AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hei, Vi er på boligjakt, men ingen av oss bor i Oslo for øyeblikket. Vi har hørt at Norstrand og Bekkelaget er ett fint og trygt sted å bo. Vi har sett ett par steder på finn som kan være aktuelt for oss. Det som forvirrer meg er annonsene. Det står f.eks på overskriften at huset ligger på Norstrand, men på kartet er den midt på Lambertseter. Ta for eksempel dette: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48474844&searchclickthrough=true Ligger den på Norstrand eller Lambertseter, megleren eller kartet som blingser? Takk! Anonymous poster hash: a6665...904
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Sjekk fanen "Nabolag" så er det f.eks 0,3 km til Lambertseter Kirke, og større avstand til Nordstrand. Det er veldig korte avstander akkurat der så jeg skjønner du tviler. Anonymous poster hash: 0916e...194
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Sjekk fanen "Nabolag" så er det f.eks 0,3 km til Lambertseter Kirke, og større avstand til Nordstrand. Det er veldig korte avstander akkurat der så jeg skjønner du tviler. Anonymous poster hash: 0916e...194 Tusen takk Jeg er ikke kjent der i det hele tatt, men irriterer meg at megleren ikke oppdaterer lokalkunnskapene sine på hvilket område huset ligger. Anonymous poster hash: a6665...904
Daria Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Veldig mange stedsbetegnelser i Oslo overlapper hverandre - jeg kan fint bruke 4-5 forskjellig om hvor jeg bor, uten at noe av det egentlig er feil. Meglerne velger gjerne det de tror selger best og høres mest attraktivt ut. Lambertseter ligger i bydel Nordstrand, så her har megleren sitt på det tørre. Se mer på kart og adresser og mindre på hvilket ord meglerne bruker. 3
Aldrisur Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Lambertseter var tidligere en egen bydel som hadde betegnelsen "Bydel Lambertseter". 1. januar 2004 ble bydel Lambertseter og Bydel Nordstrand slått sammen, og hele området kalles nå Bydel Nordstrand. Lambertseter er den eldste drabantbyen i Oslo og området består for det meste av blokker og rekkehus og ligger "vegg i vegg" med villastrøket som tidligere fikk lov til å hete Nordstrand helt alene.
Kontormus Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Etter sammenslåingen tilhører Lambertseter bydel Nordstrand, men det er fremdeles "klasseskille" mellom stedene. Og meglere bruker dette for det det er verdt, da det er "finere" å bo på Nordstrand enn Lambertseter.
Sissan1 Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Lambertseter er også et fint og trygt sted å bo :-), og gjerne litt billigere (dog dyrt) enn Nordstrand Sentrum. 3
Kontormus Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Eiendommen du viser oss ligger helt på grensen til Lambertseter, men er mere Nordstrand-strøk enn Lambertseter. Slike boliger finns ikke på selve Lambertseter, da det der stort sett er 3-roms blokkleiligheter bygget på tidlig 50-tall der. Boliger av de standart du viser finner du stort sett på selve Nordstrand, Ekeberg og Bekkelaget. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Eiendommen du viser oss ligger helt på grensen til Lambertseter, men er mere Nordstrand-strøk enn Lambertseter. Slike boliger finns ikke på selve Lambertseter, da det der stort sett er 3-roms blokkleiligheter bygget på tidlig 50-tall der. Boliger av de standart du viser finner du stort sett på selve Nordstrand, Ekeberg og Bekkelaget. Takk, vi vil helst bo nærmere Norstrand sentrum og i enebolig. Jeg tok den bare som eksempel på beliggenheten. Jeg hører at det er visse steder på Lambertseter man bør unngå og Søndre Nordstrand egentlig er Holmlia. Vi skal bruke sommeren til å finne drømmeboligen og forhåpentligvis i ett trygt nabolag. Anonymous poster hash: a6665...904
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Kastellet er fint f.eks Nordstrand Anonymous poster hash: 0916e...194
Gjest Lille-pus Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Ser du har fått presise svar, og yepp. Det er Lambertseter, men en del av Lambertseter som i alle fall var bra for 10 år siden Er det til Sæter du vil når du snakker om Nordstrand sentrum? Eller er det litt feilaktig til Holtet?
