjemmestrikka klær:)

Skrevet

De er da ikke tenåringer i den alderen.

Enig i det, men det sto tenåringer i forberedelsesdelen :fnise:

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg handler ofte til barnebarnet. Men jeg har med barnets foreldre. Kjøper ofte til spesielle anledninger. 17.mai,bursdager osv. Da har foreldrene nok annet å bruke penger på ! Jeg spør alltid om det er greit

Det er det som regel.

Skrevet

Sällan

Min mor - köper något plagg till jul, och kanske en t-shirt efter en resa eller så?

Min far - aldrig

Svigermor - vi bor långt från varandra men några gånger om året får vi skickat en peng till kläder då hon varit ute och handlat med andra barnbarn. Plus en shoppingvända om året när vi är och hälsar på

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kjøper bestemor klær i hvert fall en gang i uken, men det skal sies at det er hennes første barnebarn (og mest sannsynlig hennes eneste). Hun er også bare 1,5 år, så det er fortsatt litt nytt. Har likevel blitt mindre enn det var i starten.

Kjøper aldri merkeklær.

Anonymous poster hash: 8cfac...600
AnonymBruker
Skrevet

De får aldri noe av svigers. Av mine foreldre får de litt innimellom, men mamma vet jeg foretrekker å kjøpe klær selv. Hun strikker og hekler masse til de.

Anonymous poster hash: 11a49...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...