Gå til innhold

Hvordan få bort sterk lukt fra vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest Sprettballen
Skrevet

Mannen klarte å slenge med en fille dynket i white-sprit i vaskemaskinen i går, og nå stinker den!

Jeg har kjørt maskinrens på 90 grader, jeg har tatt ekstra skylling med eddik, men det har ikke hjulpet i det hele tatt.

Noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whitesprit-lukta sitter ganske lenge i, kjør maskinen på 90 grader en gang til med en dose vaskepulver både i trommelen og pulverkammeret, har du brukt vanlig 7% eddikk, kjøper du heller 28% eddikkessens på butikken, den tar knekken på mye tøffere lukter og er det de aller fleste vaskerier bruker for å rense maskinene for lukt flere ganger i året.

Når maskinen er ferdig, åpner du døra og lar trommelen tørke minst et døgn før du lukker døra igjen.

Som regel har whitespriten fått dunstet vekk da.

Det er også vanlig at du føler at det lukter selv når det ikke lukter lenger. Det samme skjer om man tråkker i hundebæsj hvor man synes det lukter dritt av skoene lenge etter man har vasket dem grundig opp til flere ganger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vile fulgt Minya's råd, med ett unntak: Luft ut maskinen i 1 døgn før du eddik-kokvasker igjen og så lufter ut 1 døgn til som hun sier. Da skal det ha dunstet bort!

Anonymous poster hash: 916ed...c33
  • Liker 1
Gjest Sprettballen
Skrevet

Takk for svar til dere begge.

Nå kan jeg endelig vaske klær igjen, men det tok noen liter eddik, en del bakepulver, og en god dose tålmodighet.

Skrevet

Yay!

Kjøp inn sånn 28% eddikkessens og ha i hus i fall det skulle skje noe lignende igjen :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg har heldigvis alltid eddik i huset siden jeg bruker det til det aller meste egentlig, men det gikk med noen liter denne gangen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...