AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Lurer på om det er noen andre som har lest denne artikkelen, og eventuelt hva folk mener om dette: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Jeg-tar-keisersnitt-for-a-fa-barnehageplass-7576506.html#.U33lxlh_uod Først tenkte jeg at det kan være noe i det, siden hun har termin 31 August, men egentlig syntes jeg det er helt sykt å velge å ta keisersnitt kun fordi man sitter med et så dyrt huslån at man ikke har råd til å ta seg fri. Selv har jeg termin i November, og jeg har planer om å være hjemme til barnet er nærmere 2. Jeg ser ikke helt hvorfor folk stresser så mye med barnehageopptaket. Anonymous poster hash: f2277...23a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Trodde ikke du fikk lov og ta keisersnitt uten at det ligger medisinsk grunn bak det? Anonymous poster hash: f0ff8...0a6 1
Ruby_Tuesday Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Trodde ikke du fikk lov og ta keisersnitt uten at det ligger medisinsk grunn bak det?Anonymous poster hash: f0ff8...0a6 Nei, det trodde ikke jeg heller. Syntes det er helt vilt at man kan ta keisersnitt av "økonomiske årsaker"
sjøhest Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Du ser ikke hvorfor folk stresser? Det er lang ifra alle som har råd til å leve på kun en inntekt i nesten et år! 9
snusmumriken Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Trodde ikke du fikk lov og ta keisersnitt uten at det ligger medisinsk grunn bak det?Anonymous poster hash: f0ff8...0a6 Hun har innrømmet at hun har løyet til legen og fått innvilget på medisinsk grunnlag. Sitat fra henne i en annen artikkel: " - Men det er økonomien som er hovedårsaken, selv om jeg ikke kan si det til legen." Endret 22. mai 2014 av snusmumriken 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Du ser ikke hvorfor folk stresser? Det er lang ifra alle som har råd til å leve på kun en inntekt i nesten et år! Jeg har lest mye av det du har skrevet angående økonomi og barn i andre tråder. Du og jeg får bare "agree to disagree" Anonymous poster hash: f2277...23a
Kontormus Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Det er faen meg noe av det sprøeste jeg har hørt på lenge! Lyve på seg ett eller annet for å få keisersnitt? Er IKKE sikkert en får det på ønsket tidspunkt heller, og jeg tror fødselslegene ønsker at barnet skal være i livmoren så lenge som mulig opptil termin. Ja ja... 4
*Ariel* Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Jeg synes det er helt latterlig å gå for keisersnitt av en sånn grunn, men størrelsen på lånet har vi vel ikke noe med. Vi har 1 mill igjen på lånet, men har heller ikke råd til å ta noe ulønnet permisjon. Det er mange faktorer som spiller inn på en families økonomi. Og alt kan heller ikke planlegges. Jeg synes imidlertid det er utrolig at noen frivillig velger keisersnitt før naturlig fødsel, samtidig burde man fått plass i bhg når barnet er 1 år (hvis man ønsker det) uavhengig av mnd, år og bosted. Endret 22. mai 2014 av *Ariel* 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Det er faen meg noe av det sprøeste jeg har hørt på lenge! Lyve på seg ett eller annet for å få keisersnitt? Er IKKE sikkert en får det på ønsket tidspunkt heller, og jeg tror fødselslegene ønsker at barnet skal være i livmoren så lenge som mulig opptil termin. Ja ja... De tar det normalt før termin, så da blir det før september uansett. Anonymous poster hash: 5d9a3...1ff
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Sånn som jeg tolker det så er det medisinke grunner til hennes KS men også det økonomiske, og da er det helt greit syns jeg. Var det kun det økonomiske så hadde det blitt noe annet. Å være hjemme med barnet til det er 2 år har ikke vi heller rå til og vi har et boliglån på ca 2 mill. Så er kjempe glad for at vi fikk barnehageplass til høsten, barnet vil være 11 mnd når han begynner i barnehage. Men hun burde absolutt ha prøvd å finne seg en billigere bolig før hun ble gravid, om det var planlagt.Anonymous poster hash: 54624...4a4
