AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Her! Her har vi gabske stor økonomisk forskjell hos mor og far - noen erfaringer rundt dette? Kanskje har du egne erfaringer fra du var barn, eller er i liknende situasjon nå? Har du noen tanker og tips rundt dette? Anonymous poster hash: 4c908...e2c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Jeg og eks-mannen har ekstremt stor forskjell i økonomi. Jeg har utbetalt nesten 30.000,- i mnd (og relativt lave månedlige kostnader), mens han lever på sosialstøtte. Det merkes nok godt på hva vi gjør sammen med barnet, men siden det er jeg som har hovedomsorgen, tror jeg ikke det merkes på andre ting. Det hender jeg betaler for at eksen skal få ta med barnet vårt på bading f.eks, og julegaver fra pappa til barnet, er det jeg som betaler. Anonymous poster hash: d81f2...db8 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Jeg og eks-mannen har ekstremt stor forskjell i økonomi. Jeg har utbetalt nesten 30.000,- i mnd (og relativt lave månedlige kostnader), mens han lever på sosialstøtte. Det merkes nok godt på hva vi gjør sammen med barnet, men siden det er jeg som har hovedomsorgen, tror jeg ikke det merkes på andre ting. Det hender jeg betaler for at eksen skal få ta med barnet vårt på bading f.eks, og julegaver fra pappa til barnet, er det jeg som betaler.Anonymous poster hash: d81f2...db8 Jeg må bare få si at du virker som en utrolig all right person! Ikke mange i din situasjon som gjør det samme! :-) Videre så har vi en relativt lik situasjon, bare at den med hovedomsorgen får sosialstøtte og dermed nok har litt mer å rutte med enn din x-mann. Her merker vi det også godt på aktiviteter som svømming, friluftsliv, ferier mm. Men barnet trives selvsagt hos begge to, men det er kanskje litt rart når barneromm hos den ene nesten er like stor som hele hjemmet til den andre forelderen. Men, jeg tror uansett at barn fint har godt av å se ulike økonomiske situasjoner, så lenge foreldrene klarer å la være å legge så mye vekt på det :-) TsAnonymous poster hash: 4c908...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Når man har felles barn, bør man ha en form for fellesøkonomi. F.eks. prosentvis fordeling av utgifter etter inntekt. Anonymous poster hash: df932...4ec
ViljaH Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Når man har felles barn, bør man ha en form for fellesøkonomi. F.eks. prosentvis fordeling av utgifter etter inntekt.Anonymous poster hash: df932...4ec Noen utgifter er "må" mens andre er valgfri. Barnet må ha sko og mat, men kvalitet er valgbart. Badeland er helt valgfritt. Hvordan tenkte du det skulle løses i felles økonomi? Og hva hjelper felles øk når den ene har veldig lite penger, den andre mye? Skal man ikke få lov å bruke penger på barnet etter lommebok? Da er det bedre at den som har mest er raus av hensyn til barnet, slik som innlegg 2 beskriver. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Når man har felles barn, bør man ha en form for fellesøkonomi. F.eks. prosentvis fordeling av utgifter etter inntekt. Anonymous poster hash: df932...4ec Jeg har absolutt ingen planer å ha noen form for fellesøkonomi med eks-mannen min altså. Anonymous poster hash: d81f2...db8 1
maria b Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Når man har felles barn, bør man ha en form for fellesøkonomi. F.eks. prosentvis fordeling av utgifter etter inntekt. Anonymous poster hash: df932...4ec Det er vel ikke naturlig å ha felles økonomi når man ikke bor sammen 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Når man har felles barn, bør man ha en form for fellesøkonomi. F.eks. prosentvis fordeling av utgifter etter inntekt. Anonymous poster hash: df932...4ec Det vil vel ikke fungere ;-) I et tilfelle der den ene har så lite at den ikke kan forsørge sin del av barnets utgifter som er rett og rimelig så tenker jeg at den andre bør ha omsorgen? Og har den andre omsorgen fra før ser jeg ingen grunn til at samværsforeldren trenger støtte fra den med daglig omsorg da dette er noe sistnevnte skal dekke ganske bra oppom. Uansett, det er vel ikke helt reelt at noen i norge i dag ikke klarer å ta vare på barnet sitt økonomisk - da trår vel nav inn med hjelpende midler :-) Men, å ha et godt og raust sammarbeid er jeg helt for! :-) Anonymous poster hash: 4c908...e2c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Men er det ofte slik at det er kvinnen som igjen ofte har hovedomsorgen, som er den med svakest økonomi? Anonymous poster hash: 4c908...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå