AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hva gjør man når flertallet av venner ikke "godtar" forholdet? Lei av at vi sniker oss rundt og måtte levere hvite løgner.. Det verste er at vi er 23 og 30 år, men likevel utrolig vanskelig når folk ikke vil at vi skal være sammen.. Hvordan løse noe sånt? Anonymous poster hash: e4e38...aed
Gjest Blomsterert Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Du må jo fortelle hvorfor de ikke godtar da! Er han voldelig,er jeg på dine venners side. Er det pga hudfarge,skjønner jeg du er frustrert. Så hva er grunnen??
Gjest Faerunpedia Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Venner har vel ikke noe med hvem du er i forhold med.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Grunnen er hans fortid og at vi har hatt litt drama i forholdet, ikke noe vold eller slike ting! Vi har hatt problemer med kommunikasjonen som gjorde at vi misforstod hverandre hvis det var noe vanskelig og venner av oss har plukket opp dette + da hans fortid.. Med hans venner tror jeg det handler om at han ble såret når vi kranglet og tenker kanskje han har det bedre uten meg.. Jeg vet ikke med de. Men de vennene av meg har aldri gått inn for å gi han en sjans, så de hører på rykter og fortid. Og de sier jeg bare er dum og naiv når jeg prøver å forklare. Anonymous poster hash: e4e38...aed
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Kommer helt an på hva fortiden er. Jeg ville også frarådet noen jeg bryr meg om hvis det var mye "grums" der. Jeg har hatt venninner som har påståelig datet slike menn og det endte alltid i tårer. I ettertid angrer de på at de ikke lyttet til de som kjenner dem godt. Anonymous poster hash: f0417...14b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Kommer helt an på hva fortiden er. Jeg ville også frarådet noen jeg bryr meg om hvis det var mye "grums" der. Jeg har hatt venninner som har påståelig datet slike menn og det endte alltid i tårer. I ettertid angrer de på at de ikke lyttet til de som kjenner dem godt. Anonymous poster hash: f0417...14b Jeg forstår det, han har vært helt ærlig på fortiden før vi ble sammen og dette er jo snakk om flere år tilbake, men han greide da å få et rykte som bråkemaker og player.. Jeg valgte å gi en sjans og han har ikke vært utro eller lagd noe bråk mens vi var sammen... Men de liker ikke typen han er og syntes jeg fortjener bedre (deres ord) Anonymous poster hash: e4e38...aed
Gjest Blomsterert Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Grunnen er hans fortid og at vi har hatt litt drama i forholdet, ikke noe vold eller slike ting! Vi har hatt problemer med kommunikasjonen som gjorde at vi misforstod hverandre hvis det var noe vanskelig og venner av oss har plukket opp dette + da hans fortid.. Med hans venner tror jeg det handler om at han ble såret når vi kranglet og tenker kanskje han har det bedre uten meg.. Jeg vet ikke med de. Men de vennene av meg har aldri gått inn for å gi han en sjans, så de hører på rykter og fortid. Og de sier jeg bare er dum og naiv når jeg prøver å forklare. Anonymous poster hash: e4e38...aed Hva er det du ikke forstår? Vennene er vel lei drama! Vær stabile et år eller to,så får du se om de godtar. Du må lære deg å skjønne hvorfor andre er kritiske. Da må en tenke etter h v o r f o r. Du er sikkert ung. Men sett deg litt i andres sted iblant. Da forstår du mye lettere. Vennene deres er bekymret. Med god grunn. Har du og kjæresten funnet ro,så vær tålmodig.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Hva er det du ikke forstår? Vennene er vel lei drama! Vær stabile et år eller to,så får du se om de godtar. Du må lære deg å skjønne hvorfor andre er kritiske. Da må en tenke etter h v o r f o r. Du er sikkert ung. Men sett deg litt i andres sted iblant. Da forstår du mye lettere. Vennene deres er bekymret. Med god grunn. Har du og kjæresten funnet ro,så vær tålmodig. Jeg forstår at de er lei drama. Men det vanskelige er jo om vi skal omgås alle sammen.. Føler jeg må være med mine og han med hans venner og det er ikke sånn at vi står å krangler i offentligheten. Men da får jeg bare være tålmodig. Selvom det har vært et halvt år med "fred" i forholdet.Anonymous poster hash: e4e38...aed
Gjest Blomsterert Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Jeg forstår at de er lei drama. Men det vanskelige er jo om vi skal omgås alle sammen.. Føler jeg må være med mine og han med hans venner og det er ikke sånn at vi står å krangler i offentligheten. Men da får jeg bare være tålmodig. Selvom det har vært et halvt år med "fred" i forholdet.Anonymous poster hash: e4e38...aed Vennene deres er jo informert om problemene selv om dere ikke krangler i offentlighet. Og det er jo ting h a n har sagt til sine venner som gjør at de tar avstand til deg. Og samme med dine. Gi det lenger tid. Et år eller to.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 er i samme situasjon selv faktisk..mitt tips er å unngå å snakke med venner om kranglingen osv, hold kortene tett til brystet. og om du virkelig vil være sammen med ham, så ikke tenk på hva vennene deres tenker. er tross alt deres forhold Anonymous poster hash: 26384...53e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Kan det muligens tenkes at vennene dine har rett, og at han vil bety trøbbel? Et halvt år er ikke lenge, og hans "sanne jeg" kan komme fram etter hvert. Vennene dine vil deg jo bare ditt beste. Anonymous poster hash: 150bb...8c1
