Gå til innhold

fryse avokado

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lagd advokadomos og fryst, til babyen min på 6 mnd. Smakte på mosen først og den var god, inneholder kun avokado. Tok ut et glass av frysern i går kvled og smakte på den i dag og den smaker pyton. Tinte den i kjøleskapet. Er det vanlig? Bør ikke advokado fryses? Vil ikke gi den til barnet mitt.

Anonymous poster hash: d6cb1...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, avokado skal ikke fryses. Den skal heller ikke ligge i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 41329...4cf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så hva gjør man om ungen bare skal ha 1-2 teskjer i grøten og man ikke vil spise resten selv? Leste en plass at mosen kan fryses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, avokado skal ikke fryses. Den skal heller ikke ligge i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 41329...4cf

«Umoden avokado har lang holdbarhet i temperatur på 6-10 º, men modnes lett på kjøkkenbenken i en plastpose sammen med f.eks et eple. Moden avokado kan oppbevares i kjøleskap, men aldri under 5 ºC. Da får den grått fruktkjøtt.»

http://www.bama.no/eway/no/gronnsaker/avokado/index.aspx

Hvorfor mener du at avokado ikke skal oppbevares i kjøleskapet, har du dårlige erfaringer med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avokado kan lagres i kjøleskapet, men den er bedre og modnes fortere i romtemp

Anonymous poster hash: 9f97a...087
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun hatt den i kjøleskapet over natta mens den tinte opp, har vel neppe noe å si for smaken siden den var i et glass med lokk. Synd at den blir ødelagt av å fryses da. Ubehandlet avokado pleier jeg å ha liggende på benken.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Hvorfor vil du ikke spise resten selv? Avokado er jo så godt! Går jo an å bruke den i salat eller lage guacamole av den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Jamie Oliver, han tipset om å legge avocado i frysen. Selvfølgelig ferdig modnet, delt opp (til smoothie) eller most. Et tips til deg kan være å fryse mosen i zip-lockposer og fordele mosen i posen så flat som mulig. Da tiner den på under en halvtime på kjøkkenbenken. Eller etter 10 min i et kaldt vannbad.

Vil tro at den dårlige smaken kommer av at den har stått for lenge og tint for sakte.

Jeg lager støtt og stadig guacamole på denne måten, legger den i vannbad når jeg begynner på matlaging, og den tiner på no time! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I kjøleskap med steinen i ville den klart seg langt bedre.

Anonymous poster hash: d0aa2...f64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planen var å gi avokado i kveldsgrøten ofte, orker ikke spise avokado ofte da jeg ikke liker avokado (men kjenner forskjell på god avokado og den stygge).

Takk for tips!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...