Gå til innhold

Hyggelig med kort eller må det være gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere kollega gifter seg neste helg, og jeg lurte på å kjøpe inn et kort og få alle hennes tidligere kollegaer til å skrive under. Jeg tenker selv at det vil være hyggelig med en liten hilsen, men jeg lurer på om det blir feil dersom det kun er et kort med en hilsen, og ingen gave?

Skal jeg ordne gave fra gamle jobben så blir det fort et enormt tiltak. Jeg har ikke råd til å kjøpe en gave på vegne av gamle jobben (de får gave fra meg, jeg skal jo i bryllupet), og siden hun ikke lenger er ansatt så betaler ikke jobben det. I så fall er det snakk om innsamling fra de enkelte, og folk har jo aldri kontanter, og er ikke alltid så interessert når man gjerne ender med å betale forskjellige beløp... Så da vil det fort ende med at jeg ikke får dekket inn kostnaden og at jeg må mase på folk og at det generelt blir sur stemning... Er ikke sånn kjempeinteressert i det altså...

Bør jeg ordne med en hilsen fra gamlejobben hennes, eller bør jeg droppe det dersom det ikke inkluderer gave?

Anonymous poster hash: ae2f8...9b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke gi gave, men for eksempel en blomst. Uansett går det an å sende ut en mail til de tidligere kollegaene og si at de som er interesserte i å være med kan sette inn en tier på konto til deg (eller gi deg en tier) innen en viss dato, og så kjøpe gave eller blomst for de pengene. Da kan du få dem som har betalt inn til å skrive på kortet også, og det blir ikke så stort tiltak.

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun ikke jobber der lengre, så hadde jeg holdt meg til et kort som en hilsen. :)

Anonymous poster hash: 0b0f2...0ea
  • Liker 2
Skrevet

Hadde jeg fått et fint kort med en hilsen i fra mine tidligere kollegaer til mitt bryllup i sommer hadde jeg vært kjempe glad bare fordi de husket på meg :) Alt trenger ikke om å koste og som brudepar får vi mer en nok gaver. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...