AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 butikken jeg jobbet er konkurs, så lurer jeg på om jeg får lønn for oppsigelsetiden også? var jo ingen oppsigelsestid, men har jeg rett på penger forde? Anonymous poster hash: 98258...a7d
Spinat Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Du leste vel kontrakten før du skrev under? Du fikk vel i det hele tatt en kontrakt å skrive under på, håper jeg, - virkelig?
Crobern Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210 Håper denne siden kan hjelpe
blondien Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Du leste vel kontrakten før du skrev under? Du fikk vel i det hele tatt en kontrakt å skrive under på, håper jeg, - virkelig? selfølgelig, men står ikke der hva som skjer om de går konkurs
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Du leste vel kontrakten før du skrev under? Du fikk vel i det hele tatt en kontrakt å skrive under på, håper jeg, - virkelig? For et svar! Du bør lese innlegg før du svarer. Ingen kontrakter har med hva som skjer under en konkurs. Nå har TS fått et godt svar heldigvis. Anonymous poster hash: 187e7...cdf 1
Spinat Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Alle kontrakter BØR ha Worst Case Scenario i seg!
Glitnir Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Alle kontrakter BØR ha Worst Case Scenario i seg! I alle dager da. Ikke svar på ting du ikke har peiling på. TS: Hold deg til linken til Arbeidstilsynet over her du. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Lønnen blir dekket gjennom lønnsgaranti fondet, men jeg måtte selv sende in relevant informasjon for og få det. Hilsen en som har vært der du er nå. Gå til bostyrer med alle papirene, så ordner det seg Anonymous poster hash: 901d6...5c3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Link under sakset fra konkursrådet sin nettside; Lønn i oppsigelsestiden Du får også fortrinnsrett for lønn i vanlig oppsigelsestid. Vanlig oppsigelsestid er det som følger av lov eller tariffavtale. Har du en avtale om lenger oppsigelsestid, blir ikke lønnen i den lengre perioden fortrinnsberettiget. Det skal gjøres fradrag for andre inntekter du har i oppsigelsestiden. Slike inntekter plikter du å opplyse til bobstyreren. Det er straffbart bedrageri hvis du unnlater å opplyse om slike inntekter. Som arbeidstaker har du oppfordring til å skaffe deg andre inntekter under konkursen for å begrense tapet. Det kommer som sagt an på hva som står i kontrakten eller hva tariffen ifht utbetaling i oppsigelsestid. Har du ikke kontrakt her så kommer du ikke langt. Lønn du skulle ha har førstepri i konkursforhandlingene, og er det ikke midler der dekkes det av lønnsgarantifondet. Anonymous poster hash: f9085...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå