Gå til innhold

Erfaringer fra Kristiansand Dyrepark & Badeland

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ha 2 dagers kombinert billetter. Skal overnatte utenfor parken. Blir alt for dyrt å overnatte inne i parken, dessverre.

Kan man gå inn og ut av parkene på en dag? Eller må man bli når man først har gått inn?

Har noen vært på Herli land eller Karius og Baktus dukketeater? Var det gøy? Hvilke aldersgrupper passer dette for?

Har dere tips om hva man bør gjøre? Ha med? Andre tips?

Har aldri vært i en sånn type park, hverken da jeg var barn, eller med mine barn.

Takk, takk!

Anonymous poster hash: bdb62...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke dette et spørsmål du heller burde spør om på hjemmesiden til Kristiansand Dyrepark ?

Anonymous poster hash: c34d3...43c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke dette et spørsmål du heller burde spør om på hjemmesiden til Kristiansand Dyrepark ?

Anonymous poster hash: c34d3...43c

Om tips og erfaringer fra andre barnefamilier?

Anonymous poster hash: e48cd...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale og ta med litt drikke og noe å spise på, maten var svindyr og helt elendig sist jeg var der, det er dog mange, mange år siden. Håper de har blitt bedre, men regner ikke med det er noe billigere.

Fantastisk park, her er det bare og ta seg god tid og gå igjennom alt. Bare å titte på dyrene kan man bruke et par dager på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan gå ut og inn samme dag, men da må du passe på at du får et stempel. Går du ut uten å få stempel, slipper du ikke inn igjen ettersom billettene kun kan scannes én gang.

Anonymous poster hash: c7d89...3a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Flere?

Anonymous poster hash: e48cd...0bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var der for et par år siden med mine to barn. Jeg synes det er en kjempeflott park, det er veldig mye forskjellig og vi brukte to dager bare i parken (utenom badelandet). Parken har noe for enhver smak og ungene mine elsket det.

Vi var også i badelandet. Det var ikke så bra temp når vi var der så vi badet innendørs. Bassenget for de minste var stort og flott og min minste jente som hadde totalt vannskrekk (hylte når jeg badet henne i badekaret) kurerte faktisk skrekken på en eneste dag i det bassenget. Det var så mange gøyale leker i vannet at utforskningstrangen overvant etter hvert frykten.

Et tips er å ta dere god tid. Regn en hel dag i parken, det er mye å se og masse å gjøre. Det er lurt å ta med drikke og evt noe mat å ha i bakhånd. Det er et "basarområde" der man kan betale og vinne gevinster og sånn. Jeg passet på å gå dit på slutten av dagen ellers så ville ungene bare gå tilbake dit for det var så gøyalt å vinne premier.. Det er også kø på en del ting, og det var ulempen med at jeg var der alene med barna, for det ble litt i lengste laget for 1,5-åringen å stå og vente når storesøster ville prøve noe, sånn som bilbaner og karusell.

Vi var ikke på noe teater, men vi ble med røverne til røverhuset (de kom og hanket inn folk) og da spilte de en scene fra kardemomme by (når de vekket tante Sofie synes jeg å huske).

Anonymous poster hash: 7e48e...bb7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyreparken i Kristiansand har endret seg nye de siste årene så du må ikke legge vekt på gamle anbefalinger.

Jeg syns maten var god. De har resturanger med typisk pomfri og hamburger, men også egne resturanger med sunn mat levert av bønder på sørlandet. Er dyrt så anbefaler å ta med niste, men absolutt verdt å spise middag der en av dagene. Det meste som foregår i parken er ting som hele familien kan være med på, og det er så stort at man kan gjerne gå der to dager. Selv om det er dyrt mener jeg det ikke kan måle seg med noen annen fornøyelsespark i Norge. Hyggelig personale også ! Også er jo sørlandssenteret veldig nærme. Hvis noen vil på shopping :-)

Anonymous poster hash: dc784...d2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Var i Dyreparken sist for to år siden, og maten har endret seg drastisk gjennom årene. Skal på besøk dit igjen neste helg, kommer nok til å ta et måltid eller så i parken. Dyreparken er vel en av de få parkene i dette landet med ganske god standard på maten, vil jeg påstå. ;)

Har aldri vært i badelandet, så det kan jeg ikke si så veldig mye om. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...