Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal selge min leilighet på Sinsen i Oslo. Jeg er førstegangsselger så trenger litt hjelp. Er det noen som kan anbefale megler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg ut en annonse på mittanbud og meglere vil kontakte deg. Møt flere og vurder de ulike tilbudene og kjemi med megleren. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut en annonse på mittanbud og meglere vil kontakte deg. Møt flere og vurder de ulike tilbudene og kjemi med megleren. Lykke til :)

Er ikke så enig i dette. Legger du ut annonse på mittanbud får du ikke svar før om noen par dager og som oftest av meglere som er ny i bransjen.

Anbefaler TS å ta direkte kontakt med meglerforetaktene - helst en med juridisk bakgrunn f.eks. en jurist eller advokat i foretaket.

Anonymous poster hash: e9951...e1a

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar Blådiamant og AB :)

Noen flere forslag?

Skrevet

Jurist eller advokat er alltid en trygghet, men tror du like gjerne kan kontakte de lokale meglerne rundt der du bor og så be de komme med et tilbud. His du legger ut på mittambud så kan du jo få inn fokk som ikke er spesifikt kjent i ditt nabolag... Så lenge meglerne vet at de er i konkurranse med andre så gir de jo gode tilbud...

Skrevet

Takk for svar Zerenta. To lokalkjente meglerforetaker her er Eiendomsmegler1 og iHus. Men iHus har jeg hørt så mye dårlig om at jeg ikke tør å satse på dem :(

Skrevet

Takk for svar Zerenta. To lokalkjente meglerforetaker her er Eiendomsmegler1 og iHus. Men iHus har jeg hørt så mye dårlig om at jeg ikke tør å satse på dem :(

Det tror jeg kommer veldig an på megleren, er sikkert både gode og dårlige megler innenfor ethvert firma. De eiendomsmeklerne som er tilknyttet banker (DNB, Eiendomssmekler1 etc...) har ofte mer fastpris og mindre provisjon, så jeg tenker at de ofte ikke nødvendigvis er like avhengige av at akkurat ditt salg går bra... Men jeg ville nok uansett gått for den personen jeg likte best, og som gav best tilbud...

Skrevet

Ville kontaktet EiendomsMegler 1 Sinsen og Aktiv Carl Berner i første runde. Har de veldig ulike tilbud, ville jeg snakket med en megler til.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Og husk at du kan alltid forhandle med megleren om prisen. På den måten fikk jeg avslag på 20 000 kr, selv om ha var allerede den billigste sammenliknet med andre. Endte opp med å betale 82000 i stedet for 120 000 kr.

Skrevet

Jeg fulgte rådet til Sissan1 og avtalte kundemøte med Eiendomsmegler1 på Sinsen og Aktiv Carl Berner. Begge kommer i dag. Jeg har en far som er advokat så han skal være med på kundemøtene. Er spent :)

Noe spes. jeg bør være obs på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å sjekke om privatvisninger og vanlig visning er inkl i prisen, eller kan det fort bli dyrt hvis du har flere runder. Jeg har nettopp solgt leilighet på torshov og da brukte jeg en melger fra Aktiv, hun var kjempeflink.

Anonymous poster hash: a4c7a...dd8
Skrevet

Gjør det klart for dem at de er i konkurranse... Koster det ekstra for ekstra visninger? er styling av leiligheten med? Husk at de jobber for deg!

Skrevet

Eiendomsmeglere er ikke jurister (selv om de har mye jus i fagkretsen), og skal heller ikke være det. Det er fint at du har med faren din for din egen trygghet, men det kan tjene mot sin hensikt om han prøver å sette megleren fast til avhendingsloven på tilbudsmøtet.

Både Aktiv og EiendomsMegler 1 har gode støttesystemer rundt meglerne sine som tar seg av kontraktsarbeid osv.

Den du møter er den som skal selge leiligheten din, og det gjør de best om de evner å skape tillit hos kjøpere, så de føler seg trygge.

