Gå til innhold

Totalrenovering av badet - Kostnad?


Sandman

Anbefalte innlegg

Dere som har gjort en "extreme makeover" på badet:

Har gjort en beskrivelse, og fått tilbud fra to aktører innen flis/bad.

det bli så forbannet dyrt som det nå ser ut til å bli hos meg?

*Ca 10 kvm.

*Oppstøp av golv, med innlegging av nye varmekabler. (Oppstøp for å kunne kaste ut dusjkabinettet, og få fall mot sluket i nytt dusjhjørne rett ned på golvet, uten de forbannede "opphøyde" kabinettgolvene som samler skitt)(Nytt røravløp i oppstøpet)

*Nytt innmurt/innfliset badekar.

*Flislegging av golv, pluss vegger helt opp til taket(fjerner de gamle vegg-brystningsflisene gjør jeg sjøl) Flisene er hvite, men med et horisontalt og et vertikalt dekorflis-bånd.

*Ny servant, med underskap og to høyskap på hver side, bjørkefinerte dører.

Litt "snasen" armatur riktignok, og egeninnsatsen min er begrenset, både mht til tid, og ferdigheter, men likevel:

Må dette koste 115.000,-???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Dessverre høres det ikke så ille ut :-( ? spesielt siden du skal støpe nytt gulv osv. Egeninnsatsen man kan bidra med på badefronten, er dessuten ganske liten; det meste må gjøres av våtromssertifiserte håndverkere, på grunn av forsikringsselskaper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å bedømme, i.o.m. du ikke har tatt med noen delsummer.

Pris på badekar og innredning har en del å si, likeså ny dusj.

Er flisene dyre?

Vet at en del tar 250,- per kvm for legging av flis svart, så det koster nok en del mer hvitt. Avhengig av fasongen på badet ditt kan du nok ha rundt 40 kvm.

Innemuring av badekar er ekstra, og sparkling kommer i tillegg.

Så er det materialkostnader til sparkel, varmekabler, lim, fugemasse, silikon osv.

Bad er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en del år siden vi "laget" nytt bad.. men den gangen var tilbudene - for intrent samme størrelse - mellom 90-120.000,- så det høres vel ikke så urimelig ut..

Bad og kjøkken er helt vanvittig dyrt .. desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Joda, jeg kunne tjent 3-4.000,- på å velge en annen fliskvalitet på veggene, men har falt for èn flistype...de er helt hvite, men veksler mellom blanke og noe mattere sjatteringer. Gir fin effekt mot terrakotta golvfliser, da dekorflisene på veggen "tar opp" terrakotta-fargen. Dessuten er det ofte flisene som "gjør" badet. En malt overflate på skapdørene, kunne vel også gitt en innsparing på et par tusenlapper.

Etter hva jeg hører dere, og andre, sier, så er vel prisen grei kanskje, det skilte dessuten kun 3.800,- mellom laveste og høyeste tilbud, så det er vel riktig markedspris.

Ikke for å sette på meg englevinger, men svart arbeid har jeg ikke for vane å kjøpe. Da kan du gjerne ha det så godt, mht pris, vil vel noen si... :wink:

Jeg bestiller i morgen hos den som har den flotteste, og mest sjarmerende og fag-kunnskapsrike jenta i butikken... :ler:

...da gjenstår det bare å gå til innkjøp av en pall med våtservietter og deodorant, siden jeg blir uten dusj i 2-3 uker... :kul:

Gleder meg til nytt bad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da gjenstår det bare å gå til innkjøp av en pall med våtservietter og deodorant, siden jeg blir uten dusj i 2-3 uker... :kul:

Gleder meg til nytt bad!!

.. har du ikke noen søte jenter du kan dusje hos i denne perioden da... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. har du ikke noen søte jenter du kan dusje hos i denne perioden da... :sjarmor:

Mulig det, LilleBille, men jeg tror noen uker uten dusjing vil gi meg en sterk maskulin karakter/personlighet....eller er det noe jeg har misforstått?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... du kjenner vel kanskje dine aktuelle kandidater bedre enn meg... men jeg ville absolutt foretrukket en litt mer nydusjet en

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Det var ikke en altfor høy pris du fikk Sandman. Vi fikk pristilbud på totalrenovering opp mot 140 000kr.

Valgte Bravida som hadde det beste og gunstigste tilbudet. Jobben ble gjort raskt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror nok prisen er markedspris. Vi kjenner noen som gjorde omtrent det samme og betalte rundt 130.000 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at man røffli kan regne 10k pr. m2. For 10m2 blir det da 100.000,- Billigere ved større bad, dyrere ved mindre bad.

Hva med å høre med et par levrandører? De kommer villig og tegner og gir pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prisen høres grei ut - nesten "mistenkelig" lav. Har du fått fastpris eller risikerer du overraskelser?

Prisene på flisene er uvesentlig i denne sammenheng. Skal du bruke så mye penger, kan du like gjerne velge en flis du faller for. Det som koster er likevel det du ikke ser - membran, flytemembran, gummiforinger, primer, lim, sveising, ...you name it :wink: + jobben å legge disse flisene, og det er like dyrt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity

Et greit regnestykke å forholde seg mht totalrenovering av bad, er iflg. fagfolk kr 10-15.000,- pr.m2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...