sjøhest Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har lest mye av det du har skrevet angående økonomi og barn i andre tråder. Du og jeg får bare "agree to disagree" Anonymous poster hash: f2277...23a Jeg vet ikke hva du sikter til men OK.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Jeg synes dette er noe de burde tenkt på før hun ble gravid. De fleste barn er planlagte, og da synes jeg det er aldeles galskap å lyve seg til ks for å få barnehageplass. Anonymous poster hash: b7cfe...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Jeg synes Norge bør slutte med dette tullet som gjør at slike situasjoner oppstår. At folk blir gravide for å rekke fristen, ta KS for å rekke fristen.. Det er jo helt sykt at vi tillater at det er slik. Konstant opptak, flere arbeidsplasser og bedre planlegging faktisk. Registrer mens man er gravid hvor mange dager per uke og når barnet skal starte. Det går i andre land, hvorfor ikke i Norge? Anonymous poster hash: 4bf4b...680 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Har hørt om folk som lyver for å bli satt igang, men aldri hørt om noen som lyver for å få keisersnitt... Jeg har også termin i slutten av August og går jeg en uke over så blir det september barn, så da kommer vi også til å slite... Hadde bare kjerringrådene funket... kommer sikker til å prøve alt jeg kan... Har vært mye plaget i svangerskapet med vann i kroppen og bekkenløsning med gangvansker så jeg er sykmeldt... Hvis det blir verre på slutten, kan jeg be om å bli satt i gang? Noen som vet? Anonymous poster hash: c8972...57c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Jeg synes Norge bør slutte med dette tullet som gjør at slike situasjoner oppstår. At folk blir gravide for å rekke fristen, ta KS for å rekke fristen.. Det er jo helt sykt at vi tillater at det er slik. Konstant opptak, flere arbeidsplasser og bedre planlegging faktisk. Registrer mens man er gravid hvor mange dager per uke og når barnet skal starte. Det går i andre land, hvorfor ikke i Norge? Anonymous poster hash: 4bf4b...680 Konstant opptak hadde sikker vært noe, men da igjen blir det flere og flere barn utover året i bhg. og de vil trenge flere ansatte bare en periode, for i august så begynner 5/6-åringene på skolen og da blir det få unger igjen i bhg... Anonymous poster hash: c8972...57c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Har hørt om folk som lyver for å bli satt igang, men aldri hørt om noen som lyver for å få keisersnitt... Jeg har også termin i slutten av August og går jeg en uke over så blir det september barn, så da kommer vi også til å slite... Hadde bare kjerringrådene funket... kommer sikker til å prøve alt jeg kan... Har vært mye plaget i svangerskapet med vann i kroppen og bekkenløsning med gangvansker så jeg er sykmeldt... Hvis det blir verre på slutten, kan jeg be om å bli satt i gang? Noen som vet? Anonymous poster hash: c8972...57c Du blir som regel ikke satt igang pga at mor er sliten vondt og er lei. Om ungen har det best i magen så er det barnet som går først. Ikke du. Anonymous poster hash: 4bf4b...680
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Det er allerede en laaaang tråd om det her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=839084 Anonymous poster hash: 5c185...970
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Konstant opptak hadde sikker vært noe, men da igjen blir det flere og flere barn utover året i bhg. og de vil trenge flere ansatte bare en periode, for i august så begynner 5/6-åringene på skolen og da blir det få unger igjen i bhg... Anonymous poster hash: c8972...57c Ja, måtte blitt det samme med skolen. At man da begynner i klassen da man fyller etc. Slik er det her i landet jeg bor, ikke at det er relevant for situasjonen i Norge, men det fungerer flott og fødsler bli jo delt godt utover året. Konstant oppdag i barnehage, SFO og skole. Er man født 6 desember, så begynner man på skolen da man har fylt f.eks 5, og følger ikke året man er født i. Anonymous poster hash: 4bf4b...680
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Ja, måtte blitt det samme med skolen. At man da begynner i klassen da man fyller etc. Slik er det her i landet jeg bor, ikke at det er relevant for situasjonen i Norge, men det fungerer flott og fødsler bli jo delt godt utover året. Konstant oppdag i barnehage, SFO og skole. Er man født 6 desember, så begynner man på skolen da man har fylt f.eks 5, og følger ikke året man er født i. Anonymous poster hash: 4bf4b...680 Ja det hørtes jo praktisk ut! NOT! Det går jo ikke an. Da blir det nye i klassen annenhver dag og de som startet i januar har lært mye mer enn de som fyller i august. Skal hver elev ha egen lærer da eller? Anonymous poster hash: 5c185...970 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Ja det hørtes jo praktisk ut! NOT! Det går jo ikke an. Da blir det nye i klassen annenhver dag og de som startet i januar har lært mye mer enn de som fyller i august. Skal hver elev ha egen lærer da eller? Anonymous poster hash: 5c185...970 Det fungerer her, hadde det ikke vært praktisk så hadde de vel ikke gjort det? Akkurat detaljene kjenner jeg ikke, hvordan det gjennomføres. Anonymous poster hash: 4bf4b...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå