Gå til innhold

Skulle ikke hatt lov til å få barn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men pass deg for å si det her :hoho: , du får sikkert en skyllebøtte med enkelt-eksempler på at "de barna har det sikkert like godt" osv...

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Enig..... at det går an!!

Gjest Muslingen
Skrevet

:o :cry:

Stakkars gutten....

Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt enig. Slike mennesker skulle ikke fått ha barn i det hele tatt. :evil:

Skrevet

Ego..ego..ego...hvorfor må det være så mye av det i verden?? :-(

Skrevet

De kan jo ikke ha evne til å FØLE? Hvis de har hatt omsorgen for denne gutten 5 år, må de vel ha følt omsorg for ham, knyttet bånd, opplevd mange fine ting, utviklet litt instinkter - vi mennesker er jo programmert til å beskytte barn, er de født fullstendig uten denne evnen? Og de er leger?

Jeg skjønner ingenting, at det går an... Stakkars gutt.

Skrevet

Er det mulig at så utrolige egoistiske og følsesløse mennesker kan passere nåløye for å få adoptere barn...

Hvor er kontrollinstansene som skal påse at det er skikkelig mennesker som får lov og få disse barn.

Barnehjemsbarn har vel hatt en tøff nok start på livet som de har, om de ikke skal være nødt til å oppleve og komme til sånne typer mennesker.Stakkars gutt. :cry:

De burde vært fratatt sin biologiske datter også :frustrert: De kan jo umulig være helt vel bevarte i toppen :sinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

Verre for et barn som har vokst opp i Sverige å bli sendt tilbake til et barnehjem i Polen enn for et barn som alltid har bodd der og ikke kjenner til en annen levestandard eller livsstil.

På barnehjem og instituajoner i Romania var hjelpearbeiderne klare på at man ikke skulle øke standaren mer enn man kunne opprattholde når hjelpearbeiderne trakk seg ut. Levestandarden på institusjonen skulle heller ikke være høyere enn den generelle levestandarden i landet.

Det innebar å innføre enkle tiltak og rutiner for å forbedre forholdene for barna. Vi jobbet bla med en del barn som var Hiv positive, Hepatitt B positive og noen med utviklet Aids. Vi brukte konsekvent ikke handsker fordi betjeningen senere ikke ville ha tilgang på dette. Vi lærte de om ulike former for smitte og hvilke forhåndsregler de måtte ta. Holdningskapende arbeid hvor vi også ved å behandle barna uten handsker viste at Hiv viruset ikke smitter via kroppskontakt eller luft.

Vel, det jeg vil frem til er at man ikke skal gi en person høy levestandard for så etter en tid ta det fra den personen igjen. Da blir det så mye verre etterpå.

Tenk å bli sendt vekk fra de som han trodde var hans foreldre og til et barnehjem i et annet land. Ikke rart han fikk psykiske problemer etterpå. Dette er jo barnemishandling.

Skrevet

Min ex-mann var pappa for min sønn i fem år. Etter at vi skilte oss var han fortsatt pappa for han i et halvt år. Men så ringte han en lørdags kveld og sa: Du kommer sikkert til å hate meg enda mer enn før, men jeg vil ikke ha han mer nå.

Jeg var så sjokkert at jeg ble stum. Han ville bare ha kontakt med vårt felles barn. Så lillesøster fikk dra til pappa, mens storebror fikk ikke det lenger.

Da vi var gift søkte han om å få adoptere gutten (som ikke hadde hatt noe kontakt med biologisk far siden han var ett år), men fikk avslag fordi han var for ung...

Gutten visste at han hadde en annen far, hadde snakket med han på tlf. et par ganger, men det var alt.

Så så lett er det visst i gi fra seg et barn, tro det eller ei! Selv for en nordmann... :wink:

Jeg er sjokkert over dette ennå, selv ett og et halvt år etterpå. Kan ærlig innrømme at jeg til tider har hatet min ex på det dypeste.

Skrevet

Ja, jeg er sjokkert, jeg synes faktisk de burde bli fratatt datteren også. Dette går ikke an! :evil:

Skrevet

Blir bare uendelig trist av å lese dette jeg... :-(

Skrevet

Sånt blir jeg :kjempesinna: for.Skjønner ikke at det går ann,og stakkars gutt.

koldbruna :cry:

Skrevet

Det er nesten sånn at jeg ikke tror på det.. Går det virkelig ann å bli så følelseskalde og jævlige!!! :o :evil:

Min ex-mann var pappa for min sønn i fem år. Etter at vi skilte oss var han fortsatt pappa for han i et halvt år. Men så ringte han en lørdags kveld og sa: Du kommer sikkert til å hate meg enda mer enn før, men jeg vil ikke ha han mer nå.

Jeg var så sjokkert at jeg ble stum. Han ville bare ha kontakt med vårt felles barn. Så lillesøster fikk dra til pappa, mens storebror fikk ikke det lenger.

Da vi var gift søkte han om å få adoptere gutten (som ikke hadde hatt noe kontakt med biologisk far siden han var ett år), men fikk avslag fordi han var for ung...

Gutten visste at han hadde en annen far, hadde snakket med han på tlf. et par ganger, men det var alt.

Så så lett er det visst i gi fra seg et barn, tro det eller ei! Selv for en nordmann... :wink:

Jeg er sjokkert over dette ennå, selv ett og et halvt år etterpå. Kan ærlig innrømme at jeg til tider har hatet min ex på det dypeste.

og Anki,- jeg ble helt satt ut av historien din! :sjokk: :cry: Stakkars gutt!

Hvordan har han det med dette nå?

Skrevet
Ja' date= jeg er sjokkert, jeg synes faktisk de burde bli fratatt datteren også. Dette går ikke an! :evil:

Enig! INGEN burde ha slike foreldre... Tenk om de plutselig en dag bestemmer seg for at hun også er for "vanskelig" å ha med å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...