Jeg ville kjent på personkjemi, og så ville jeg sjekket hva megleren som kommer til deg har solgt av leiligheter i området tidligere. Og det er ikke nødvendigvis den megleren som gir deg høyest prisantydning som får høyest pris til slutt.

Er det en toroms kan du sannsynligvis spare mye på å ikke annonsere i avis, det er leiligheter som "selger seg selv" og det er tilstrekkelig med Finn Eiendom sannsynligvis. Dersom du blir tilbudt en dyr annonsepakke med Aftenposten-annonser, ville jeg vært veldig kritisk, og bedt om å få den veldig rabattert.

AnonymBruker
Skrevet

Eiendomsmeglere er ikke jurister (selv om de har mye jus i fagkretsen), og skal heller ikke være det. Det er fint at du har med faren din for din egen trygghet, men det kan tjene mot sin hensikt om han prøver å sette megleren fast til avhendingsloven på tilbudsmøtet.

Både Aktiv og EiendomsMegler 1 har gode støttesystemer rundt meglerne sine som tar seg av kontraktsarbeid osv.

Den du møter er den som skal selge leiligheten din, og det gjør de best om de evner å skape tillit hos kjøpere, så de føler seg trygge.

Jeg ville kjent på personkjemi, og så ville jeg sjekket hva megleren som kommer til deg har solgt av leiligheter i området tidligere. Og det er ikke nødvendigvis den megleren som gir deg høyest prisantydning som får høyest pris til slutt.

Er det en toroms kan du sannsynligvis spare mye på å ikke annonsere i avis, det er leiligheter som "selger seg selv" og det er tilstrekkelig med Finn Eiendom sannsynligvis. Dersom du blir tilbudt en dyr annonsepakke med Aftenposten-annonser, ville jeg vært veldig kritisk, og bedt om å få den veldig rabattert.

Mange meglere ER faktisk jurister... Selvfølgelig skal man gå for den man har god kjemi med, men om man koker to like godt, så ville jeg ikke nølt med å gå for juristen.

Anonymous poster hash: 9c37f...ef1

• Liker 2
Skrevet

Mange meglere ER faktisk jurister... Selvfølgelig skal man gå for den man har god kjemi med, men om man koker to like godt, så ville jeg ikke nølt med å gå for juristen.

Anonymous poster hash: 9c37f...ef1

Vet ikke helt hva du mener med koker?

Er klar over at noen meglere er jurister, men at det er mange våger jeg å påstå ikke stemmer. Det stemmer iallefall ikke for EiendomsMegler 1 og Aktiv i Oslo, som er de TS skal prate med nå.

Noen ulempe med en jurist som megler er det selvsagt ikke, men jeg ville vært mer opptatt av om megleren min kjente boligmarkedet godt, hadde solgt mye i området tidligere, hadde referanser fra tidligere selgere og generelt en forståelse av behovet til den aktuelle kjøpergruppen for min leilighet.

Skrevet

Nå har jeg snakket med en jurist hos Eiendomsmegler1 Sinsen og en megler hos Aktiv Carl Berner. Begge hadde forskjellige måter å skille seg ut på. Men jeg har bestemt meg for å velge Eiendomsmegler1. Jeg følte at jeg fikk en bedre kjemi med henne samtidig som at hun kunne vise til gode salgsresultater.

Takk for gode råd underveis :)

• Liker 2
Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk Sissan1 og Zereta.

Det er første gang jeg selger en bolig så er veldig spent:)

AnonymBruker
Skrevet

Som megler selv så synes jeg du har gjort et meget bra valg 👍 (Du skjønner da kanskje hvilket foretak jeg jobber for 😉😁).

Så denne tråden først nå, men enig med Sissan1 om hva som er viktig når man skal velge megler. Skulle ikke forundre meg om hun er megler selv....

Eiendomsmegler 1 er jo Norges største for 5.året på rad, og det er jo ikke uten grunn at mange bruker nettopp dem.

Lykke til, får håpe du får en god pris og en god salgsopplevelse👍😊

Anonymous poster hash: 0c813...0f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...