Puny Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk Jeg er ikke kjent der i det hele tatt, men irriterer meg at megleren ikke oppdaterer lokalkunnskapene sine på hvilket område huset ligger. Anonymous poster hash: a6665...904 Megleren er nok veldig klar over at dette er Lambertseter, men ønsker å presse opp prisen ved å kalle det Nordstrand... Vær obs på at de noen ganger forandrer på postnummeret også, for å få boligen inn under ønsket kategori på Finn 1
Aldrisur Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Kaptein Oppegårds vei ligger på Nordstrand og har alltid ligget på Nordstrand, selv om veien ligger på grensen mot Lambertseter. 1
Kontormus Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Takk, vi vil helst bo nærmere Norstrand sentrum og i enebolig. Jeg tok den bare som eksempel på beliggenheten. Jeg hører at det er visse steder på Lambertseter man bør unngå og Søndre Nordstrand egentlig er Holmlia. Vi skal bruke sommeren til å finne drømmeboligen og forhåpentligvis i ett trygt nabolag. Anonymous poster hash: a6665...904 Søndre Nordstrand kan du bare hoppe over med en gang, da det betyr Holmlia, Bjørndal, Hauketo og Prinsdal (sistnevnte er bedre strøk med mest eneboliger og ligger høyere i kurs). Denne bydelen ligger med en av de laveste kvadratmeterprisene (selv om det er dyrt nok) i Oslo og har en av de med høyest andel ikke-vestlige innvadrere (og en kan si hva en vil, men det preger bydelen negativt).
listefyll Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 At det er visse områder på Lambertseter man bør unngå forstår jeg ikke. Synes ikke der er noe forskjell på munkelia, bergkrystallen og Karlsrud. Sistnevnte har flotte eneboliger også. Største fordelen med Lambertseter-siden som grenser til f.eks radarveien hvor det er både blokker og eneboliger, er at Lambertseter har t-banen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Dette er like i nærheten av der jeg bor. For å gjøre det verre; jeg ville sagt Munkelia :-) Men dette er Nordstrand, helt klart ut fra bydelsgrensene. Ikke så posh som lenger bort mot fjorden, men veldig stille og hyggelig. Supert å være så nær Lambertseter, forresten. Veldig bra med kino, trening, bibliotek og kjøpesenter.Anonymous poster hash: 3491e...655 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Som Osloboer ville jeg heller valgt villa på Lambertseter enn på Nordstrand av den enkle grunn at Lambertseter har t-bane.Anonymous poster hash: f2d1f...392 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Kaptein Oppegård er Nordstrand, uten tvil. Jeg synes dessuten "Lambertseter" er dårlig plassert på det kartet, skriften står for langt sør, over Munkelia t-bane. Hadde vært mer riktig å plassere teksten over Lambertseter t-bane, senteret og Lambertseterveien. Anonymous poster hash: 34cef...909 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Den har også t-banestasjon Munkelia, jeg vil derfor si den ligger på Lambertseter. Anonymous poster hash: 4ad39...227
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Kaptein Oppegård er Nordstrand, uten tvil. Jeg synes dessuten "Lambertseter" er dårlig plassert på det kartet, skriften står for langt sør, over Munkelia t-bane. Hadde vært mer riktig å plassere teksten over Lambertseter t-bane, senteret og Lambertseterveien. Anonymous poster hash: 34cef...909 Kaptein Oppegårds vei lå i Lambertseter bydel, da den eksisterte. Grensen gikk ved Obers Rodes vei i vest og Nordstrandveien i sør. Selve området som boligen det vises til i Ts' hovedinnlegg ligger nok mer i "Nordstrand-strøk" enn det som er typisk Lambertseter. Jeg vil si at beliggenheten er veldig fin, med kort vei til t-bane, skoler, kino, svømmehall, idrettshall og idrettsbanen. Anonymous poster hash: e815c...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå