Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt i natt og funderte på livet, og tenkte litt på vennskap.

Alle de pene menneskene jeg vet om har store vennegjenger mens alle de jeg kjenner som har vært litt mer uheldig med utseende har gjerne ingen, eller bare et par venner.

Er det slik at pene mennesker har større sjans for å få fler venner? Eller er det bare tilfeldig? Og hvorfor er det evt slik?

Anonymous poster hash: 95d95...0d0
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

En del pene mennesker har kanskje mer selvtillit og kommer derfor lettere i kontakt med andre?

AnonymBruker
Skrevet

Pene mennesker blir generelt behandlet bedre.

Anonymous poster hash: 6c4ca...53b
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hm vet ikke.. jeg ser ikke på meg selv som annet enn normalt søt, men jeg har masse venner. Har dog opplevd at mange såkalte venner har dolket meg i ryggen, så jeg har renset opp i venneflokken. Bedre med noen få gode venner enn mange dårlige! Har ulike gjenger jeg henger med, og er veldig glad jeg har venner siden jeg er singel og ingen vil ha meg.

Anonymous poster hash: b195c...c17
AnonymBruker
Skrevet

Pene mennesker har fordeler på mange måter i livet, men pene kvinner har ikke fordeler overfor venninner. Det er for mye sjalusi og ingen liker vel å dra på byen med en venninne og bli ignorert til fordel for henne.

Alle jeg kjenner med god personlighet har mange venninner, og noen av dem er pene. Men jeg kjenner også en rekke pene jenter som sliter ekstra med sure stikk fra venninner og andre jenter som hele tiden vil trekke dem ned. Det er en ulempe sosialt å se bra ut, men selvsagt en megafordel ift. å få seg type.

Stort sett henger pene jenter med andre pene jenter, av nettopp disse grunnene.

Anonymous poster hash: 1ad73...0d2
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Pene mennesker har bedre selvbilde og er dermed ofte lettere å like, innenfor rimelighetens grenser. Er man usikker på seg selv som følge av et litt uheldig utseende, så vil det bli vanskeligere å få seg venner.

I tillegg er det gjerne slik at hvis man er pen så har man lettere for å få seg venner av motsatt kjønn, siden noen har helt andre hensikter enn å bare være venner.

Endret av ZANET
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansett som veldig pen, men har ikke særlig med venner. Når jeg er ute på byen og sånt så vil "alle" være venn med meg. Og bilder/statusen på face får masse likes. Men sånn ellers er jeg relativt venneløs. Har ingen nære venner. Har fått vite at folk tror jeg er overlegen og en bitch, men jeg er bare sjenert og nervøs.

Anonymous poster hash: 5ea37...25f

• Liker 5
Gjest Sunhill
Skrevet (endret)

Tror de fleste er venn med folk etter personlighet og ikke utseende. Men jeg tror pene jenter kan lettere få nye venner, men vil miste de like fort igjen hvis hun behandler de dårlig.

I tillegg er jeg enig med de lenger oppe om at mange jenter behandler pene jenter dårligere.

Endret av Sunhill
  • Liker 2
Skrevet

Folk som er hyggelige, åpne og har gode sosialkunnskaper får lett venner.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Pene mennesker har fordeler på mange måter i livet, men pene kvinner har ikke fordeler overfor venninner. Det er for mye sjalusi og ingen liker vel å dra på byen med en venninne og bli ignorert til fordel for henne.

Alle jeg kjenner med god personlighet har mange venninner, og noen av dem er pene. Men jeg kjenner også en rekke pene jenter som sliter ekstra med sure stikk fra venninner og andre jenter som hele tiden vil trekke dem ned. Det er en ulempe sosialt å se bra ut, men selvsagt en megafordel ift. å få seg type.

Kvinner er kvinner verst :-)

Skrevet (endret)

Nei, de får ofte sjalu "venner"

Endret av Chevelle
  • Liker 2
Skrevet

yup, bedre jobber, rikere, flere venner etc... masse fordeler....

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at jeg er en godt likt person, har venner av begge kjønn ,men mannfolk liker meg ikke på DEN måten. Norske menn liker meg ikke rett og slett.. Jaja. I følge teorien om at de som har mange venner er populære så burde jeg vært gift for lenge siden!

Anonymous poster hash: b195c...c17
Gjest Peanut
Skrevet

Mener å huske at det har vært skrevet en del om at det gikk så mye bedre for penere mennesker... Men vil jo tro at det og (som mye annet) kommer an på hvordan man er som person..

En venn av meg er ekstremt introvert (mer enn meg) og han har én venn.

Gjest Nightwich
Skrevet

Etter malen her inne har jeg middels utseende og er feit,- alikevel har jeg masse venner, flere enn jeg rekker å ta meg av og har alltid vært populær blandt begge kjønn.

Jeg har også god selvtillitt, god utdannelse, god inntekt og en mann som elsker meg.

Utseende har ingenting å si folkens !!! Når skal det synke inn ?

Det som teller er å være blid og omgjengelig, med empati og sosiale antenner.

Jeg får stadig høre at folk trives i mitt selskap fordi jeg SER dem og det gjør at folk føler seg vel

• Liker 1
Gjest TheRighteous
Skrevet

Dette er helt riktig! Stemmer i mange situasjoner..

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: e80cd...960

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste er venn med folk etter personlighet og ikke utseende. Men jeg tror pene jenter kan lettere få nye venner, men vil miste de like fort igjen hvis hun behandler de dårlig.

I tillegg er jeg enig med de lenger oppe om at mange jenter behandler pene jenter dårligere.

Kanskje fordi menn behandler pene kvinner bra, og mindre pene kvinner dårlig?

Anonymous poster hash: cf832...df1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...