Chia Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Min erfaring er å dele minst mulig negativt om forholdet ditt til venninner du ikke er kjempe close med. Venninner har en tendens til å overdramatisere og nærmest svartmale ting som ikke egentlig er noe problem. Om de gjøre dette for å være sååå støttende eller om de bare elsker at det går dårlig med andres folks forhold vites ikke. Jeg har en venninne som jeg har snakket litt med hvis jeg har vært irritert på samboeren min, da skal hun alltid grave seg dypt ned i problemene og gjerne gjøre dem mer alvorlige enn de er... også gjerne slenge på en kommentar " du fortjener bedre enn det" selv om problemet var at typen slang sokkene på bordet en gang. Så nå velger jeg bare å svare "KJEMPE BRAAA" hver gang hun spør meg hvordan det går! likevel gir hun meg sånn medfølelende "stakkars deg" blikk selv om det går supert med meg og min kjære, vi har kjøpt hus sammen, mens hun er singel og alenemor... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Kan det muligens tenkes at vennene dine har rett, og at han vil bety trøbbel? Et halvt år er ikke lenge, og hans "sanne jeg" kan komme fram etter hvert. Vennene dine vil deg jo bare ditt beste. Anonymous poster hash: 150bb...8c1 Vi har vært sammen i to år, siste halvåret har vi vært flinke til å prate ordentlig sammen istedenfor å krangle. De har rett i hvordan han har vært for typ 7år siden ja, men de kjenner han ikke.. Kanskje er jeg naiv og dum, men jeg vil ikke dømme mennesker selvom de hat gjort noen feil i livet. Noe jeg syntes de har gjort gjennom hele forholdet Anonymous poster hash: e4e38...aed
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Min erfaring er å dele minst mulig negativt om forholdet ditt til venninner du ikke er kjempe close med. Venninner har en tendens til å overdramatisere og nærmest svartmale ting som ikke egentlig er noe problem. Om de gjøre dette for å være sååå støttende eller om de bare elsker at det går dårlig med andres folks forhold vites ikke. Jeg har en venninne som jeg har snakket litt med hvis jeg har vært irritert på samboeren min, da skal hun alltid grave seg dypt ned i problemene og gjerne gjøre dem mer alvorlige enn de er... også gjerne slenge på en kommentar " du fortjener bedre enn det" selv om problemet var at typen slang sokkene på bordet en gang. Så nå velger jeg bare å svare "KJEMPE BRAAA" hver gang hun spør meg hvordan det går! likevel gir hun meg sånn medfølelende "stakkars deg" blikk selv om det går supert med meg og min kjære, vi har kjøpt hus sammen, mens hun er singel og alenemor... Ja, har vært veldig dum på akkurat det. Har mange venner og alle vet omtrent alt om kranglene.. Noen av vennene mine støtter meg fortsatt i være med han, men resten vil ikke høre min forklaring på saken en gang. Hvem prater du med når du trenger en liten utblåsning da? TsAnonymous poster hash: e4e38...aed
Chia Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Ja, har vært veldig dum på akkurat det. Har mange venner og alle vet omtrent alt om kranglene.. Noen av vennene mine støtter meg fortsatt i være med han, men resten vil ikke høre min forklaring på saken en gang. Hvem prater du med når du trenger en liten utblåsning da? TsAnonymous poster hash: e4e38...aed Da prater jeg med venninner som selv er i lange forhold og som vet at et forhold går opp og ned og at det ikke alltid er like rosenrødt uten at dette nødvendigvis betyr noe alvorlig. De som er mest negative er gjerne enten single eller har ingen erfaring fra langvarige forhold
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Ja, har vært veldig dum på akkurat det. Har mange venner og alle vet omtrent alt om kranglene.. Noen av vennene mine støtter meg fortsatt i være med han, men resten vil ikke høre min forklaring på saken en gang. Hvem prater du med når du trenger en liten utblåsning da? TsAnonymous poster hash: e4e38...aed Dessverre så er det ikke slik at man bare kan forlange ukondisjonell support hele tiden og så vifte dem vekk når de sier noe man ikke liker. Har et par venninner som titt og ofte har kommet for hjelp og en skulder og gråte på når typen er vanskelig. Til slutt går man jo lei. Og hvis man gir dem en mening ang. deres forhold vil de ikke ha noe av det. Enten så får du bli mer åpen og lytte til det vennene dine sier selv om de er kritiske. Eller så får du begynne å bearbeide noen av tankene dine selv, eller med en terapeut eller andre. Anonymous poster hash: f0417...14b
Ferny Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Jeg tenker at venner og bekjente er skeptiske på bakrunn av historien deres (og ting du har fortalt dem tidligere). Bare gi de tid. Vær stabile. Vært et godt par, si at du har det bra. La han bevise at han er en bra fyr. Så skal du se at de støtter dere etter hvert. De vil deg bare godt. Ta tiden til hjelp, og flytt fokuset over på deg og partneren din i første omgang. Vennene dine vil akseptere situasjonen når de ser at DU har det bra.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Dessverre så er det ikke slik at man bare kan forlange ukondisjonell support hele tiden og så vifte dem vekk når de sier noe man ikke liker. Har et par venninner som titt og ofte har kommet for hjelp og en skulder og gråte på når typen er vanskelig. Til slutt går man jo lei. Og hvis man gir dem en mening ang. deres forhold vil de ikke ha noe av det. Enten så får du bli mer åpen og lytte til det vennene dine sier selv om de er kritiske. Eller så får du begynne å bearbeide noen av tankene dine selv, eller med en terapeut eller andre. Anonymous poster hash: f0417...14b Ukondisjonell? Virkelig? Og support...bedre å skrive enten begge ord riktig på norsk eller engelsk, ikke finne på et ord og så bruke engelsk. Det heter uforbeholden støtte eller unconditional support. Argh! Anonymous poster hash: 150bb...8c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå